Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche poslalo k ledu svůj nejhloupější technický nápad posledních let. Díky bohu
12.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Porsche 911 je vyráběno ve spoustě verzí a v příští generaci se jejich nabídka měla rozrůst ještě o dobíjecí hybrid. Teď už víme, že se to nestane.
Plug-in-hybridní Porsche 911 nebude, alespoň ne v jakkoli dohledné době. Potvrdil to August Achleitner, šéf vývoje modelů 718 a 911, u příležitosti představení miliontého vyrobeného kusu 911. Projekt částečně elektrické devětsetjedenáctky je prý u ledu už od minulého roku.
Důvod, proč měl existovat, je samozřejmě v evropských emisních regulacích a ve způsobu měření spotřeby NEDC - ten totiž můžete započít s plně nabitými bateriemi a přitom energii dodanou jimi do výsledné spotřeby vůbec nezapočítávat. Proto vídáme hodnoty kombinované spotřeby u plug-in hybridů okolo 2 litrů na 100 km. Že jsou naprosto absurdní, snad nemusíme dodávat.
Nápad na hybridní 911 nebyl spekulací médií, hovořila o něm sama automobilka. Zkraje loňského roku ještě byl plug-in-hybrid ještě na stole a zdál se hotovou věcí, třebaže se už tehdy hovořilo o tom, že je dost náročné systém ve voze někam umístit a nebyla to jediná překážka, kterou museli vývojáři překonávat. Nepochybujeme, že by si s tím nějak poradili, automobilka ale nakonec zjistila, že kompromisy by musely být příliš velké a nehodné auta pověsti 911. A projekt putoval do šuplíku.
Na papíře by nicméně prý byl velmi efektivní, jak uvedl Achleitner, ovšem konkrétní čísla neuvedl. Stejně tak si nechal pro sebe technické detaily, až na jeden - hmotnost. Plug-in-hybridní 911 by prý byla těžší oproti standardní verzi v řádu stovek kilogramů. Negativní dopad na dynamiku a jízdní vlastnosti by byl nevyhnutelný, ač je po stránce podvozku Porsche jinak schopno magie.
Také by vůz byl opravdu drahý na výrobu a automobilka by na něm nemohla mít tak velkou marži jako na ostatních 911. A jen ho mít v nabídce a prodat pár kusů ročně se velmi pravděpodobně nevyplatí už vůbec. „Ve výsledku tak nevýhody převážily nad výhodami,” uzavírá suše Achleitner, potvrzujíc pocit, který jsme z celého nápadu měli od samého začátku.
Plug-in-hybridní 911 by byla řidičsky jen o trochu zajímavější než případná autonomní verze bez volantu a pedálů, zejména dozvídáme-li se, že by byla o tolik těžší. Generace 992 tedy elektřinu v této formě nedostane, podle Achleitnera se budou vývojáři snažit o snížení normované spotřeby jinými cestami. Už to, že se bude spotřeba generace 992 měřit podle normy WLTP, může znamenat, že se dalšího downsizingu nedočkáme. A to by po ukončení projektu hybridní verze byla další dobrá zpráva...
Porsche 911 zůstane věrné spalovacím motorům (na fotkách současná generace 911 po faceliftu)
Zdroj: Car and Driver
Další zajímavé články:
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Na jedoucí auto spadl velký kus mostní konstrukce, doslova jej prošpikoval
dnes - Řidič Audi na horách drsně poznal, že pohon všech kol quattro není všemocný
včera - Řidič Porsche uháněl až 215 km/h za autem s majáky, policisty zkusil obměkčit prstenem
včera - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
21.2.2019 - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
20.2.2019
Nejčtenější články
- Auta z Číny mohou stát za úvahu. Vybavené SUV třídy Kodiaqu stojí 340 tisíc i v Evropě
24.1.2019 - Podívejte se, kolik platí letos stáje Formule 1 jen za startovné, ani zde se nehraje fér
25.1.2019 - Slavný detroitský most se zřítil na silnici, nedávno se pod ním proháněli Clarkson a spol.
25.1.2019 - Volvo zkusilo obejít dealery a auta prodávat bez nich, ve Státech ale tvrdě narazilo
25.1.2019 - Muž dostal desítky milionů korun poté, co ho policie zatkla za „krádež” vlastního auta
25.1.2019 - Porsche skutečně dokázalo drasticky snížit hodnotu aut „zlobivých” zákazníků
25.1.2019 - Představení Audi Q8 v losím testu zcela mění vnímání velkých SUV
25.1.2019 - Pokud vám ani nejluxusnější SUV na trhu nejsou dobrá, můžete si koupit Místokrále
25.1.2019 - Bugatti náhle odpískalo projekt SUV. Už existují jen dvě značky, které ho nepostaví
25.1.2019 - Nejlepší auta v dlouhodobých testech Němců. Najet 100 tisíc km zvládají jako nic
25.1.2019
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 20:34 - Stepan
- P: BMW Ski and Snowboard Bag 19:44 - Spectral
- BMW Divize 17:40 - Vrooom
- Dacia Duster 17:31 - mattonecz
- Koupě ojetého auta ( do 50 000 km ) do 500 000 15:08 - Rageweawer
- Onboard videa 14:08 - řidičBOB
- Gastronomické okénko 13:24 - pavproch
- Co právě teď posloucháte? 13:02 - pavproch
- Lyžárna 12:56 - pavproch
- audi a3 , spojka? prevodovka? 22:55 - speedo
Autobazar
Opel Corsa 1.2
r.v. 2007
93 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2013
180 000,- KčToyota Yaris 1.5 Dual-VVT-i
r.v. 2018
330 000,- KčVW Golf 1.4 TSI
r.v. 2017
530 000,- KčRenault Megane 1.2 TCe
r.v. 2018
460 000,- KčToyota Yaris 1.0 VVT-i
r.v. 2008
90 000,- KčŠkoda Fabia 1.2
r.v. 2011
98 000,- KčŠkoda Octavia 1.9 TDI
r.v. 2007
135 000,- Kč