Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První pick-up Mercedesu odhalen v sérii. Ze zajímavého konceptu je nudný pracant
19.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Loňský koncept sliboval něco výjimečného, produkční varianta třídy X zůstala při zemi. Pod kapotou však nabídne šestiválec s 258 koňmi.
Velké čekání je u konce, Mercedes-Benz oficiálně odhalil sériové provedení nové třídy X. Jinak také prvního a vlastně zatím i jediného prémiového pick-upu na světě, alespoň dle tvrzení automobilky. S tím ale lze po spatření produkčního provedení jen stěží souhlasit, neboť vůz se příliš podobá dárcovskému Nissanu Navara.
Loňský koncept přinášel do oblasti, kde se na design zase tolik nehledí, čerstvý vítr a jeho vzhled opravdu působil prémiově. Jenže realita přináší jen zklamání, příď ztratila veškerý šmrnc. Přišla o svou jednoduchou, přesto velice elegantní krásu, kterou nahradilo něco 100x viděné na ostatních SUV od Mercedesu.
Třída X tak je „jen” Nissan Navara s jinou přídí, která je nejen neinovativní, navíc je nám přijde přeplácaná a bohužel přináší také falešné ochranné plasty známé ze světa SUV. Vzadu pak došlo na výměnu světlometů či příchod nárazníku s integrovaným schůdkem - ten lze oddělat kvůli otevření víka korby v úhlu až 180 stupňů.
Tyto změny se překvapivě projevily na rozměrech. Třída X měří 5 430 milimetrů na délku, 1 920 mm na šířku a 1 819 mm na výšku. Nissan tak překonává v prvních dvou ohledech o 40, respektive 70 mm (za čímž stojí vytaženější blatníky). Na druhou stranu je Mercedes o 21 mm nižší. Za tím ale nehledejte snížení kabiny, může za to znížený podvozek. Ukazuje se tak, že třícípá hvězda kladla důraz hlavně na jízdu po zpevněném asfaltu.
Neznamená to ovšem, že by novinka německé značky měla terén zcela zapovězen. Stále tu jde o vůz s žebřinovým rámem a tuhou zadní nápravou, jenž disponuje světlou výškou 202 mm. Lze ale zvolit off-roadové zavěšení, s nímž výška naroste na 222 mm. Mimo to tu máme nájezdový úhel 30,1 stupňů vpředu a 25,9 stupňů vzadu či brodivost do výšky 600 mm. Již zmiňovaná korba pak pobere maximálně 1,2 tuny, tažná kapacita činí až 3,8 tuny.
Mercedes bude pick-up nabízet ve třech konfiguracích, přičemž základní provedení Pure je určeno zejména k pracovním účelům. Prostřední varianta Progressive pak kombinuje to nejlepší z obou světů, zatímco na vrchol se postaví luxusní verze Power. Bez ohledu na volbu ovšem každý exemplář dostane standardně podsvícení korby a 12voltovou zásuvku, jíž je možné využít třeba pro pohon vzduchového kompresoru nebo elektrických pil.
Nahlédnout můžeme do interiéru, který je v porovnání s konceptem ještě větším zklamáním - drží se totiž stávající reality, místo aby trochu odhaloval budoucnost. V základu lze počítat s černým látkovým čalouněním, u vyšších úrovní výbavy ale již nebude chybět kůže. Tou přitom bude možné potáhnout nejen sedadla, ale také palubní desku, jíž lze dále dozdobit dřevěnými dekory s výraznými póry či volně stojícím 8,4palcovým displejem.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde najdeme největší rozdíl oproti dárcovskému vozu, a sice třílitrový šestiválcový turbodiesel. Tato pohonná jednotka je ovšem absolutním vrcholem, přičemž dorazí až v příštím roce. Produkovat bude 258 koní, tedy nejvíce v daném segmentu. Točivým momentem 550 Nm ale již třída X vyrovnává VW Amarok, pročež je naprosto jasné, kdo je největším soupeřem třícípé hvězdy.
Než ale šestiválec dorazí, budou na výběr pouze čtyřválcové motory. Ty jsou již převzaty přímo od Nissanu, základ tvoří 2,3litrový agregát s jedním turbodmychadlem a 163 koňmi. Nad něj se pak postaví tatáž jednotka doplněná dvojitým přeplňováním, jež jí dodává 190 koní. V závislosti na volbě pohonné jednotky pak budou k dispozici šestistupňový manuál, sedmistupňový automat a systémy 4x2 či 4x4.
Mercedes chystá ještě provedení X 200, které dostane benzinový čtyřválec naladěný na 165 koní. Na jeho příchod se ale nejspíše příliš netěšte, určen je především pro Střední Východ či Afriku. Mimo to třícípá hvězda počítá i s útokem na jihoamerické trhy, kde by se tento motor měl ukázat taktéž. Na data o jízdní dynamice a spotřebě je ale třeba u této jednotky i u všech ostatních vyčkat.
Prodej v Evropě odstartuje v listopadu. S výstavním debutem lze tedy počítat v září ve Frankfurtu, objednávky je ale možné sepisovat již nyní. Známa je totiž i první cena na německém trhu, kde vůz startuje na 37 294 Eur (cca 974 500 Kč) za zadokolku s nejslabším dieselem a manuální převodovkou.
Srovnání Mercedesu třídy X a Nissanu Navara
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu třídy X
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 7 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 8 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 10 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 11 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
dnes
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha