Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Evoque XL: budoucí hvězda bude větší i lehčí než samotný Evoque
16.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedmimístná verze modelu Evoque má dorazit v roce 2016. Prodávat se má v rozmezí 1,2 až 1,7 milionu korun, tedy dráž než první SUV Jaguaru.
Jsou tomu pouhé dva dny, co jsme naposledy zmínili prodlouženou verzi Range Roveru Evoque, a již zde máme další detaily. A rozhodně ne zrovna povrchní, neboť informují o příchodu na trh, ceně, motorech i konstruktérských řešeních. Zrovna o těch tady víme už delší dobu, neboť stejně jako u modelů Jaguaru se základem stane nová celohliníková platforma iQ[Al]. Ta slibuje mnohem nižší hmotnost (a tím i lepší jízdní vlastnosti) než u standardního modelu, přestože Evoque XL naroste o nějakých 30 cm do délky, aby mohl usadit sedm pasažérů.
Díky redukci kilogramů pak asi nepřekvapí, že o pohon novinky s kódovým označením L560 se i nadále budou starat pouze čtyřválcové motory (dieselové a benzinové). S těmi pak zřejmě budou spřažené šestistupňový manuál a devítistupňový automat, který si pod kapotou standardního Range Roveru Evoque budeme moci vyzkoušet již za pár týdnů.
Co se zahájení prodeje týče, pak zmínit můžeme pouze rok 2016, neboť žádné bližší detaily nejsou známé. Cena by se ovšem měla pohybovat v rozmezí 41 000 a 55 000 GBP (cca 1,2 až 1,7 milionu korun). To je přitom o poznání více, než na kolik by mělo vyjít spřízněné SUV od Jaguaru (zhruba 33 000 GBP/990 000 Kč), které bude postavené na stejných hliníkových základech.
Je proto zřejmé, že prodloužený Evoque by se pro automobilku Land Rover mohl stát generátorem slušného zisku, zvláště pokud bude naplněn plán, který počítá s prodejem 80 tisíc exemplářů ročně. Díky tomu by pro celou značku nemělo být problematické překročit někdy v roce 2017 metu 750 000 prodaných vozů ročně. V té době by její nabídka měla zahrnovat již 16 modelů...


Prodloužený Range Rover Evoque se již ukázal na několika neoficiálních ilustracích. Realita zřejmě nebude daleko
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
dnes
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nakonec existuje elektrické auto, které se stalo dobrou investicí. Stačilo, aby šlo o totální propadák, který si koupilo 9 lidí
před 5 hodinami
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 6 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 8 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 9 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
