Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč

Lidé z VW odhalili základní cenu nového hatchbacku ID i jeho techniku. Novinku prezentují zástupci značky s úsměvem, jen radost jim ale nepřinese.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč

25.4.2019 | Petr Prokopec

Lidé z VW odhalili základní cenu nového hatchbacku ID i jeho techniku. Novinku prezentují zástupci značky s úsměvem, jen radost jim ale nepřinese.

Volkswagen momentálně patří mezi automobilky, které se nejvíce ohání svou elektrickou budoucností. Německá firma tak ale nečiní jen na základě vlastní vůle či tužeb zákazníků - jednak jde o důsledek legislativních tlaků, jednak se tím snaží napravit si reputaci pošramocenou dobře známým dieselovým skandálem. Automobilka by pochopitelně ráda zlepšila i své ekonomické výsledky, zejména pak ziskovou marži, kterou má mimochodem třikrát nižší než Škoda. Zrovna v tomto ohledu ji ale nástup elektromobilů nepomůže ani v nejmenším.

VW se naopak ze stejného důvodu bude muset připravit na další utahování opasků. Němci sice od počátku zmiňují, že nedopadnou jako Tesla nebo sedláci u Chlumce, současné informace to ale tak úplně nepotvrzují. Lidé z Volkswagenu totiž magazínu Auto Motor und Sport přiznali, že na každém prodaném autě budou tratit nemalých 3 000 Eur, tedy více jak 77 tisíc Kč. A to rozhodně není málo peněz.

Za tímto faktem stojí hlavně ta skutečnost, že VW se chce s hatchbackem ID dostat na úroveň dieselových vozů a nabízet jej tedy bude od 29 990 Eur (772 400 Kč). To je výrazně nižší suma, než jakou si dealeři účtují za současný e-Golf, jehož praktičnost - jak v případě vnitřního prostoru, tak dojezdu - je výrazně nižší. Zmíněná částka je ovšem spojena se základní verzí, která se dočká baterií o kapacitě 48 kWh, zajišťující porci přibližně 330 kilometrů na jedno dobití. A ta nebude na trhu jako první.

VW tedy skutečně napodobí Teslu pomalu ve všem, i v prodejní strategii. Napřed totiž pošle do prodeje výše postavené provedení, jehož baterie mají kapacitu 62 kWh dostačující minimálně na 400 kilometrů. Nakolik přijde ta, zatím nikdo z VW neříká, ziskový ovšem nemá být prodej ani této varianty. Němci dokonce počítají s tím, že tratit budou na prodeji jednoho každého elektrického vozu až do roku 2025, a to jen za předpokladu, že vše půjde podle plánu.

Současná firemní strategie přitom počítá s rozšířením elektromobility napříč koncernem, což logicky rozmělní náklady. Automobilka kromě toho počítá se snížením cen baterií, a právě jen díky tomu by se postupně měla dostat do zisku. Takový scénář ale vůbec nemusí být jistý - právě skutečnost, že je akumulátorů vyráběno stále více, totiž redukuje dostupnost vzácných kovů, jenž jsou třeba na jejich výrobu. To zvyšuje jejich ceny a úspory z rozsahu v tomto případě nenastávají tak samozřejmě, jako v jiných.

Rozumný člověk se pochopitelně zeptá: Tak proč se VW do něčeho takového vůbec pouští? Odpověď je ale jednoduchá: Protože nemá na výběr. Zejména Evropská unie tlačí automobilky do výlučně elektrické budoucnosti a za tohoto scénáře přijde den, kdy nic jiného než elektrický vůz nepůjde rozumně prodat. Na koni pak budou značky, které si na tomto poli vydobudou renomé a získají maximum zkušeností s efektivním vývojem a výrobou elektrických aut.

Ze strany VW je tak tato zdánlivá ekonomická sebevražda investicí do budoucnosti, která ovšem více než co jiného připomíná sázku. Sázku, která se může a nemusí vyplatit. Proto jsou také šéfové automobilek v posledních letech tak nervózní - z dostupných cest si nemohou vybrat jedinou, která by se zdála být správnou. Na jednu stranu musí investovat do něčeho nového, co se nikdy nemusí ukázat návratným. A na druhou musí dále investovat do toho, co je nyní živí a co se v jednu chvíli velmi pravděpodobně ukáže být dále neživotaschopným.

Kdo je tu vítězem, nemáme tušení, zákazník to ale zcela jistě není. Na jeho potřeby EU hledí až v poslední řadě, nakonec obyčejný kompaktní hatchback s cenou začínající na 772 tisících Kč - a to je na dnešní „elektrické poměry” něco výjimečně levného - není věcí, po které by toužily masy.


Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 1 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 01Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 2 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 02Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 3 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 03Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 4 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 04Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 5 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 05Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 6 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 06Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 7 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 07Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 8 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 08Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 9 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 09Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 10 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 10Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 11 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 11Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 12 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 12Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 13 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 13Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 14 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 14Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 15 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 15Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 16 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 16Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 17 - VW I.D. prototyp 2018 oficialni spy foto 21
Prototypy maskovaného Volkswagenu ID se již prohání po veřejných silnicích...

Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 18 - VW I.D. Concept 2016 nova sada 01Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 19 - VW I.D. Concept 2016 nova sada 03Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 20 - VW I.D. Concept 2016 nova sada 02Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 21 - VW I.D. Concept 2016 nova sada 06Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 22 - VW I.D. Concept 2016 nova sada 10Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 23 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 01Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 24 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 02Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 25 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 03Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 26 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 04Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 27 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 05Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 28 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 06Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 29 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 07Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 30 - VW I.D. Concept 2016 nova sada 11Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 31 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 08Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 32 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 09Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 33 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 10Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 34 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 11Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 35 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 12Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 36 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 13Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 37 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 14Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 38 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 15Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 39 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 16Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 40 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 17Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 41 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 18Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 42 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 19Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 43 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 20Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč - 44 - Volkswagen I D Concept zive dalsi 21
...bez ochranné kamufláže můžeme zatím posloužit pouze snímky konceptu

Zdroj: Auto Motor und Sport

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama