Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prohlédněte si všechny stroje pro letošní DTM, je jich nejméně, co kdy bylo
30.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letošní startovní pole Německého mistrovství cestovních vozů bylo zredukováno, Audi, BMW a Mercedes tak již mají shodně po šesti závoďácích.
Letošním rokem Německé mistrovství cestovních vozů známé pod zkratkou DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) vstupuje do osmnácté sezóny současného běhu a třicáté celkově. Úplný počátek šampionátu lze vysledovat až do roku 1984. O dvanáct let později bylo ovšem klání ukončeno a k obnově došlo až s příchodem nového milénia. Měnila se přitom pravidla, soutěž navíc již pozbyla statutu mezinárodního šampionátu.
Neznamená to ovšem, že by stávající DTM bylo amatérským podnikem. I nadále jde o nadmíru prestižní klání, které má nemalý věhlas a jehož participující automobilky využívají k představování různých limitovaných edic. Ty je aktuálně možné pořídit pouze u značek Audi, BMW a Mercedes, všichni ostatní výrobci jako třeba Opel či Alfa Romeo postupem času odpadli.
K redukci startovního pole došlo i pro letošek, každá ze tří německých značek totiž mohla nasadit pouze šest vozů. Celkově tedy na startu napočítáme 18 účastníků, kteří budu závodit v 18 podnicích. První z nich se pojede 6. května na Hockenheimringu, tamtéž pak bude 15. října sezóna uzavřena. V mezičase se ovšem závodníci podívají i na Hungaroring či do Moskvy.
My si nyní představíme všech 18 vozů, z nichž jen dvojice Mercedesu se sponzorskými barvami BWT má stejný design. Všechny ostatní speciály se vzhledově liší, byť samozřejmě jde pouze o zbarvení. Zdvojené zadní křídlo, které bylo po pět sezón v DTM zakázáno, se vrací na všech vozech. Stejně tak všechny vůbec poprvé použijí hybridní ústrojí.
Jde o kombinaci spalovací jednotky a systému KERS, která je v mnohém podobná monopostům F1 a jež má usnadnit předjíždění. Jak jsme ovšem řekli, systémem budou vybaveny všechny vozy. Bude tak zajímavé, zda k onomu zatraktivnění dojde či nikoliv. Zatím ale nebudeme předbíhat, místo toho jen dodáme, že výkon je limitován na 500 koní.
Audi míří do souboje s novým RS5 Coupe, pro speciál BMW je základem M4 Coupe a Mercedes sáhl po modelu C 63 Coupe AMG. Audi bude obhajovat titul v Poháru konstruktérů, Marco Wittmann se pokusí dosáhnout již třetího vítězství mezi jezdci. Opět tak učiní za volantem BMW.
Takhle pestrobarevné bude letošní startovní pole DTM
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz