Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla
29.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzskou dodávku můžete objednat s až 165 koňmi, žíznivost by přitom neměla překročit 7 l/100 km. Mimo to nechybí ani nová bezpečnostní technika.
Duben je sice již hezky dlouho měsícem bezpečnosti, my bychom ho však z fleku mohli překřtít na měsíc nových dodávek. V uplynulých týdnech jsme si totiž mohli představit nové Iveco Daily, Citroën Jumper, Peugeot Boxer i Fiat Ducato. Opomenout pak nesmíme ani modernizovaný Opel Vivaro a Renault Trafic, zvláště když francouzská automobilka momentálně topí pod užitkovým kotlem. Aktuálně totiž představila také novou generaci modelu Master.
Po stránce venkovního designu se přitom dá mluvit víceméně jen o nové čelní masce. Mnohem větší změny ovšem najdeme pod kapotou a v kabině. Začít přitom můžeme motorovým prostorem, kde najdeme inovovaný 2,3litrový turbodiesel. Ten je k mání s jedním dmychadlem, kdy výkon činí 110 či 125 koní, nebo s dvojitým přeplňováním. V takové chvíli přitom můžete počítat se 135 nebo 165 koňmi.
Konkrétní jízdní dynamiku či spotřebu Renault neudává, u nejsilnějšího agregátu by však ve srovnání s předchůdcem mělo dojít k redukci žíznivosti o 1,5 l/100 km. Průměr verze L2H2 by tak měl klesnout na 6,9 l/100 km, přestože nabízí o 15 koní a 10 Nm točivého momentu více. Počítat lze pak s úsporou dalších 10 %, a to po stisku tlačítka ECOmode, jež upraví charakter motoru a funkčnost klimatizace.
Mimo to nový Master dostal novou generaci stabilizačního systému, asistent rozjezdu do svahu či technologii Extended Grip, která zlepšuje přilnavost na sněhu či v bahně. Za příplatek je pak možné objednat systém Trailer Swing Assist, který po připojení vozíku upravuje chod brzd a naladění pohonné jednotky po dobu, kdy je přívěs zapojen.
Kabinu je pak možné vybavit zrcátkem Wide View, které je součástí sluneční clony před spolujezdcem a odhaluje slepé úhly na protější straně od řidiče. Dopřát si ovšem můžete i monitoring tlaku v pneumatikách nebo vybrat ze dvou navigačních systémů (Carminat Tom Tom a R & Go), z nichž ten druhý je možné spárovat se smartphonem.
K dispozici pak nový Master bude od června ve čtyřech délkách a třech výškách, rozličné jsou také karosářské styly, na ceny si ovšem budeme muset počkat do příchodu léta.
Zvenčí se nový Renault Master liší hlavně čelní maskou. Zásadní změny ale najdeme pod kapotou, kde jsou výkonnější a přitom úspornější motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.28. 22:21 - Lachende Bestien
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus