Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína v prvním srovnání zašlapala do země vyspělou konkurenci
6.11.2019 | Petr Prokopec
Panují celkem oprávněné obavy, jak může fungovat luxusní auto, které si Rusové během pár let vyvinuli z velké části sami. První srovnání naznačuje, že konkurenci může strčit i do kapsy.
Nejspíše již víte, že na trh s luxusními vozy loni dorazil nový hráč. Ruská značka Aurus sice v prvé řadě uspokojuje touhy politiků, nicméně k dispozici je už i běžnému publiku. Slovo „běžné“ je ale třeba dát minimálně do dvojitých uvozovek, neboť základní cena startuje nad 6 miliony korun. Co za ně přitom dostanete, nejlépe mapuje nové video, ve kterém je zmapován každý vnitřní i venkovní detail modelu Senat S600. My se ale zaměříme spíše na méně poetický snímek, který rovněž najdete přiložený pod článkem.
Ruský sedan totiž před pár dny zamířil do Dmitrovského testovacího centra, kde se stal předmětem prvního srovnání s vozem obecně známější značky. Předmětem testu byl systém automatického brzdění. Za tím stojí stejně jako v případě mnoha částí celého vozu ruský institut NAMI, který chtěl dokázat, že jeho práce je nadřazena té zahraniční. Proto Rusové nesáhli po komponentech některého z dodavatelů a použili své vlastní. Nyní Aurus Senat S600 srovnali s Kiou Quoris, tedy s korejskou vlajkovou lodí známou také pod názvem K9. A Aurus drtivě zvítězil.
Kia překážku nezaznamenala včas, začala tedy brzdit pozdě a do imitace vozu před sebou narazila. Ruský vůz oproti tomu předvedl vše naprosto správně. Video s testem na YouTube umístil uživatel Zhukmann, který uvedl, že došlo celkem na tři pokusy, přičemž Aurus zabodoval pokaždé, zatímco u korejského vozu vždy došlo na „blízká setkání třetího druhu“. To je více než překvapivé, neboť jak jsme řekli, Quoris je jeden z korejských vrcholů, který má mnohé společné s luxusní značkou Genesis. Kia přitom jako vůbec první začala autonomní brzdy již před pár lety montovat i do svých nejmenších vozů, ty větší je tak dostávaly automaticky.
Je ale třeba dodat, že Rusové si pro srovnání vybrali trochu špatný vůz, neboť na videu je zachycena první generace Quorisu. Kia již v březnu loňského roku představila nástupce, který je již dávno v prodeji. Pokud tedy mělo dojít k věrohodnému srovnání nejnovější ruské pýchy, bylo by logické, kdyby se jí postavila nejnovější pýcha korejská. To se ale evidentně nestalo a jen Rusové vědí, proč tomu tak je.
Momentálně se přitom nebudeme pouštět na pole spekulací, místo toho raději počkáme, až se Aurus dostane do nezávislých rukou. Momentálně tak jen dodáme, že třítunový luxusní koráb pohání 4,4litrový hybridizovaný osmiválec twin-turbo s kořeny u Porsche, který byl naladěn na 600 koní a 880 Nm točivého momentu. Za pomoci elektromotoru přihazujícího dodatečných 63 koní přitom zvládá sprint z klidu na stovku za 4,9 sekundy, zatímco jeho maximálka je po vzoru německých luxusních křižníků omezena na 250 km/h. To jsou působivá data, nicméně i v případě jejich věrohodnosti nás nyní zajímá nezávislý test.
Aurus Senat S600 se dle Rusů chlubí mnohem efektivnějšími automatickými brzdami než Kia Quoris/K9
Kromě luxusu na palubě a osmiválce od Porsche pod kapotou bychom tu tak měli mít další ospravedlnění, proč sedan startuje nad 6 miliony korun
Zdroje: Drom, RoCars@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva