Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První pořádný konkurent Tesly plně odhalil svůj interiér, na počet displejů jasně vítězí
23.8.2019 | Petr Miler
Pokud by se tento souboj sváděl na počet displejů, měli by to ostatní proti Teslám s někdy jen jediným displejem hodně snadné. Na konkurenty včetně nového Porsche Taycan ale čekají i jiné výzvy.
O „zabijácích Tesly” už toho bylo napsáno mnohé, ani v jednom případě ale nešlo rýsující se první model od obvykle začínající automobilky brát úplně vážně. Tesla má za sebou pomalu dvacetiletou historii, během níž už dávno dokázala, že umí z ničeho vyvinout, sériově vyrábět a dále obstarávat auta schopná v lecčem pokořit zavedenou konkurenci. Mají sice svá slabá místa, drhne i onen poprodejní servis a automobilka na tom všem prodělává miliardy, přesto to dotáhla daleko. A kdokoli, kdo ji bude chtít se srovnatelným prvotním zázemím chtít konkurovat, bude muset ujít dlouhou, pro naprostou většinu firem zcela neschůdnou cestu.
Proto bereme zmínky o dalších a dalších konkurenčních modelech s nadhledem, o jednom u nich ale takto uvažovat nelze. Na pole výkonných elektrických sedanů se rozhodlo vstoupit Porsche, a to je pro Teslu skutečný problém. Ačkoli už kalifornská automobilka má jisté renomé, Porsche má větší. Ačkoli Američané mají své know-how v některých oblastech, Porsche nesrovnatelně lépe ví, jak pracovat s výkonnými auty. Má stabilní celosvětovou dealerskou síť, dokáže se starat o zákazníky, při tom všem může auta prodávat za vysoké ceny, které drahá technika elektromobilů vyžaduje. A v neposlední řadě vydělává spoustu peněz na zbytku portfolia, aby jej nemuselo trápit, pokud ani všechny zmíněné předpoklady nepovedou k tomu, že bude vydělávat také na Taycanu.
Jméno elektrické prvotiny Porsche už je nějakou dobu známé, teď se můžeme poprvé pořádně podívat i do jejího interiéru. Německá automobilka tedy vůz plně odhalí až 4. září, vnitřek ale přestává být tajemstvím už nyní a ještě dále posouvá koncepci, kterou známe z nejnovějších Audi. K jejich třem displejům sloužícím jako přístrojová deska, výstup infotainmentu a ovládání klimatizace (mimo jiné) přidává čtvrtý určený jen spolujezdci. Jeho veškeré funkce jsou zatím zahaleny rouškou tajemství, Němci ale říkají, že dovolí spolujezdci snadno změnit některá nastavení bez nutnosti rozrušovat řidiče.
Zajímavé jsou ovšem i zbylé displeje, zejména ten sloužící jako přístrojová deska. Je zcela zbavený klasické „kapličky” a ve snaze zabránit odleskům světla sází na specifický polarizační filtr. Podobně jako u jiných modelů automobilky zvládá různé módy zobrazení s vesměs minimalistickým designovým pojetím, přesto je v něčem specifický. Po stranách má dotykové plochy, které slouží vlevo zejména pro ovládání světel a vpravo pro nastavení podvozku, kontroly trakce a dalších jízdních aspektů.
Před přístrojovou deskou si najde místo jeden ze dvou volantů, z nichž zatím můžeme vidět jen jeden, vedle něj pak zmíněný výstup informačně-zábavního systému, který je skryt v leskle černém obložení palubní desky a ve vypnutém stavu prý ani nezaznamenáme, že tam je. Je pochopitelně dotykový, alternativou je hlasové ovládání reagující na pokyn: „Hej, Porsche!”
Displej pod má pracovat se specifickou haptickou odezvou a krom nastavení klimatizace umí sloužit i jako ploška pro ruční psaní vstupů infotainmentu, například adresy navigace. A aby toho nebylo málo, s volbou čtyřzónové klimatizace se vlastního displeje dočkají i cestující vzadu, kterým též poslouží hlavně pro nastavení ventilace. Na displeje tak Porsche v souboji s Teslami vítězí v poměru až 5:1 u Modelu 3 resp. 5:2 u těch zbývajících, zastínit je celkově bude ovšem jistě o poznání složitější úkol.
Pokud jde o jiné aspekty než displeje, za zmínku stojí, že pro environmentálně uvědomělé jedince automobilka nabídne možnost volby interiéru zcela bez kůže, který místo ní sází na materiál zvaný Race-Tex, prý vysoce kvalitní potah z mikrovlákna, který vzniká z recyklovaného polyesteru. A pochopitelně, interiér nemusí být černý, k dispozici bude i béžové, černo-béžové a hnědé provedení, z obložení pak bude k dispozici také dřevo, hliník a připodobnění karbonových panelů. Na přání vám pak Porsche dříve nebo později za patřičný příplatek jistě snese do interiéru třeba modré z nebe, zatím se ale o možnostech další individualizace nezmiňuje.
Jak jsme již zmínili, plné odhalení vozu je plánováno na 4. září, do té doby nám o něm automobilka jistě ještě leccos prozradí. Z technických aspektů ale dost řekl už nedávný test jednoho z prototypů.
Porsche Taycan plně odhalilo svůj interiér, nezajímavý rozhodně není
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda