Němci představili první auto s interiérem obloženým skutečným mechem

Když někdo řekne, že mu auto obrůstá mechem, pravděpodobně si pomyslíte cosi o velmi starém voze, který někdo nechal po dekády opuštěné kdesi v lesích. V případě Sionu od Sona je to jinak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci představili první auto s interiérem obloženým skutečným mechem

1.9.2019 | Petr Miler

Němci představili první auto s interiérem obloženým skutečným mechem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když někdo řekne, že mu auto obrůstá mechem, pravděpodobně si pomyslíte cosi o velmi starém voze, který někdo nechal po dekády opuštěné kdesi v lesích. V případě Sionu od Sona je to jinak.

Německá automobilka Sono Motors si zatím velké jméno ve světě neudělala, to chce ale brzy změnit řadou inovativních řešení. Na trh během několika měsíců vypustí svou prvotinu jménem Sion a i když inspiraci pro její jméno jistě hledala jinde, vzhledově tak trochu připomíná dobové kresby českého hradu Sion - pár rovných stěn a to je skoro všechno. Design ale jistě není tím, čím chce Sono okouzlit, soustřeďuje se spíše na funkční přednosti.

Před sebou tedy máme auto s elektrickým pohonem schopné obstarat celou rodinu a díky akumulátorům o kapacitě 35 kWh ji odvézt až 255 km daleko. To není žádný zázrak, uvážíme-li, že realita může být snadno poloviční, Sion se ale ještě nevzdal. Auto je v podstatě jeden velký pojízdný solární panel, a tak v případě, že jej budete používat za slunného dne, může být dojezd až o 12 % delší. Ne snad, že by to něco zásadního řešilo, bezvýznamné to ale není a v případě používání vozu na kratší vyjížďky to může značně vylepšit ekonomiku jeho provozu.

Auto nabízí i spoustu dalších vychytávek, jako například dobíjení jednoho vozu druhým, to kdyby „šťáva” došla tam, kde se to nehodí. Dnes ale nechceme mluvit ani o vzhledu, ani o technice, ale o interiéru, neboť právě jeho pojetí bylo odhaleno.

Designově je to znovu velmi jednoduše řešený prostor, který nezapře inspiraci Teslou Model 3. Ve srovnání s ní přidává přístrojovou desku před řidiče a také zelený pruh v její spodní části. A není to dekor s třídimenzionálním připodobněním mechu, toto je skutečný mech, který v autě roste.

Bizarní doplněk tu navíc není jen pro parádu, aby se majitelé mohli krom „zeleného” auta v rukou pyšnit i kabinou se skutečnou zelení, má tu v podstatě stejné funkce, jako v lese. Podle Sona pomáhá udržovat v kabině příjemnou teplotu, filtruje vzduch a reguluje vlhkost. A kdyby se vám po něm v noci postesklo, je také podsvícený.

Tohle je německé, až to bolí a jsme docela zvědavi, co se s mechem stane, až někdo nechá Sion stát pár měsíců na místě - tušíme, že mech v lepším případě pojde a v horším se rozšíří do celé kabiny. Vzdálenější budoucnost ale nechceme předjímat, v té bezprostřednější (konkrétně příští rok) by měl Sono Scion vstoupit na trh s cenou od 16 tisíc Eur (412 tisíc Kč). To s ohledem na použitou techniku není mnoho, přesto jsme zvědavi, zda Sono dokáže prodat 260 tisíc aut (s mechem), jak nyní plánuje.


Němci představili první auto s interiérem obloženým skutečným mechem - 1 - Sono Motors Sion interier mech 01Němci představili první auto s interiérem obloženým skutečným mechem - 2 - Sono Motors Sion interier mech 02Němci představili první auto s interiérem obloženým skutečným mechem - 3 - Sono Motors Sion interier mech 03Němci představili první auto s interiérem obloženým skutečným mechem - 4 - Sono Motors Sion interier mech 03aNěmci představili první auto s interiérem obloženým skutečným mechem - 5 - Sono Motors Sion interier mech 04
Automobilka Sono Motors odhalila interiér svého prvního modelu Sion, nejvíce v něm zaujme mech

Němci představili první auto s interiérem obloženým skutečným mechem - 6 - Sono Motors Sion exterier 01Němci představili první auto s interiérem obloženým skutečným mechem - 7 - Sono Motors Sion exterier 02Němci představili první auto s interiérem obloženým skutečným mechem - 8 - Sono Motors Sion exterier 03
Exteriér ve srování s vnitřkem nápaditostí zrovna nesrší

Zdroj: Sono Motors

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.