Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru
30.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnohdy tabuizovaná čínská výroba se nyní dotýká i aut. Volvo potvrdilo svůj někdejší záměr a z Číny začalo vyvážet hned svůj nejprestižnější model.
O švédském Volvu jsme v poslední době hovořili zejména v souvislosti s jeho „láskou“ k dieselům. Ačkoliv by totiž značka bez nich neměla na evropském trhu pomalu co prodávat, pravidelně zmiňuje jejich konec, aby záhy otočila a diesely vzala zase na milost. Zní to podivně, pro automobilku jsou ale naftové motory ryze evropský problém a starý kontinent hraje v jejím ansámblu druhé, možná i třetí housle. Na prvním místě je Čína.
Odtud pochází její kontroverzní majitel a za Velkou zdí také prodává nejvíce svých aut. A nyní ve hře na čínskou strunu ještě přitvrdí - naplňuje totiž slova o tom, že s výrobou ve Švédsku postupně skončí a přestěhuje ji právě do Asie.
V čínském Daqingu se tak nebudou vyrábět vozy pouze pro největší trh světa, ale také pro ostatní země. Týká se to zatím pouze špičkového modelu S90, který Volvo bude k dealerům dostávat nikoliv po vodě, ale po kolejích - Švédové se totiž dle svých slov jako vůbec první automobilka rozhodli vozit svá auta z Číny do Evropy vlakem. Transport by se tím měl zrychlit o dvě třetiny času, což zredukuje i délku čekacích listin.
Nejde však o jedinou výhodu kolejové dopravy, tou další je prý snížení emisní stopy o třetinu. Daný výsledek přitom odpovídá průměrnému srovnání s lodní dopravou, v případě kratších vzdáleností by Volvo mohlo šetřit životní prostředí ještě více. Zároveň tím snižuje i náklady na přepravu, ačkoliv na místě je dotaz, zda by levněji nevyšlo zachování výroby ve Švédsku.
Dá se ale předpokládat, že tuto záležitost mají ekonomové značky dostatečně dobře spočítanou. Ostatně, v Číně jsou nižší náklady na mzdy než ve Švédsku. Kromě toho továrna v Daqingu je nejmodernější v zemi, zatímco ve své domovině by Volvo muselo zakrátko přijít s modernizací a tedy investicemi. Navíc by dodávky od externích zdrojů bylo třeba směrovat na dvě místa.
Výroba aut v Číně a jejich následný transport do zbytku světa tedy nejspíše vycházejí nejlevněji, ostatně jinak by se automobilka tímto směrem nevydala. Ta dále upřesnila, že vlaky míří z Daqingu do belgického Zeebrugge, kam budou jednou jednou týdně, přičemž pokaždé převezou zhruba 225 aut - vždy po třech v jednom speciálním kontejneru. Jak tento krok Švédů vnímáte, budete nejlépe vědět sami, máme ale pocit, že Švédy čeká trocha práce s rozptylováním obav z nekvality čínské výroby aut, třebaže Volv...
Švédové pozvolna stěhují výrobu do Číny. Odsud přitom začínají vozit nová auta do Evropy vlakem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 45 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva