Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč
25.4.2019 | Petr Prokopec
Lidé z VW odhalili základní cenu nového hatchbacku ID i jeho techniku. Novinku prezentují zástupci značky s úsměvem, jen radost jim ale nepřinese.
Volkswagen momentálně patří mezi automobilky, které se nejvíce ohání svou elektrickou budoucností. Německá firma tak ale nečiní jen na základě vlastní vůle či tužeb zákazníků - jednak jde o důsledek legislativních tlaků, jednak se tím snaží napravit si reputaci pošramocenou dobře známým dieselovým skandálem. Automobilka by pochopitelně ráda zlepšila i své ekonomické výsledky, zejména pak ziskovou marži, kterou má mimochodem třikrát nižší než Škoda. Zrovna v tomto ohledu ji ale nástup elektromobilů nepomůže ani v nejmenším.
VW se naopak ze stejného důvodu bude muset připravit na další utahování opasků. Němci sice od počátku zmiňují, že nedopadnou jako Tesla nebo sedláci u Chlumce, současné informace to ale tak úplně nepotvrzují. Lidé z Volkswagenu totiž magazínu Auto Motor und Sport přiznali, že na každém prodaném autě budou tratit nemalých 3 000 Eur, tedy více jak 77 tisíc Kč. A to rozhodně není málo peněz.
Za tímto faktem stojí hlavně ta skutečnost, že VW se chce s hatchbackem ID dostat na úroveň dieselových vozů a nabízet jej tedy bude od 29 990 Eur (772 400 Kč). To je výrazně nižší suma, než jakou si dealeři účtují za současný e-Golf, jehož praktičnost - jak v případě vnitřního prostoru, tak dojezdu - je výrazně nižší. Zmíněná částka je ovšem spojena se základní verzí, která se dočká baterií o kapacitě 48 kWh, zajišťující porci přibližně 330 kilometrů na jedno dobití. A ta nebude na trhu jako první.
VW tedy skutečně napodobí Teslu pomalu ve všem, i v prodejní strategii. Napřed totiž pošle do prodeje výše postavené provedení, jehož baterie mají kapacitu 62 kWh dostačující minimálně na 400 kilometrů. Nakolik přijde ta, zatím nikdo z VW neříká, ziskový ovšem nemá být prodej ani této varianty. Němci dokonce počítají s tím, že tratit budou na prodeji jednoho každého elektrického vozu až do roku 2025, a to jen za předpokladu, že vše půjde podle plánu.
Současná firemní strategie přitom počítá s rozšířením elektromobility napříč koncernem, což logicky rozmělní náklady. Automobilka kromě toho počítá se snížením cen baterií, a právě jen díky tomu by se postupně měla dostat do zisku. Takový scénář ale vůbec nemusí být jistý - právě skutečnost, že je akumulátorů vyráběno stále více, totiž redukuje dostupnost vzácných kovů, jenž jsou třeba na jejich výrobu. To zvyšuje jejich ceny a úspory z rozsahu v tomto případě nenastávají tak samozřejmě, jako v jiných.
Rozumný člověk se pochopitelně zeptá: Tak proč se VW do něčeho takového vůbec pouští? Odpověď je ale jednoduchá: Protože nemá na výběr. Zejména Evropská unie tlačí automobilky do výlučně elektrické budoucnosti a za tohoto scénáře přijde den, kdy nic jiného než elektrický vůz nepůjde rozumně prodat. Na koni pak budou značky, které si na tomto poli vydobudou renomé a získají maximum zkušeností s efektivním vývojem a výrobou elektrických aut.
Ze strany VW je tak tato zdánlivá ekonomická sebevražda investicí do budoucnosti, která ovšem více než co jiného připomíná sázku. Sázku, která se může a nemusí vyplatit. Proto jsou také šéfové automobilek v posledních letech tak nervózní - z dostupných cest si nemohou vybrat jedinou, která by se zdála být správnou. Na jednu stranu musí investovat do něčeho nového, co se nikdy nemusí ukázat návratným. A na druhou musí dále investovat do toho, co je nyní živí a co se v jednu chvíli velmi pravděpodobně ukáže být dále neživotaschopným.
Kdo je tu vítězem, nemáme tušení, zákazník to ale zcela jistě není. Na jeho potřeby EU hledí až v poslední řadě, nakonec obyčejný kompaktní hatchback s cenou začínající na 772 tisících Kč - a to je na dnešní „elektrické poměry” něco výjimečně levného - není věcí, po které by toužily masy.
Prototypy maskovaného Volkswagenu ID se již prohání po veřejných silnicích...
...bez ochranné kamufláže můžeme zatím posloužit pouze snímky konceptu
Zdroj: Auto Motor und Sport
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23