Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio R3T: rallyová verze s 240 koňmi zvládne 4 000 ostrých kilometrů
26.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ostré Clio dostalo poladěný motor 1,6 turbo, který doplňuje sekvenční převodovka. Ta přenáší výkon na 15- nebo 17palcová kola.
O francouzské zbrani určené pro nižší divize světového rallye jsme se zmiňovali již loni v listopadu, kdy divize Renault Sport začala s vývojem. Ten je ovšem nyní u konce, díky čemuž se ostré Clio R3T může již o víkendu představit na skotském podniku RSAC. Za jeho volant usedne Jukka Korhonen, ten se ovšem nebude účastnit samotné soutěže, nýbrž závodníkům „zamete cestu“ jakožto předjezdec. Do samotných klání by Clio mělo zasáhnout až v příští sezóně.
Novinka vychází nejen ze stávajícího silničního Renaultu Clio RS, ale taktéž ze zkušeností, která má divize Renaultsport s předchozím soutěžním modelem. Ten byl poprvé představen před osmi lety (tehdy samozřejmě ještě s atmosférickým dvoulitrem), přičemž ve verzích Access a Maxi se celkově prodalo 380 exemplářů. Základní pilíře jsou tedy jasně dané, jak je na tom ovšem stávající technika?
Pod kapotou bude mít Clio R3T přeplňovanou jedna-šestku, jenž byla naladěna na 242 koní a 480 Nm. Tuto sílu pak na přední kola přenáší šestistupňová sekvence, která je doplněna pádly řazení pod volantem. Francouzi přitom udávají výdrž 4 000 soutěžních kilometrů, což je v dané kategorii rekord. Poté hnací ústrojí musí projít servisem.
Vyjma toho můžeme zmínit elektroniku od Cosworthu, brzdy PFC nebo tlumiče, za nimiž stojí firma Sachs. Na obou nápravách se pak budou otáčet buď 15palcová kola v případě šotolinových soutěží, zatímco pro asfaltový povrch jsou určeny sedmnáctky. Tím oficiální informace končí, žádné další nenajdete ani na přiloženém videu. Přesto je ovšem setsakra zábavné.





Soutěžní Renault Clio R3T nabízí 240 koní a 480 Nm, zvládnout by měl 4 000 soutěžních kilomtrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 9 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 11 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
