Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Alaskan je venku, pick-up nabízí až 190 naftových koní
1.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přepracovaný Nissan Navara schopný pobrat na korbu až tunu nákladu bude k mání se 160 nebo 190 koňmi. Do Evropy ale dorazí až později.
Příchod produkčního Renaultu Alaskan jsme avizovali před několika málo dny. Při té příležitosti jsme se trochu podivovali nad místem prezentace. Francouzi totiž po celou dobu naznačovali, že tento pick-up je stvořen především pro Evropu. V té se ovšem Medellin nenachází, místo toho musíme do Jižní Ameriky. Právě v Kolumbii se totiž Alaskan začne prodávat v prvé řadě, než vyrazí to sousedních států. Další globální trhy budou potvrzeny později.
Daný krok je na první pohled překvapivý, neboť na Jižní Ameriku aliance Renault-Nissan pamatovala již loni, když k prodejcům zamířil Duster Oroch. Je ale třeba si uvědomit, že loni prodeje lehkých užitkových vozů v této lokalitě dosáhly jednoho milionu kusů, tedy 17,4 procenta z celkového koláče. Pick-upy schopné pobrat až tunu nákladu přitom tvoří 45 % z tohoto segmentu a tento stav má v příštích třech letech ještě o 15 procent vzrůst.
Pokud pak ve výsledku do dané rovnice zasadíme ještě fakt, že Duster Oroch uveze „pouze“ 650 kg, je evidentní, že Renault hodlá mít na jihoamerických trzích pokrytou každou skulinku. Francouzská automobilka dokonce dodává, že tento region patří mezi její nejdůležitější, což dokazuje i fakt, že v Brazílii, Argentině, Kolumbii a Chile má již postavené továrny. Alaskan přitom bude vyráběn v argentinské Cordobě, stejně jako v mexické Curnavaca.
Z výše zmíněného se tedy může zdát, že řeči o příchodu do Evropy nebyly založeny na pravdě. To ovšem Renault vyvrací tím, že jako třetí produkční lokalitu určil španělskou Barcelonu. Na Alaskan se tedy skutečně můžeme začít těšit, i když očekávat jej můžeme až v příštím roce. V závislosti na daných trzích přitom bude k dispozici s 2,5litrovým benzinovým čtyřválcem (160 koní) a 2,3litrovým či 2,5litrovým turbodieselem (160 a 190 koní).
O jízdní dynamice či spotřebě se značka aktuálně nezmiňuje, pouze dodává, že na výběr bude šestistupňový manuál či sedmistupňový automat. Standardem se stane pohon zadních kol, za příplatek ovšem dorazí také systém 4x4. V takovém případě je přitom možné počítat s elektronickým středovým diferenciálem i mechanickým zadním diferenciálem, který umocňuje schopnosti v terénu. V tom vozu napomáhá i světlá výška 230 mm.
Dále se Alaskan chlubí tažnou kapacitou až 3,5 tuny, která má být nejlepší v daném segmentu. Mimo to máme očekávat rovněž velkorysé nájezdové úhly vpředu i vzadu, mezi elektronickými asistenty pak nebude chybět kontrola sjezdu svahů či asistent rozjezdů do kopce. Zopakovat pak ještě můžeme, že korba pobere až tunu nákladu, přičemž k dispozici bude v krátké nebo dlouhé variantě, pokaždé s antikorozní úpravou.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde je možné počítat s pětipalcovým či na některých trzích se sedmipalcovým dotykovým displejem. Chybět nebude ani sada čtyř kamer monitorujících celé okolí vozu, bezklíčové odemykání/zamykání/startování, hlasové ovládání, audio systém se čtyřmi nebo šesti reproduktory, dvouzónová klimatizace či vyhřívaná a až v osmi směrech elektronicky stavitelná přední sedadla.
V rámci zadní řady Renault zmiňuje 589 milimetrů prostoru pro kolena cestujících, vyjma toho lze po celé kabině počítat s úložnými prostory, odkládacími schránkami či držáky na nápoje. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že daný výčet prvků vám možná do značné míry přijde povědomý. Mýlka to není, neboť Alaskan je postaven na bázi Nissanu Navara, se kterým sdílí řadu komponentů i řešení.
Renault Alaskan bude zpočátku k mání pouze na jihoamerických trzích. Ty globální Francouzi teprve potvrdí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz