Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové odhalili obří prezidentské MPV, překvapili strojem mířícím do Le Mans
29.3.2019 | Petr Prokopec
Skromnosti byste se v Rusech nedořezali a podle toho vypadají jejich poslední automobilové novinky. Obě mají značku Aurus a zatímco luxusní MPV se očekávalo, závoďák nikoli.
Záběr nové ruské značky Aurus zjevně nebude zrovna malý. Její limuzína jménem Senat je již dobře známou veličinou, ovšem pouze u těchto dvou vozů aktivity společnosti nekončí. Chystá se rozšíření portfolia, a nikoliv pouze toho silničního. Aurus by totiž měl zamířit rovněž do oblak, a to díky luxusní verzi vrtulníku Kazal Ansat. A jak se nově ukazuje, se značkou bychom měli počítat rovněž ve vytrvalostních závodech. Zakrátko by totiž mělo dojít k odhalení nového speciálu.
Aurus je ohledně vozu tajemnější než hrad v Karpatech, nicméně detailní inspekce odhalených záběrů naznačuje použití šasí prototypu LMP2 Oreca 07. Stejně tak se zdá, že pod kapotou i nadále odvádí svou práci 4,2litrový atmosférický osmiválec Gibson. Rusové tedy budou nejspíše používat stejnou techniku, jakou má k dispozici francouzský Alpine, ovšem oháknou ji do vlastních barev.
Přesuneme se tedy raději k druhé novince, v jejímž případě byli Rusové o poznání sdílnější. Ta má spojitost se zmiňovaným rozšiřováním silničního portfolia, na světě jsou totiž první snímky a informace týkající se minivanu Arsenal. Ten je stejně jako chystané SUV Komendant pojmenován podle jedné z kremelských věží a tak jako jeho příbuzný dorazí na identické modulární platformě institutu NAMI, jakou používá sedan Senat.
Na odhalení rozměrů bohužel prozatím nedošlo, Aurus Senat se ovšem natáhl na 5,6 metru v rámci délky a 3,3 metru v případě rozvoru. Od minivanu lze očekávat zachování těchto dimenzí, výška pak jistě přesáhne stávajících 1,7 metru. Arsenal je tak skutečným monstrem, jenž ke svému pohonu nejspíše nebude používat 2,2litrový čtyřválec, jak se spekulovalo. Místo toho zjevně od sedanu a limuzíny přebere i jejich hnací ústrojí.
Pod vyprofilovanou kapotu se tedy nastěhuje 4,4litrový osmiválec, který kromě turbodmychadla dopuje elektromotor. Výkon 600 koní je přenášen devítistupňovým automatem na všechna čtyři kola, sedan s ním zvládne sprint na stovku za rovných 6 sekund. Od minivanu takový kalup nečekáme, vlivem horší aerodynamiky a nejspíše i vyšší hmotnosti se čas nejspíše natáhne někam na 7 sekund. I tak ale půjde o působivou dynamiku.
Samotný počet kil je přitom další otázkou do pranice, Senat může klidně vyšplhat až na 3 125 kg. To se ovšem již bavíme o pancéřovaném provedení, které si civilisté budou moci zakoupit jak v případě sedanu, tak minivanu. Stát by se tak ovšem mělo až někdy v příští dekádě, značka Aurus totiž stále ještě nemá k dispozici vlastní továrnu a je tak odkázána na poměrně omezené kapacity institutu NAMI, který nesetrvá jen u vývoje.
Lze již jen dodat, že Arsenal se kromě monstrózních rozměrů chlubí stejnými designovými prvky jako jeho příbuzní. Tedy hlavně vpředu, kde nechybí výrazná maska chladiče. Na bocích se pak unifikace týká hlavně litých kol a chromových lišt, jimž nově dělají společnost posuvné zadní dveře a odšoupávací panely oken. Co se skrývá za nimi, to prozatím zůstává ruským tajemstvím, Rusové hovoří jen o náležitém luxusu odpovídajícím dosavadním „prezidentským standardům” značky Aurus.

Rusové se pochlubili prvními oficiálními obrázky minivanu Aurus Arsenal



Zároveň začínají vystrkovat růžky i v závodním světě, a sice s prototypem LMP2 Oreca 07
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
