Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rumuni konečně pošlou na trh drahou Dacii Duster, 600 tisíc na ni stačit nebude
11.6.2019 | Petr Prokopec
Dacia Duster je atraktivní hlavně díky své ceně a pokud byste ji dnes chtěli v drahém provedení, nemáte šanci, ani v nejvyšších specifikacích vás nezruinuje. Verze pick-up to změní.
Letos v únoru svitla naděje všem milovníkům dostupných pick-upů. Hakim Boutehra, generální ředitel rumunské divize užitkových vozů Renaultu, totiž potvrdil příchod takového modelu s logem Dacie. Vůz měl dle jeho slov vycházet z druhé generace modelu Duster a s pomocí by přispěla společnost Romturingia, která již má s takovým provedením zkušenosti. Nově se však ukazuje, že celá situace bude o trochu spletitější. A co je možná podstatnější, původní zmínka o letošním příchodu na trh až tak moc neplatí.
Začněme ale pěkně od počátku, tedy od pádu Železné opony. Tohoto mezníku v evropských dějinách využil Stelian Ion, který začal ve východním Německu nabízet rumunské off-roadové speciály. Zájem o ně byla ale mizivý a firma zkrachovala. Ion se ovšem nevzdal a krátce na to našel obchodního partnera ze spolkové země Durýnsko. Vznikla tak společnost Romturingia, která svým názvem odkazovala na rodiště obou zakladatelů. Za sídlo si vybrala Rumunsko, najdete ji pouze 40 km od továrny Dacie.
Právě tato blízkost odstartovala dlouholeté partnerství, které se dosud specializovalo spíše na zakázkovou výrobu. Romturingia tak kupříkladu v roce 2014 vyrobila na objednávku petrolejářské firmy OMV Petrom pět set pick-upů, které vznikly konverzí první generace Dacie Duster. Do stejné řeky pak karosárna vstoupila loni opět, tentokráte však již u toho bylo nové provedení. A právě to již nemělo být k dispozici jen několika smrtelníkům, ale podle Boutehry by již ve druhém čtvrtletí 2019 zamířilo do širokého světa.
Momentálně je situace taková, že výroba skutečně již probíhá. Zhruba 60 procent vozu vznikne přímo v továrně Dacie, Duster bez zadních dveří, zadních sedadel a s karoserií seříznutou za středovým sloupkem se pak přesune do karosárny. Romturingia se následně postará o zbývajících 40 %, tedy o plastovou nástavbu, která je 1,7 metru dlouhá, až 1,37 metru široká a dokáže pobrat 500 kg.
Zajímavé je, že na rozdíl od samotné rumunské automobilky je práce v karosárně prováděna ručně. I proto Ion dostává neustále dotazy z Renaultu, zda se jeho společnost dokáže vypořádat s masovější výrobou. Momentálně je totiž možné pořídit Duster ve verzi pick-up pouze v Rumunsku, a to na bázi individuální objednávky. Nicméně firma již pracuje na evropské homologaci, v březnu příštího roku by tak novinka měla být k mání.
Jde přitom o segment, který v Evropě zatím není tak populární jako v zámoří. Nicméně zájem publika neustále roste. Navíc je třeba dodat, že aktuálně jsou zákazníkům k dispozici hlavně dražší auta jako Nissan Navara či na něm založené Renault Alaskan a Mercedes-Benz třídy X. Dacia by ovšem mířila do mnohem levnějších vod, ačkoliv s úplnou lácí v jejím případě také nelze počítat. Pick-up totiž bude bezpečně nejdražší Dusterem i Dacií jako takovou.
Konkrétní suma prozatím není k dispozici, nicméně podle karosárny by novinka měla stát stejnou částku jako tři běžné Dacie dohromady. To by znamenalo sumu přes 600 tisíc korun. Byť je přepracovaný Duster opravdu dobře vybaven, má třeba 17palcová litá kola nebo stříbrně lakované kryty podvozku vpředu a vzadu, jeho šance na úspěch na trhu bude vysoká cena jistě redukovat.
Romturingia to hodlá kompenzovat rozsáhlým příslušenstvím. Nabídne třeba venkovní ochranný rám nebo odlišnou sada pružin, se kterou se světlá výška zvedne až na 330 milimetrů. Chybět nebude ani dodatečná ochrana podvozku, stejně jako budete moci sáhnout také po exkluzivní oranžové barvě Taklamakan, která je pojmenována podle druhé největší písečné pouště světa.
Pohonné ústrojí se ale již oproti originálu měnit nebude, k dispozici navíc bude pouze jediná motorizace, a sice 1,5litrový turbodiesel naladěný na 109 koní. Ten bude k dispozici s manuální převodovkou a pohonem všech kol, v terénu se tedy pick-up rozhodně neztratí. Nicméně i přes veškerý výčet kladů máme pocit, že možná až příliš sebevědomá cena šance na úspěch zabije. Či dost možná ji Ion nastavil tak vysoko schválně, aby on a 145 zaměstnanců firmy bez problémů zvládlo vykrýt veškeré zakázky.






Výroba Dacie Duster pick-up již probíhá, ovšem na zahájení evropského prodeje by mělo dojít až v březnu příštího roku
Zdroj: Autoweek.nl
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před hodinou
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera (3)
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (2)
Nejčtenější články
Německé automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
28.9.2025
Toto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
28.9.2025
Ceny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
28.9.2025
VW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
28.9.2025
Po fiasku Porsche je pěknou teorií, že se ze spalovacích aut stanou libůstky jen pro bohaté, ale nedopadne to tak, nemůže
29.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
