První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru

Mnohdy tabuizovaná čínská výroba se nyní dotýká i aut. Volvo potvrdilo svůj někdejší záměr a z Číny začalo vyvážet hned svůj nejprestižnější model.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru

30.5.2017 | Petr Prokopec | 11 příspěvků

Mnohdy tabuizovaná čínská výroba se nyní dotýká i aut. Volvo potvrdilo svůj někdejší záměr a z Číny začalo vyvážet hned svůj nejprestižnější model.

O švédském Volvu jsme v poslední době hovořili zejména v souvislosti s jeho „láskou“ k dieselům. Ačkoliv by totiž značka bez nich neměla na evropském trhu pomalu co prodávat, pravidelně zmiňuje jejich konec, aby záhy otočila a diesely vzala zase na milost. Zní to podivně, pro automobilku jsou ale naftové motory ryze evropský problém a starý kontinent hraje v jejím ansámblu druhé, možná i třetí housle. Na prvním místě je Čína.

Odtud pochází její kontroverzní majitel a za Velkou zdí také prodává nejvíce svých aut. A nyní ve hře na čínskou strunu ještě přitvrdí - naplňuje totiž slova o tom, že s výrobou ve Švédsku postupně skončí a přestěhuje ji právě do Asie.

V čínském Daqingu se tak nebudou vyrábět vozy pouze pro největší trh světa, ale také pro ostatní země. Týká se to zatím pouze špičkového modelu S90, který Volvo bude k dealerům dostávat nikoliv po vodě, ale po kolejích - Švédové se totiž dle svých slov jako vůbec první automobilka rozhodli vozit svá auta z Číny do Evropy vlakem. Transport by se tím měl zrychlit o dvě třetiny času, což zredukuje i délku čekacích listin.

Nejde však o jedinou výhodu kolejové dopravy, tou další je prý snížení emisní stopy o třetinu. Daný výsledek přitom odpovídá průměrnému srovnání s lodní dopravou, v případě kratších vzdáleností by Volvo mohlo šetřit životní prostředí ještě více. Zároveň tím snižuje i náklady na přepravu, ačkoliv na místě je dotaz, zda by levněji nevyšlo zachování výroby ve Švédsku.

Dá se ale předpokládat, že tuto záležitost mají ekonomové značky dostatečně dobře spočítanou. Ostatně, v Číně jsou nižší náklady na mzdy než ve Švédsku. Kromě toho továrna v Daqingu je nejmodernější v zemi, zatímco ve své domovině by Volvo muselo zakrátko přijít s modernizací a tedy investicemi. Navíc by dodávky od externích zdrojů bylo třeba směrovat na dvě místa.

Výroba aut v Číně a jejich následný transport do zbytku světa tedy nejspíše vycházejí nejlevněji, ostatně jinak by se automobilka tímto směrem nevydala. Ta dále upřesnila, že vlaky míří z Daqingu do belgického Zeebrugge, kam budou jednou jednou týdně, přičemž pokaždé převezou zhruba 225 aut - vždy po třech v jednom speciálním kontejneru. Jak tento krok Švédů vnímáte, budete nejlépe vědět sami, máme ale pocit, že Švédy čeká trocha práce s rozptylováním obav z nekvality čínské výroby aut, třebaže Volv...

První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 1 - Volvo Daqing to Europe 01První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 2 - Volvo Daqing to Europe 02První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 3 - Volvo Daqing to Europe 03První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 4 - Volvo Daqing to Europe 04První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 5 - Volvo Daqing to Europe 05První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 6 - Volvo Daqing to Europe 06První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 7 - Volvo Daqing to Europe 07První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 8 - Volvo Daqing to Europe 08První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 9 - Volvo Daqing to Europe 09První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 10 - Volvo Daqing to Europe 10První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 11 - Volvo Daqing to Europe 11První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 12 - Volvo Daqing to Europe 12
Švédové pozvolna stěhují výrobu do Číny. Odsud přitom začínají vozit nová auta do Evropy vlakem

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 11 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše