-

Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč

Lidé z VW odhalili základní cenu nového hatchbacku ID i jeho techniku. Novinku prezentují zástupci značky s úsměvem, současně ale přiznávají, že na autě budou roky jen prodělávat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč

25.4.2019 | Petr Prokopec

Lidé z VW odhalili základní cenu nového hatchbacku ID i jeho techniku. Novinku prezentují zástupci značky s úsměvem, současně ale přiznávají, že na autě budou roky jen prodělávat.

Volkswagen momentálně patří mezi automobilky, které se nejvíce ohání svou elektrickou budoucností. Německá firma tak ale nečiní jen na základě vlastní vůle či tužeb zákazníků - jednak jde o důsledek legislativních tlaků, jednak se tím snaží napravit si reputaci pošramocenou dobře známým dieselovým skandálem. Automobilka by pochopitelně ráda zlepšila i své ekonomické výsledky, zejména pak ziskovou marži, kterou má mimochodem třikrát nižší než Škoda. Zrovna v tomto ohledu ji ale nástup elektromobilů nepomůže ani v nejmenším.

VW se naopak ze stejného důvodu bude muset připravit na další utahování opasků. Němci sice od počátku zmiňují, že nedopadnou jako Tesla nebo sedláci u Chlumce, současné informace to ale tak úplně nepotvrzují. Lidé z Volkswagenu totiž magazínu Auto Motor und Sport přiznali, že na každém prodaném autě budou tratit nemalých 3 000 Eur, tedy více jak 77 tisíc Kč. A to rozhodně není málo peněz.

Za tímto faktem stojí hlavně ta skutečnost, že VW se chce s hatchbackem ID dostat na úroveň dieselových vozů a nabízet jej tedy bude od 29 990 Eur (772 400 Kč). To je výrazně nižší suma, než jakou si dealeři účtují za současný e-Golf, jehož praktičnost - jak v případě vnitřního prostoru, tak dojezdu - je výrazně nižší. Zmíněná částka je ovšem spojena se základní verzí, která se dočká baterií o kapacitě 48 kWh, zajišťující porci přibližně 330 kilometrů na jedno dobití. A ta nebude na trhu jako první.

VW tedy skutečně napodobí Teslu pomalu ve všem, i v prodejní strategii. Napřed totiž pošle do prodeje výše postavené provedení, jehož baterie mají kapacitu 62 kWh dostačující minimálně na 400 kilometrů. Nakolik přijde ta, zatím nikdo z VW neříká, ziskový ovšem nemá být prodej ani této varianty. Němci dokonce počítají s tím, že tratit budou na prodeji jednoho každého elektrického vozu až do roku 2025, a to jen za předpokladu, že vše půjde podle plánu.

Současná firemní strategie přitom počítá s rozšířením elektromobility napříč koncernem, což logicky rozmělní náklady. Automobilka kromě toho počítá se snížením cen baterií, a právě jen díky tomu by se postupně měla dostat do zisku. Takový scénář ale vůbec nemusí být jistý - právě skutečnost, že je akumulátorů vyráběno stále více, totiž redukuje dostupnost vzácných kovů, jenž jsou třeba na jejich výrobu. To zvyšuje jejich ceny a úspory z rozsahu v tomto případě nenastávají tak samozřejmě, jako v jiných.

Rozumný člověk se pochopitelně zeptá: Tak proč se VW do něčeho takového vůbec pouští? Odpověď je ale jednoduchá: Protože nemá na výběr. Zejména Evropská unie tlačí automobilky do výlučně elektrické budoucnosti a za tohoto scénáře přijde den, kdy nic jiného než elektrický vůz nepůjde rozumně prodat. Na koni pak budou značky, které si na tomto poli vydobudou renomé a získají maximum zkušeností s efektivním vývojem a výrobou elektrických aut.

Ze strany VW je tak tato zdánlivá ekonomická sebevražda investicí do budoucnosti, která ovšem více než co jiného připomíná sázku. Sázku, která se může a nemusí vyplatit. Proto jsou také šéfové automobilek v posledních letech tak nervózní - z dostupných cest si nemohou vybrat jedinou, která by se zdála být správnou. Na jednu stranu musí investovat do něčeho nového, co se nikdy nemusí ukázat návratným. A na druhou musí dále investovat do toho, co je nyní živí a co se v jednu chvíli velmi pravděpodobně ukáže být dále neživotaschopným.

Kdo je tu vítězem, nemáme tušení, zákazník to ale zcela jistě není. Na jeho potřeby EU hledí až v poslední řadě, nakonec obyčejný kompaktní hatchback s cenou začínající na 772 tisících Kč - a to je na dnešní „elektrické poměry” něco výjimečně levného - není věcí, po které by toužily masy.


Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 1 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 01Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 2 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 02Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 3 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 03Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 4 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 04Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 5 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 05Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 6 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 06Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 7 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 07Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 8 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 08Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 9 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 09Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 10 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 10Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 11 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 11Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 12 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 12Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 13 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 13Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 14 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 14Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 15 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 15Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 16 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 16Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 17 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 21
Prototypy maskovaného Volkswagenu ID se již prohání po veřejných silnicích...

Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 18 - VW I.D. Concept 2016 nova sada 01Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 19 - VW I.D. Concept 2016 nova sada 03Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 20 - VW I.D. Concept 2016 nova sada 02Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 21 - VW I.D. Concept 2016 nova sada 06Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 22 - VW I.D. Concept 2016 nova sada 10Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 23 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 01Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 24 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 02Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 25 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 03Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 26 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 04Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 27 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 05Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 28 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 06Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 29 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 07Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 30 - VW I.D. Concept 2016 nova sada 11Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 31 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 08Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 32 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 09Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 33 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 10Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 34 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 11Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 35 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 12Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 36 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 13Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 37 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 14Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 38 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 15Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 39 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 16Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 40 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 17Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 41 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 18Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 42 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 19Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 43 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 20Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 44 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 21
...bez ochranné kamufláže můžeme zatím posloužit pouze snímky konceptu

Zdroj: Auto Motor und Sport

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše