Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rovery pro rok 2015: novinky vede head-up displej a terénní tempomat
5.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Vylepšení sestávají z nižší spotřeby a vyššího výkonu, head-up displeje a systému All-Terrain Progress Control pro jízdu v terénu.
Evropské verze Range Roveru a Range Roveru Sport dostanou pro rok 2015 několik vylepšení. Skoro samozřejmostí je vyšší výkon a papírově nižší spotřeba některých motorů, novinky se však týkají i interiéru a jízdy v terénu. Právě tam míří systém ATPC, All-Terrain Progress Control, tedy de facto terénní tempomat, zmíněný v nadpise.
Samozřejmě to je ale systém mnohem složitější, než obyčejný tempomat pro jízdu po silnici. Land Rover o něm říká, že řidiči ulehčuje práci, zejména není-li řidič v jízdě terénem moc zkušený. Schopnosti Range Roveru a Range Roveru Sport mimo asfalt jsou totiž na velké a luxusní SUV až překvapivě dobré a ATPC je pomáhá beze zbytku využít.
Funguje tak, že nastavíte rychlost od 1,6 do 30 km/h a vůz ji udržuje. Na všech površích a za všech podmínek, při prudkém stoupání, klesání, zkrátka kdykoliv - a vy se soustředíte jen na volbu co nejlepší stopy, pedálů se nemusíte vůbec dotknout. K mání bude u dieselu TDV6 a benzínů SCV6 a V8 s kompresorem, a to v kombinaci s redukční převodovkou a systémem Terrain Response II.
Vylepšení pod kapotou se dotklo motorů TDV6, SDV6 a SCV6. Slabší diesel TDV6 má nově jen jedno turbodmychadlo místo dvou, dvoustupňové olejové čerpadlo a nové vstřikovací trysky a nabídne 258 koní a 600 Nm. Výkon tu zůstává stejný, spotřeba se ale u Range Roveru snížila o 8,5 procenta a u RR Sport o 5,7 %.
Pod kapotou Range Roveru Sport SDV6 - „standardního” Range s tímto motorem se to patrně netýká - přibylo 14 koní a 100 Nm na výsledných 306 koní a 700 Nm. Spotřeba se údajně snížila o 7 % na rovných sedm litrů nafty na 100 km - samozřejmě podle normy, realita bude někde jinde. Tomuto motoru dvě turbodmychadla zůstala.
Kompresorový benzínový třílitr SCV6 také dostal drobné úpravy jako například vylepšený termostat, laserem vrtané vstřikovače nebo odlišné vedení rozvodového řetězu, jeho výkon ale zůstal na 340 koních a 450 Nm. Spotřeba se však údajně snížila o 1,9 % - což pochybujeme, že v reálném provozu bude rozeznatelné, ale v normovaném testu to srazí pár gramů CO2, takže proč ne. Osmiválce nedoznaly žádných změn.
Řidičovo pracoviště také může nově být vybaveno head-up displejem, který zobrazí rychlost, zařazený rychlostní stupeň, navolenou rychlost na tempomatu, instrukce navigace a také výstup systému rozpoznávání dopravních značek. A zvenčí můžete mít obě verze Range Roveru v nové barvě Yolong White a RR Sport také v šedobéžové Kaikoura Stone.
České ceny Range Roveru a Range Roveru Sport 2015
Range Rover 3,0 TDV6: 2 597 507 Kč
Range Rover 3,0 SDV6 Hybrid: 3 517 591 Kč
Range Rover 4,4 SDV8: 3 127 003 Kč
Range Rover 5,0 V8 Supercharged: 3 304 873 Kč
Range Rover Sport 3,0 TDV6: 1 696 420 Kč
Range Rover Sport 3,0 SDV6: 2 012 472 Kč
Range Rover Sport 3,0 SDV6 Hybrid: 2 451 339 Kč
Range Rover Sport 4,4 SDV8: 2 349 820 Kč
Range Rover Sport 5,0 V8 Supercharged: 2 514 017 Kč







Head-up displej pomůže ve městě i na dálnici, ATPC zase v terénu
Funkci ATPC vysvětluje i video
Vnější vzhled Range Roveru Sport se pro rok 2015 nezmění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 4 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Trvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
před 3 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 4 hodinamiCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 5 hodinamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před 6 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 09:05 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom