Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka začala dávat záruku na motor na 1 milion km, u nás ale nepůsobí
30.12.2018 | Petr Prokopec
Ne 100 nebo 200 tisíc km, ale rovný 1 milion kilometrů bez závad má vydržet tento motor. A pokud to nezvládne, výrobce zaplatí opravu. Čekáte něco japonského? Jste vedle, tohle auto je z Číny.
Na čínské automobily v Evropě stále koukáme přes prsty, jejich výrobci si za to ale do značné míry mohou sami. První útok Asiatů na starý kontinent dopadl naprosto tragicky - jejich auta měla design kopírující zavedené značky a nízkou bezpečnost doplněnou interiérem prosyceným výpary z lepidel. Není proto divu, že navzdory nízkým cenám zákazníci nad Číňany zlomili hůl a auta z Číny jsou dodnes symbolem něčeho velmi špatného. Nad elektronikou, bicykly nebo hračkami z Číny skoro nikdo nos neohrnuje.
Taková je ale situace jen u nás. Automobilky z největšího trhu světa jsou doma velmi úspěšné, ziskové a poučeny z prvotního nezdaru vedou nový útok na Evropu mnohem sofistikovanější cestou. Na jedné straně investují do zavedených značek, na straně druhé (i díky tomu) zvyšují kvalitu svých vlastních produktů. Ztracená důvěra se ale nezískává snadno, a tak musí přicházet s něčím, co dokáže zákazníky přesvědčit o tom, že jsou hodny pozornosti.
V čele těchto snah se momentálně rozhodlo kráčet Chery, které se letos v prosinci po menší odmlce naplno vrátilo na ruský trh. Právě tam láká zákazníky program s názvem „Milion kilometrů důvěry“. Jeho podstatou je přesně to, co je zmíněno v názvu. Chery se rozhodlo, že zákazníky osloví záruční lhůtou, která není omezena sto, stopadesáti nebo dvěma sty tisíci kilometry. Místo toho můžete opravdu počítat s milionem, byť zatím pouze v případě pohonné jednotky. Jelikož však ta je u aut se spalovacím motorem daleko nejdražším dílem, je třeba před Číňany smeknout klobouk.
Chery si samozřejmě něco takového může dovolit zejména proto, že není svázáno bruselským diktátem jako evropští výrobci. Jakkoliv tedy automobilka má ve svém výrobním programu i přeplňované motory, záruka na milion kilometrů se týká jen atmosférických jednotek (což také něco naznačuje). Konkrétně jde o 1,6litrový čtyřválec SQRE4G16, který produkuje 118 koní a největší úspěchy slaví pod kapotou modelu Chery Tiggo 3.
Tato pohonná jednotka je v branži všeobecně považována za jednu z nejspolehlivějších vůbec, krok čínské automobilky tak ve výsledku není až tak překvapivý. Otázkou pak je, zda časem do programu zamíří i atmosférická jedna-osma a dvoulitr. V případě přeplňovaného 1,5litrového čtyřválce s tím ale kvůli vyšší komplexnosti příliš nepočítáme.
Pokud se během onoho milionu kilometrů s 1,6litrovým motorem cokoliv stane (výjimkou je samozřejmě poničení úmyslem či nesprávnou údržbou), Chery jej na vlastní náklady opraví či rovnou vymění. Čínská automobilka je v rámci záruky poměrně velkorysá také u zbytku vozu, který kryje po dobu pěti let nebo do najetí 150 tisíc kilometrů. I to je meta, jíž mnozí evropští výrobci nedosahují.
Chery Tiggo 3 je možné spárovat hned se čtyřmi pohonnými jednotkami. Pouze u nejslabší jedna-šestky lze však nově počítat se zárukou prodlouženou na neskutečných milion kilometrů
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 52 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23