Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodeje aut v EU dál výrazně klesají, proti proudu jde nejmíň pravděpodobná značka
19.7.2019 | Petr Prokopec
Když se prodejům nových aut obecně nedaří, obvykle jsou to levnější auta s vysokou užitnou hodnotou, která se drží nad vodou. Letos ale navzdory poklesu trhu nejvíce roste rozmarný Alpine.
Automobilky podle všeho opravdu čekají těžké časy. Ekonomická data ze Spojených států naznačují, že maximálně do 18 měsíců můžeme očekávat další stěžejní recesi. Čínský trh již téměř rok bojuje s poklesem registrací, které mnohdy míří dolů i dvouciferným tempem. A aby toho nebylo málo, není ve špičkové kondici ani Evropa. Ta není zasažena jen hrozbou Brexitu či obchodní války s USA, ale také snahou o maximální zezelenání. Z pohledu zákaznického to znamená, že nová auta jsou často v jistých ohledech horší než jejich předchůdci, a to poptávku po nových vozech též nepodporuje.
Není tedy ve výsledku překvapivé, že červen byl dalším měsícem v řadě, který na starém kontinentu doprovázejí červená čísla. Prodeje poklesly o výrazných 7,8 procenta na 1 446 183 vozů, na čemž jistě má nemalý podíl i fakt, že zatímco loni měli dealeři k dispozici jednadvacet pracovních dnů, letos jich bylo o dva méně. Nicméně analytici již od konce loňského roku naznačují, že přijde pokles, takže na menší počet pracovních dnů všechno svést nelze.
Než se ovšem dostaneme k jednotlivým zemím a značkám, jen v rychlosti nastíníme, jak vypadá situace v Evropě po prvním pololetí. Meziročně došlo k poklesu o 3,1 %, což jen dokazuje výše zmíněné. Řešení pak vlastně ani neexistuje, ekonomickou situaci obecně automobilky neovlivní a podoba aut, která mohou nabídnout, je do značné míry předurčena stále příkřejšími předpisy. Vědomi jsou si toho ostatně i samotní výrobci, kteří již nějaký ten čas pracují hlavně na snižování nákladů.
To jsme se ale dostali do poněkud temných vod, proto rychle zpátky k červnovým registracím. Byť ani v tomto případě nám nebude příliš do zpěvu, neboť v rámci jednotlivých zemí je zlepšení spojeno pouze s Kyprem, Řeckem, Irskem, Litvou a Rumunskem. Pokaždé však jde o stovky či pár tisíc aut, což v celkovém měřítku odpovídá kapce v moři. Všechny ostatní trhy ale táhnou Evropu ke dnu, což platí i o takovém Česku (-15,5 %). Z pohledu početního je pak nejcitelnější pád spojen s Francií, kde meziroční pokles o 8,4 % představuje úbytek 22 tisíc prodaných aut.
Optimismus do žil nám pak nemá šanci vnést ani pohled na jednotlivé značky. Tedy za předpokladu, že pro vás svět nezačíná a nekončí automobilkou Alpine, kterou lze vyhlásit skokanem měsíce. Její registrace vzrostly o enormních 82,3 procenta. Na druhou stranu, znovu se bavíme jen o několika stech exemplářích. Na celkových prodejích se tak daleko více podílí třeba růst Seatu (+7,4 %) či Toyoty (+1,6 %), neboť již jde o tisícikusové záležitosti.
Spíše než do plusu se však také u většiny výrobců lezlo do minusu. Volkswagen je tak dole o 13,7 procenta, Fiat o 15,1 procenta. Ještě horší je však bilance u Nissanu a Volva, neboť japonská značka musí počítat s 25,6procentním propadem a ta švédská s 21,9procentním.
Bližší informace o jednotlivých automobilkách naleznete v níže přiložených tabulkách, my již jen zmíníme Alfu Romeo, jejíž registrace jsou níže dokonce o 36,9 procenta. To pro Italy rozhodně není dobrá zpráva, bez zájmu o stávající vozy nebudou moci rozšířit své portfolio či inovovat. Značka navíc přišla o svého velkého zastánce, jímž byl zesnulý šéf FCA Sergio Marchionne. Tu tak možná čekají časy vůbec nejtěžší...




Prodeje nových aut v červnu opětovně klesly...


...Alpine však zamířilo proti proudu
Zdroj: ACEA
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
