Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce stvořil auto, které posádce jasně dává najevo, kdo je v něm pán
8.4.2019 | Petr Miler
Rolls-Roycy jsou auta pro ty nejbohatší z bohatých, v poslední době si je ale podle automobilky zvykli majitelé sami řídit a podle toho vypadají jejich interiéry. Zákazník tohoto si nezvykl.
Skoro přesně před měsícem se šéf Rolls-Roycu rozpovídal o tom, kdo dnes kupuje auta značky. Sám zdůraznil, že představa Rollsu jako vozu, který vlastní starší majitel či šéf velké firmy a užívá si jej především ze zadního sedadla, je obraz z filmu pro pamětníky. Typický zákazník je dnes mladší a vůz si řídí sám. Podle toho vypadá řešení jeho interiéru, které nepochybně neodbývá nikoho, nečiní ale žádné velké rozdíly mezi cestujícími vpředu a vzadu. Neboť se snadno může stát, že zákazník značky usedne za volant a na zadním sedadle se objeví nahodilý cestující.
Dává to smysl, automobilka ale zjevně ještě má klienty, kteří se v oněch filmech pro pamětníky vzhlížejí. Jen nejsou typičtí, ale spíše výjimeční, a tak jim Rolls-Royce musí „pamětnická auta” vyrábět na míru, nikoli jako součást běžné produkce. To ale neznamená, že by se takovými stroji nechtěl chlubit.
Důkazem budiž model Phantom na záběrech níže, který si objednal blíže nespecifikovaný zákazník z Hongkongu. Ten hodlá využívat svůj vůz výlučně ze zadních sedadel a zjevně si nepřeje, aby kdokoli další ve voze byť na okamžik nabral dojmu, že se mu může rovnat. Zadní část interiéru si tedy nechal vyvést způsobem, který Rolls-Royce nazývá Privacy Suite (Soukromá lóže, řekněme) a ani trochu tím nepřehání.
Toto řešení totiž naprosto dokonale odděluje prostor vpředu od toho vzadu. Model s prodlouženým rozvorem dostal za přední sedadla elektrochromatickou přepážku, která může být zprůhledněna či zneprůhledněna pouze na přání cestujícího vzadu. Pokud si ten přeje mít soukromí, prostě zmáčkne tlačítko a řidič nemá šanci vidět, co dělá. Možná si nyní říkáte, že jej bude alespoň slyšet, ale ani to není pravda.
Zadní prostor je dokonale akusticky oddělen, takže pokud majitel vzadu třeba povede jednání s obchodním partnerem, nikdo další jej neuslyší. Pokud si přesto bude přát hovořit s řidičem, může tak kdykoli učinit prostřednictvím interkomu. Pokud si naopak bude přát řidič hovořit s pánem vozu vzadu, může mu zavolat a je pouze na cestujícím, zda hovor přijme či nikoli.
Zní to pro běžného smrtelníka až trochu pohrdavě, ale tak to v tomto Rolls-Roycu funguje. A není to vše, mezi oběma prostory lze přesouvat i menší předměty otvorem v oné přepážce a to si pište, že o jejím otevření může rozhodnout jediný člověk na palubě.
Pochopitelně, prostor vzadu je maximálně vybaven a cestující si mohou užívat lecčeho od multimediálního systému se dvěma 12" obrazovkami, přes spoustu dřeva, kůže a „hvězdné oblohy” až po elektricky ovládané clony dveří, třebaže zvenčí není vidět dovnitř ani bez nich. Kolik tato legrace stála, Rolls-Royce nezmiňuje, nepochybujeme ale o tom, že nový majitel je dostatečně zámožný na to, aby ho to vůbec nemuselo zajímat.
Rolls-Royce Phanotm vybavený tzv. Privacy Suite jasně dává řidiči najevo, že je pouhý řidič, všechny hlavní role tu zastává pán vzadu
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva