Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodeje elektrických Volv v USA a Číně se propadly až k nule, trvat jen na jejich nabízení už za pár let je skvělý nápad
5.4.2024 | Petr Miler
Volvo dál s chutí ukazuje zákazníkům záda a říká, že je mu úplně ukradené, co si přejí, nabídne jim prý za 6 let jen elektrická auta stůj co stůj. V EU mu to při zachování přerozdělovacích schémat možná projde, v USA a v Číně mu to neprochází už teď.
Otočte se zády ke každé automobilce, která se otáčí zády k vám. To je jediná rada, kterou vám dnes můžeme dát, pokud nejste spokojeni s tím, co vám některé značky nabízí navzdory tomu, že vy spolu s naprostou většinou publika voláte po něčem jiném. Volvo mezi podobné „ignoranty” patří, když s úsměvem tvrdí, že vám za 6 let nenabídne nic než elektromobil, i když si je vědomo obecně slábnoucí poptávky po nich. V Česku ani není možné hovořit o nějakém trendu, i za letošní první kvartál se u nás z 1 210 Volv celkem prodalo jen 6 procent elektromobilů.
Říkat za takové situace, že budete nabízet jen to, co 94 procent kupců ostentativně nechce, a naopak končit s výrobou toho, co většina lidí chce, je drzé a neakceptovatelné. Lidé mají v takové situaci tendenci uchýlit se ke koupit modelů a verzí, které ještě snesou, ale zaslouží si takto jednající automobilka podobnou velkorysost? Podle nás nikoli.
Volvu se to dříve nebo později vrátí tak či onak, pokud ale vedení automobilky aspoň trochu přemýšlelo, vidělo by už teď jasně, na jaké vidle si nabíhá. Před sebou máme kvartální i měsíční výsledky značky za různé světové regiony a je to skutečně pozoruhodná podívaná. Automobilka bude elektromobily pochopitelně velebit, protože muž s brašnou nesmí projet a diskuze se nevede, reálně ale čísla ukazují až extrémní deterioraci elektrických prodejů na dvou největších automobilových trzích světa - v USA a v Číně.
V Evropě resp. v EU resp. v těch zemích, kde elektromobily tlačí horem dolem na úkor všech, kteří je nechtějí (a pro Volvo domácí Švédsko je v tomto hodně daleko, daří se mu také v Nizozemsku či Dánsku) jsou prodejní čísla vysoká, v USA se ale propadla meziročně o 65 % za kvartál na pouhých 970 elektrických aut a o 66 % za poslední měsíc na 351 elektrických vozů. To je skoro nic, na poměry USA rozhodně. Automobilka přitom za oceánem nabízí čtyři elektrické modely, v podstatě totéž co u nás.
Ještě hůř je na tom ale Volvo v pro něj fakticky domácí Číně, kde prodalo dokonce jen 667 elektromobilů za celý první kvartál. Na místo, kde se prodávají desítky milionů aut za rok a které je největším odbytištěm elektroaut na celém světě, je to až neuvěřitelně tristní výsledek. Je to znovu skoro nic.
Švédsky neumím, ale v Nizozemsku k pár výrazům člověk přičichne, a tak hodně štěstí Volvu popřát dokážu: Lycka till! Ovšem bez nás. A předpokládáme, že i bez všech těch, kteří mají nějakou zákaznickou hrdost a nenechají dodavatele takto pohrdat svými preferencemi.
Volvo EX30 je jeden z elektrických modelů značky, na kterých má stát její globální odbyt. Reálně nyní stojí na pár předotovaných evropských zemích, to je celé. Foto: Volvo
Zdroje: Volvo, SDA
Bleskovky
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
před 11 hodinami - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
včera - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
včera - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
včera