Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prohlédněte si všechny stroje pro letošní DTM, je jich nejméně, co kdy bylo
30.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letošní startovní pole Německého mistrovství cestovních vozů bylo zredukováno, Audi, BMW a Mercedes tak již mají shodně po šesti závoďácích.
Letošním rokem Německé mistrovství cestovních vozů známé pod zkratkou DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) vstupuje do osmnácté sezóny současného běhu a třicáté celkově. Úplný počátek šampionátu lze vysledovat až do roku 1984. O dvanáct let později bylo ovšem klání ukončeno a k obnově došlo až s příchodem nového milénia. Měnila se přitom pravidla, soutěž navíc již pozbyla statutu mezinárodního šampionátu.
Neznamená to ovšem, že by stávající DTM bylo amatérským podnikem. I nadále jde o nadmíru prestižní klání, které má nemalý věhlas a jehož participující automobilky využívají k představování různých limitovaných edic. Ty je aktuálně možné pořídit pouze u značek Audi, BMW a Mercedes, všichni ostatní výrobci jako třeba Opel či Alfa Romeo postupem času odpadli.
K redukci startovního pole došlo i pro letošek, každá ze tří německých značek totiž mohla nasadit pouze šest vozů. Celkově tedy na startu napočítáme 18 účastníků, kteří budu závodit v 18 podnicích. První z nich se pojede 6. května na Hockenheimringu, tamtéž pak bude 15. října sezóna uzavřena. V mezičase se ovšem závodníci podívají i na Hungaroring či do Moskvy.
My si nyní představíme všech 18 vozů, z nichž jen dvojice Mercedesu se sponzorskými barvami BWT má stejný design. Všechny ostatní speciály se vzhledově liší, byť samozřejmě jde pouze o zbarvení. Zdvojené zadní křídlo, které bylo po pět sezón v DTM zakázáno, se vrací na všech vozech. Stejně tak všechny vůbec poprvé použijí hybridní ústrojí.
Jde o kombinaci spalovací jednotky a systému KERS, která je v mnohém podobná monopostům F1 a jež má usnadnit předjíždění. Jak jsme ovšem řekli, systémem budou vybaveny všechny vozy. Bude tak zajímavé, zda k onomu zatraktivnění dojde či nikoliv. Zatím ale nebudeme předbíhat, místo toho jen dodáme, že výkon je limitován na 500 koní.
Audi míří do souboje s novým RS5 Coupe, pro speciál BMW je základem M4 Coupe a Mercedes sáhl po modelu C 63 Coupe AMG. Audi bude obhajovat titul v Poháru konstruktérů, Marco Wittmann se pokusí dosáhnout již třetího vítězství mezi jezdci. Opět tak učiní za volantem BMW.
Takhle pestrobarevné bude letošní startovní pole DTM
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 40 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB