Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km
21.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S představením komplikovanějšího plug-in hybridu Renault prozatím nepospíchá. Místo toho spřáhne turbodiesel se startérem/generátorem.
Francouzská automobilka na autosalonu ve Frankfurtu odhalila novou generaci Renaultu Mégane. Při té příležitosti oznámila, že první várka motorů počítá se šesti agregáty, kdy ani jeden nepřekročí objemem 1,6 litru. Posléze by ovšem portfolio mělo být jaksepatří rozšířeno, přičemž v roce 2017 se dočkáme varianty zvané Hybrid Assist. S komplikovanějším spojením spalovací jednotky a elektromotoru se ovšem v tomto případě nepočítá.
Namísto toho půjde o kombinaci 1,5litrového turbodieselu a malého elektromotoru v podobě startéru/generátoru, jež počítá s „uskladněním” části kinetické energie při akceleraci a deceleraci. Ta bude následně využita při rozjezdech a opětovném rozběhnutí pohonné jednotky v rámci systému start/stop, čímž dojde k poklesu spotřeby základního dieselu ze 3,3 l/100 km na tři litry. Emise CO2 pak budou sníženy na pouhých 76 g/km.
Zvolený systém bude nejen vyhovovat chystaným přísnějším emisním regulím, ale zároveň umožní Renaultu udržet cenu na uzdě. Minimálně v zemích západní Evropy, kde je na normy EU kladen větší důraz než třeba na českém trhu, by tedy Mégane Hybrid Assist úspěch mít mohl. Tomuto kroku ale prozatím nebudeme předcházet.
Nyní tedy jen dodáme, že Francouzi momentálně sice mají připravenou i klasickou plug-in hybridní technologii, jak nám dokázal koncept Eolab, nicméně s jejím využitím v sériových vozech aktuálně nepospíchají. Tedy alespoň ne v segmentu, kde se pohybuje Mégane a kde zákazníci hledí na každou korunu (či Euro).
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
























Nový Renault Mégane dorazí v roce 2017 v mikro-hybridní verzi, která ovšem elektromotor nedostane
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před hodinouBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 8 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včera
Nejnovější články
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před hodinouMercedes po třech letech popírání reality konečně uznal, že čtyřválcový C63 AMG je propadák, autu vymění motor
před 2 hodinamiFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 3 hodinami„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 5 hodinamiŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva