Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model

Nové auto pro země EU s osmiválcovým motorem bez byť jen hybridní asistence, to zní v roce 2024 skoro surreálně. Ale je to tak, rok po modernizaci zbytku řady Cayenne přišla řada také na sportovní derivát GTS, který zamířil citelně dál.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model

22.4.2024 | Petr Prokopec

Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model

/

Foto: Porsche

Nové auto pro země EU s osmiválcovým motorem bez byť jen hybridní asistence, to zní v roce 2024 skoro surreálně. Ale je to tak, rok po modernizaci zbytku řady Cayenne přišla řada také na sportovní derivát GTS, který zamířil citelně dál.

Porsche Cayenne dnes můžete zakoupit v devíti variantách. To není zrovna málo, opravdu působivá je však skutečnost, že žádné provedení vlastně neslyšelo o downsizingu. Pohon základní verze i varianty E-Hybrid má na povel třílitrový šestiválec, zatímco Cayenne S a Turbo E-Hybrid jsou osazeny osmiválcem. Tak je tomu i v případě Coupe, které je navíc možné pořídit ve vrcholné formě Turbo E-Hybrid GT Package. Také u ní ovšem přichází ke slovu elektrifikovaný osmiválec, přičemž výkon soustavy vzrostl dokonce na 739 koní.

Taková je tedy nabídka po loňském faceliftu, před ním ovšem automobilka z Zuffenhausenu nabízela ještě o trochu víc. Řeč je o variantě GTS, s jejímž návratem Porsche trochu otálelo. Není to ale až tak moc překvapivé, neboť sportovní derivát je dlouhodobě nabízen vždy jen po určitou dobu. Ostatně v rámci třetí generace se poprvé ukázal až v červnu 2020, zatímco základní SUV a vrcholné Turbo dorazily již v září 2017. Ve srovnání s minulostí tedy značka nemá zpoždění, ale spíše naopak přidala do kroku.

Provedení GTS je vítané už proto, že rozšiřuje nabídku variant osazených osmiválcem. A protože Cayenne S disponuje 475 koňmi, čímž překonává sportovní derivát před faceliftem, bylo všem v Zuffenhausenu jasné, že je třeba pozdvihnout laťku o trochu výše. Čtyřlitrová jednotka tedy prošla laděním, na jehož konci nabízí rovných 500 koní, tedy o čtyřicet víc než před modernizací. Doplňuje i pak přepracovaný osmistupňový automat s režimy Sport a Sport Plus, stejně jako pohon všech kol.

S tímto pohonem zvládá GTS stovku za 4,4 sekundy (o desetinu rychleji než dříve) při své cestě za nejvyšší rychlostí 275 km/h. Automobilka nicméně zapracovala také na lepším chování v zatáčkách - přední náprava je tak osazena ložisky z verze Turbo GT, se kterými přichází více negativního odklonu kol, a tedy lepší jízdní vlastnosti v zatáčkách. Podvozek klesl o 10 milimetrů níže k zemi, za čímž mimo jiné stojí standardní adaptivní vzduchové měchy se dvěma komorami. Nechybí pak ani 21palcové odlehčené ráfky.

Uvnitř lze pro změnu očekávat látkový materiál Race-Tex, který byl použit na stropě, v dveřních panelech, loketních opěrkách či středech sedadel. Ta mohou být sportovní či komfortní, přičemž v prvním případě jsou elektricky ovládána v osmi směrech, ve druhém pak dokonce ve čtrnácti. Standardní výbava přitom dále počítá s ambientním osvětlením či audio systémem Bose. Dále tu pak máme digitální přístrojový štít a dotykovou obrazovku multimédií či vyhřívaný sportovní volant.

Automobilka klade větší důraz na kupé, u kterého lze standardně počítat s prosklenou střechou a adaptivním zadním spoilerem. Zákazníci jej pak mohou osadit rovněž sportovním výfukovým systémem s centrálními koncovkami, jenž je součástí jednoho ze tří paketů zaměřených na redukci hmotnosti. Ta může poklesnout až o 25 kg - vše záleží na tom, zda se dále rozhodnete také pro karbonový difuzor či zredukované odhlučnění a izolaci kabiny.

Obě verze, tedy výchozí SUV a kupé, je možné objednávat již nyní. Ceny pro český trh sice zatím neznáme, třeba ve Švýcarsku ovšem GTS startuje na 158 tisících franků (cca 4,1 mil. Kč). Dá se nicméně předpokládat, že u nás bude novinka o trochu levnější, aby opravdu vytvořila most mezi Cayennem S a vrcholnou verzí Turbo. První je totiž k mání od 2 857 476 Kč, druhá pak od 4 495 362 Kč.


Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 1 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 01Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 2 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 02Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 3 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 03Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 4 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 04Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 5 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 05Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 6 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 06Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 7 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 07Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 8 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 08Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 9 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 09Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 10 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 10Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 11 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 11Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 12 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 12Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 13 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 13Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 14 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 14Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 15 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 15Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 16 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 16Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 17 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 17Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 18 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 18Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 19 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 19Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 20 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 20Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 21 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 21Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 22 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 22Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 23 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 23Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 24 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 24
GTS se po krátké odmlce vrací do nabídky, opět s osmiválcem, jen tentokrát vyladěným na 500 koní. Foto: Porsche

Zdroj: Porsche

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše