Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce stvořil auto, které posádce jasně dává najevo, kdo je v něm pán
8.4.2019 | Petr Miler
Rolls-Roycy jsou auta pro ty nejbohatší z bohatých, v poslední době si je ale podle automobilky zvykli majitelé sami řídit a podle toho vypadají jejich interiéry. Zákazník tohoto si nezvykl.
Skoro přesně před měsícem se šéf Rolls-Roycu rozpovídal o tom, kdo dnes kupuje auta značky. Sám zdůraznil, že představa Rollsu jako vozu, který vlastní starší majitel či šéf velké firmy a užívá si jej především ze zadního sedadla, je obraz z filmu pro pamětníky. Typický zákazník je dnes mladší a vůz si řídí sám. Podle toho vypadá řešení jeho interiéru, které nepochybně neodbývá nikoho, nečiní ale žádné velké rozdíly mezi cestujícími vpředu a vzadu. Neboť se snadno může stát, že zákazník značky usedne za volant a na zadním sedadle se objeví nahodilý cestující.
Dává to smysl, automobilka ale zjevně ještě má klienty, kteří se v oněch filmech pro pamětníky vzhlížejí. Jen nejsou typičtí, ale spíše výjimeční, a tak jim Rolls-Royce musí „pamětnická auta” vyrábět na míru, nikoli jako součást běžné produkce. To ale neznamená, že by se takovými stroji nechtěl chlubit.
Důkazem budiž model Phantom na záběrech níže, který si objednal blíže nespecifikovaný zákazník z Hongkongu. Ten hodlá využívat svůj vůz výlučně ze zadních sedadel a zjevně si nepřeje, aby kdokoli další ve voze byť na okamžik nabral dojmu, že se mu může rovnat. Zadní část interiéru si tedy nechal vyvést způsobem, který Rolls-Royce nazývá Privacy Suite (Soukromá lóže, řekněme) a ani trochu tím nepřehání.
Toto řešení totiž naprosto dokonale odděluje prostor vpředu od toho vzadu. Model s prodlouženým rozvorem dostal za přední sedadla elektrochromatickou přepážku, která může být zprůhledněna či zneprůhledněna pouze na přání cestujícího vzadu. Pokud si ten přeje mít soukromí, prostě zmáčkne tlačítko a řidič nemá šanci vidět, co dělá. Možná si nyní říkáte, že jej bude alespoň slyšet, ale ani to není pravda.
Zadní prostor je dokonale akusticky oddělen, takže pokud majitel vzadu třeba povede jednání s obchodním partnerem, nikdo další jej neuslyší. Pokud si přesto bude přát hovořit s řidičem, může tak kdykoli učinit prostřednictvím interkomu. Pokud si naopak bude přát řidič hovořit s pánem vozu vzadu, může mu zavolat a je pouze na cestujícím, zda hovor přijme či nikoli.
Zní to pro běžného smrtelníka až trochu pohrdavě, ale tak to v tomto Rolls-Roycu funguje. A není to vše, mezi oběma prostory lze přesouvat i menší předměty otvorem v oné přepážce a to si pište, že o jejím otevření může rozhodnout jediný člověk na palubě.
Pochopitelně, prostor vzadu je maximálně vybaven a cestující si mohou užívat lecčeho od multimediálního systému se dvěma 12" obrazovkami, přes spoustu dřeva, kůže a „hvězdné oblohy” až po elektricky ovládané clony dveří, třebaže zvenčí není vidět dovnitř ani bez nich. Kolik tato legrace stála, Rolls-Royce nezmiňuje, nepochybujeme ale o tom, že nový majitel je dostatečně zámožný na to, aby ho to vůbec nemuselo zajímat.










Rolls-Royce Phanotm vybavený tzv. Privacy Suite jasně dává řidiči najevo, že je pouhý řidič, všechny hlavní role tu zastává pán vzadu
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Šéf ChatGPT po sedmi letech čekání zrušil svou objednávku Tesly Roadster, Elon Musk mu to vrátil i s úroky
před 16 minutami
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před hodinou
Audi chce svůj postupující rozklad zachránit „modelovou ofenzívou”. Tohle má vážně být ta spása?
před 3 hodinami
Nový Renault Twingo je zklamání. Jinak hezký a prostorný vůz nabízí míň než 6 let stará Škoda
před 4 hodinami
Honda zabila možná poslední šanci zachránit image nového Preludu, navíc sama sebe usvědčuje ze lži
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
