Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První firma nabízí odstranění drastických omezovačů rychlosti Volv, možná by neměla
16.10.2020 | Petr Prokopec
Téměř s jakýmkoli jiným novým autem můžete od letoška jet rychleji než s novým Volvem, ty mají maximálku omezenou na 180 km/h. Úpravce umožňuje návrat na 250 km/h.
Doplněno 19.11.: Společnost Volvo Car Czech Republic s.r.o., coby zástupce automobilky Volvo pro Českou republiku, která je v tomto článku zmiňována, požádala o zveřejnění následující odpovědi na v článku uváděné:
„Tvrzení naznačující údajné technické úpravy automobilů VOLVO v souvislosti s nastavením omezení rychlosti na 180 km/h jsou nepravdivá, k žádným takovýmto technickým úpravám u automobilů VOLVO nedošlo, zejména nedošlo k jakýmkoli úpravám brzdového systému těchto automobilů.”
Za magazín Autoforum.cz uvádíme, že v článku netvrdíme, že k technickým úpravám došlo, ale že k nim dojít mohlo, neboť snížení maximální rychlosti vozidel k něčemu takovému dává prostor. Jako redakce cítíme povinnost informovat veřejnost rizicích spojených s takovým krokem a nabádáme k obezřetnosti. Pakliže Volvo žádné technické úpravy skutečně neprovedlo ani je provést neplánuje, budeme tím jedině potěšeni.
Pro řadu kupců nových aut Volva v letošním roce vypadla z hledáčku. Švédská automobilka totiž realizovala kontroverzní, už dříve ohlášený krok a začala nejvyšší rychlost svých vozů limitovat na 180 km/h. Možná se to nezdá jako takový problém, legálně si tak rychle sjedete krom Autobahnu snad jen na letištích či některých okruzích, ale lidem jde o princip. Málokdo chce být omezován, zvláště když se tak děje v jediném případě.
Ona stoosmdesátka přitom jednou může být metou, na kterou jednou budeme vzpomínat ještě v dobrém, neboť limity pohonných ústrojí většiny elektromobilů tlačí omezení nejvyšších rychlostí ještě níže. Stačí se podívat třeba na dynamiku nové Škody Enyaq, v jejímž případě je Volvo dorovnáno pouze provedením RS. Cokoliv jiného však končí na 160 km/h, nejnovější Dacia vás pak nepustí přes 125 km/h. Ale dnes je realita jiná a přes 200 km/h můžete jet bezpečně klidně se Škodou Scala.
Řada lidí tak na krok Volva reaguje podobně jako na nutnost nošení roušek, nechtějí žádná omezení. Roušky tu s námi ještě chvíli budou, v případě omezené maximálky ale aktuálně existuje východisko. Tuningová firma Heico Sportiv, která se specializuje na úpravy Volv, totiž oznámila, že omezovač nejvyšší rychlosti dokáže přenastavit.
Úpravce uvádí, že maximálku může navýšit o 30 až 70 km/h, vrcholné Volvo S90 T6 osazené plug-in hybridním ústrojím o výkonu 405 koní tak může nadále uhánět obligátní dvěstěpadesátkou, jako před daným omezením. V případě této verze si přitom tuningová firma řekne o 1 543,10 Eur (cca 42 tisíc Kč), to je však nejvyšší suma spojená s posunutím maximálky. Mimo to Heico Sportiv dodává, že jako první přijdou na řadu silnější verze, na slabších se stále pracuje.
Daný krok již přivítalo množství fanoušků švédské značky i proto, že tuner na tuto modifikaci nabízí záruku. Otázkou nicméně je, zda se jedná o dobrý nápad. Nikdo totiž neví, zda Volvo skutečně pouze elektronicky omezilo nejvyšší rychlost, či zda souběžně s tím nedošlo na technické změny. K vývoji a výrobě auta, které má jet 180 nebo 250 km/h, budete postupovat úplně jinak a předpokládáme, že Volvo po omezovačích sáhlo hlavně s vidinou redukcí nákladů.
Tím samozřejmě netvrdíme, že se tak u Švédů skutečně stalo, minimálně v první fázi to tak být nemusí. Nicméně náklady na elektrifikaci jsou enormní, mimo to výrobcům zasadil opravdu hlubokou ránu koronavirus. O škrtech se tedy mluví naprosto všude od rána do večera. Posunutí omezovače směrem dolů je pak jedna z ideálních příležitostí, jak třeba nahradit dosud používané brzdy jinými. Tím by se ale odstranění omezovače mohlo stát nebezpečným a ne tak vítaným krokem, jak se nyní zdá.
Firma Heico Sportiv oznámila, že s Volvy půjde jezdit stejně rychle jako dříve, model S90 se tak snadno rozjede až na 250 km/h. Otázkou je, zda je to stále bezpečné. Foto: Volvo
Zdroj: Heico Sportiv@Facebook
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024 - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack včera 11:04
- Kde pojede Marc Marquez 2025? včera 10:00
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu 14.5.2024
- Smrtelná havárie v Hengelu 14.5.2024
- Zanáška míří do Hořic s respektem i odhodláním 14.5.2024
Nejnovější články
- Úplně poslední VW Golf s dieselem bez turba se pořád dá koupit hezký, je neuvěřitelné, že vůbec vznikl
včera - Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly
včera - Faceliftu se dočkal i levnější Leon s logem Seatu, zamával v prvé řadě problematickému motoru
včera - Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
včera - BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 01:48 - petr_riha
- Politický koutek 05.16. 00:57 - abgx1
- Škoda Auto obecně 05.15. 22:57 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 05.15. 21:49 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.15. 18:24 - pavproch
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.15. 17:21 - petr_riha
- Sada na opravu pneu zkušenosti 05.15. 14:18 - Mario777
- BMW Divize 05.15. 12:14 - pavproch