Rusové představili vlastní Škodu Monte Carlo, nabídnou ji za skutečný pakatel

Jako by už její dosavadní nabídka skutečně sportovního derivátu modelu Vesta nebyla dostatečně atraktivní v poměru výkonu a ceny, posílá Lada do hry i sportovně se tvářící Grantu. Technikou neohromí, stát má ale jen lehce přes 200 tisíc korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rusové představili vlastní Škodu Monte Carlo, nabídnou ji za skutečný pakatel

26.8.2019 | Petr Prokopec

Jako by už její dosavadní nabídka skutečně sportovního derivátu modelu Vesta nebyla dostatečně atraktivní v poměru výkonu a ceny, posílá Lada do hry i sportovně se tvářící Grantu. Technikou neohromí, stát má ale jen lehce přes 200 tisíc korun.

Ladu Vesta Sport, tedy jakousi ruskou obdobu české Škody Octavia RS, nelze považovat za nezajímavý či předražený vůz. Na domácím trhu startuje na 874 710 rublech (cca 308 tisíc Kč), za což kromě slušivého bodykitu a poladěného podvozku nabízí i atmosférickou jedna-osmu naladěnou na 145 koní. Jakkoliv tedy sice nebudete tím nejrychlejším účastníkem dopravního provozu, jakékoliv svezení si více než užijete. Přitom stále můžete počítat se zavazadelníkem, který pobere úctyhodných 480 litrů, pěti místy k sezení a spoustou výbavy.

Je ovšem třeba dodat, že cena této sportovní varianty je nízká pro zákazníky na západ od ruských hranic, nikoliv až tak pro domácí publikum. Průměrná mzda se totiž v zemi pohybuje na 42 413 rublech (14 960 Kč), na Ladu Vesta Sport tak zákazníci musí šetřit takřka jednadvacet měsíců. A to přitom musí stranou dávat celý plat a spoléhat, že zvládnou být živi pouze ze vzduchu a v noci se přikryjí maximálně tak svědomím. Ve výsledku tedy není divu, že se automobilka pokouší přenést úspěšný recept o pár pater níže.

Nově si tak můžeme představit Ladu Granta Drive Active, kterou bychom mohli překřtít na ruskou obdobu Škod Monte Carlo. Tedy pseudosportovní provedení, jenž láká přitažlivějším zevnějškem než standardní model. Po stránce technické ale již k mnoha modifikacím nedošlo, jakkoliv ruská novinka profituje s lehce modifikovaného podvozku. Ten se dočkal přitvrzení, zatímco rozchod kol byl rozšířen ze 1 430 na 1 436 milimetrů. Zmínit lze i příchod 15palcových litých kol s designem, jenž si bere inspiraci právě ve Vestě Sport.

Lada celkově přivedla do hry 28 nových dílů, mezi něž spadá i agresivněji laděný bodykit s červenými dekorativními prvky. Ten přispěl k protažení vozu z 4 268 na 4 280 milimetrů, přičemž nárazníky i zadní spoiler byly podrobeny testům ve větrném tunelu. Dovnitř se pro změnu nastěhovala sedadla s výraznějším bočním vedením či modifikovaný přístrojový štít. Ani v kabině navíc nechybí červeně zbarvené doplňky, samotná architektura ale již zůstává po loňském faceliftu naprosto nezměněna.

K modifikacím pak ostatně nedošlo ani v motorovém prostoru, kde najdeme standardní atmosférický 1,6litrový čtyřválec. Ten však produkuje 106 koní, základní verzi agregátu s 87 koňmi tedy s výbavou Drive Active spojit nelze. Mezi pětistupňovým manuálem či automatem však již vybírat můžete, přičemž daná volba logicky ovlivní cenu.

Ta prozatím nebyla oficiálně zveřejněna, s ohledem na stávající nabídku a zákulisní informace však předpokládáme, že Granta Drive Active bude startovat pod 600 tisíci rubly (212 tisíc Kč), což je opravdu nízká suma. Přesto to ani s touto novinkou nebude mít Lada v Rusku lehké, automobilky se tam teď musí složitě prát o každého zákazníka.


Rusové představili vlastní Škodu Monte Carlo, nabídnou ji za skutečný pakatel - 1 - Lada Granta Drive Active 2019 prvni foto 01Rusové představili vlastní Škodu Monte Carlo, nabídnou ji za skutečný pakatel - 2 - Lada Granta Drive Active 2019 prvni foto 02Rusové představili vlastní Škodu Monte Carlo, nabídnou ji za skutečný pakatel - 3 - Lada Granta Drive Active 2019 prvni foto 03
Lada Granta Drive Active je ruskou obdobou linie Monte Carlo u české Škody. Pohledný zevnějšek nabídne velmi levně, spolu se sériovým výkonem

Zdroj. AvtoVAZ

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama