Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio R3T: rallyová verze s 240 koňmi zvládne 4 000 ostrých kilometrů
26.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ostré Clio dostalo poladěný motor 1,6 turbo, který doplňuje sekvenční převodovka. Ta přenáší výkon na 15- nebo 17palcová kola.
O francouzské zbrani určené pro nižší divize světového rallye jsme se zmiňovali již loni v listopadu, kdy divize Renault Sport začala s vývojem. Ten je ovšem nyní u konce, díky čemuž se ostré Clio R3T může již o víkendu představit na skotském podniku RSAC. Za jeho volant usedne Jukka Korhonen, ten se ovšem nebude účastnit samotné soutěže, nýbrž závodníkům „zamete cestu“ jakožto předjezdec. Do samotných klání by Clio mělo zasáhnout až v příští sezóně.
Novinka vychází nejen ze stávajícího silničního Renaultu Clio RS, ale taktéž ze zkušeností, která má divize Renaultsport s předchozím soutěžním modelem. Ten byl poprvé představen před osmi lety (tehdy samozřejmě ještě s atmosférickým dvoulitrem), přičemž ve verzích Access a Maxi se celkově prodalo 380 exemplářů. Základní pilíře jsou tedy jasně dané, jak je na tom ovšem stávající technika?
Pod kapotou bude mít Clio R3T přeplňovanou jedna-šestku, jenž byla naladěna na 242 koní a 480 Nm. Tuto sílu pak na přední kola přenáší šestistupňová sekvence, která je doplněna pádly řazení pod volantem. Francouzi přitom udávají výdrž 4 000 soutěžních kilometrů, což je v dané kategorii rekord. Poté hnací ústrojí musí projít servisem.
Vyjma toho můžeme zmínit elektroniku od Cosworthu, brzdy PFC nebo tlumiče, za nimiž stojí firma Sachs. Na obou nápravách se pak budou otáčet buď 15palcová kola v případě šotolinových soutěží, zatímco pro asfaltový povrch jsou určeny sedmnáctky. Tím oficiální informace končí, žádné další nenajdete ani na přiloženém videu. Přesto je ovšem setsakra zábavné.






Soutěžní Renault Clio R3T nabízí 240 koní a 480 Nm, zvládnout by měl 4 000 soutěžních kilomtrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 5 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Barry Sheene by dnes slavil 75. narozeniny včera 18:00
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
Nejčtenější články
Zákazníci Audi začali v panice z nástupce kupovat končící RS6 nejvíc v historii, firma to vůbec nechápe
12.8.2025Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025Nástupci nechtěných elektromobilů Fordu jsou u ledu, dědicové firmy ale přesto dál blouzní v elektrické křeči
12.8.2025Šéf Mercedesu, který chtěl zakázat vlastním zákazníkům spalovací auta od roku 2030, teď volá po zrušení jejich zákazu od roku 2035
12.8.2025Úchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
12.8.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.12. 11:50 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 09:07 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB