Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera Diesel: další naftové Porsche je na světě
2.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Naftový motor si s definitivní platností našel cestu do dalšího Porsche. Po SUV Cayenne je další „obětí” dieselmanie cestovní Panamera.
Porsche již loni potvrdilo, že svůj velký sedan křížený s několika dalšími typy aut osadí naftovým motorem. Očekávané se stalo skutkem právě dnes, kdy zuffenhausenská automobilka model Panamera Diesel oficiálně představila. Podívejme se tedy na to, co nabízí.
Na první pohled se Panamera Diesel prakticky nijak neliší od svých benzinových bratříčků (a o to tu jde...). Zkoumavé oko pozorovatelovo odhalí pouze jemný nápis „diesel” na dvojici předních dveří, tím vizuální specifika naftové Panamery končí.
To podstatné se pochopitelně skrývá pod kapotou, kde se usídlil dobře známý motor 3,0 V6 TDI koncernu Volkswagen. Pro použití v Panameře byl pochopitelně lehce upraven, aby působil přece jen trochu specifičtěji a tedy i důstojněji. Vybaven je upraveným vstřikováním common-rail pracujícím s tlakem až 2 000 barů a novým turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. S touto výbavičkou dává až 250 koní výkonu, který je dostupný v rozmezí 3 800 až 4 400 ot./min, točivý moment nejvýše 550 Nm je posazen do rozmezí 1 750 a 2 750 ot./min. Jde tedy zřejmě o úplně stejný motor, který dostal inovovaný Cayenne Diesel, jen stejná maxima výkonu a točivého momentu jsou u něj uváděna ve větších rozsazích otáček.
Takto vybavená Panamera není vyloženě lenoch. S povinným automatem Tiptronic S a pohonem zadních kol (pohon 4x4 zatím není k dispozici ani za příplatek) zrychlí na stovku za 6,8 sekundy a dosáhne rychlosti nejvýše 242 km/h. Podstatnější vlastností novinky je ale průměrná spotřeba nafty ve výši 6,5 l/100 km (emise CO2 odpovídají 172 g/km), což v kombinaci s osmdesátilitrovou nádrží znamená teoretický dojezd přes 1 200 km na jedno natankování. Pokud zvolíte příplatkové pneumatiky se sníženým valivým odporem, kombinovaná spotřeba klesne na 6,3 l/100 km (167 g/km). O přítomnosti systému start and stop nepochybujte, je v základní výbavě. Bez zajímavosti není ani to, že vůz je úspornější než dražší Panamera S Hybrid, je ale třeba dodat, že hybridní varianta je o více jak 50 procent výkonnější.
Cena Panamery Diesel začíná v Německu na 80 183 Eur vč DPH (cca 1 950 000 Kč), prvním natěšeným zákazníkům budou vozy této řady dodány letos v srpnu. V základní výbavě vozu by se měl nacházet aktivní podvozek PASM (vůz bude standardně dodáván s klasickým podvozkem s vinutými pružinami a tlumiči, za příplatek může být vybaven i vzduchovým odpružením), bi-xenonová světla, parkovací asistent vpředu i vzadu, kontrola tlaku v pneumatikách nebo satelitní navigace. Samozřejmě vedle mnoha jiných prvků, které v této třídě můžeme očekávat zcela automaticky.
Doplněno: Známe už i cenu vozu na českém trhu - u nás bude k mání od 2 059 000 Kč vč. DPH.
Nevíme, jestli jste si dieselová Porsche oblíbili, my z nich zrovna radostí neskáčeme. Pokud jsou vám ale trnem v oku, můžete si zkusit spravit náladu třeba pohledem nejnovější fotografie modelu 911 GT3 RS 4.0, který tatáž automobilka představila minulý týden.
Porsche Panamera Diesel - pro někoho zlý sen, pro jiného dálniční spása...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 11 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 23:48 - honziss
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch