Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník
20.11.2019 | Mirek Mazal
Rusko není zrovna vlaková velmoc, přesto i tamní soupravy začínají svou podobu připomínat příjemná místa k životu. České železnice zůstávají ve většině případů pozadu.
Ruská federace s rozlohou 17 tisíc kilometrů čtverečných nemá v některých svých částech jinou možnost než spoléhat na leteckou dopravu nebo železniční síť. Silniční propojení je v nehostinných částech složité udržovat a letecká doprava je drahá, proto leckde zůstává nejlepším způsobem přepravy vlak. Koleje byly už v dobách SSSR hojně využívány, jinak by v roce 1971 nevznikla proudová lokomotiva uhánějící 250 km/h.
Kreml vnímá potřebu udržovat páteřní tratě pro vojenské účely, rychlý přesun početné armády by jinak nebyl možný. Železniční doprava hraje zásadní roli v obranném plánování, ale abychom vyspělost drah nesváděli jen na rozpínavost Putina a jeho nohsledů, je na místě zmínit i význam civilních vlaků.
Státní peníze nedávno putovaly na obnovu desetiletých kolejí pro rychlovlaky, kompletně modernizovaná technika dokáže spojit Petrohrad a Moskvu za dvě hodiny rychlostí až 400 km/h. Po železničním koridoru by se mělo ročně přepravit až 33 milionů cestujících. Nesporná snaha zvyšovat úroveň vlakové dopravy umožní lépe zpřístupnit největší stát světa.
Další směřování vývoje osobní přepravy vagóny bylo představeno na každoroční výstavě v Moskvě. Můžeme jen závidět podobu nových interiérů existujících vagonů první třídy určených k sezení i ležení. Kupé jsou vybavena kvalitními materiály, rozložení sedaček či pohovek je navrženo s důrazem na soukromí všech cestujících. Každý má svůj stolek, osvětlení nebo elektrické zásuvky. Jednotlivé kóje jsou dostatečně prostorné a větrané centrální klimatizací. Jeden vagón pojme zatím 54 osob.
Vzpomínkou na zážitky z českých železnic se musíme pozastavit nad českou vlakovou dopravou. Tuzemsko je lépe dostupné autem, i tak by si lidé cestující vlaky zasloužili 30 let po revoluci vyšší úroveň poskytovaných služeb. Příchod konkurentů Českých drah zlepšil situaci, ovšem i pohled do Ruska, které rozhodně není na špici vývoje, naznačuje, že by mohlo být ještě výrazně lépe.







Ukázka modernizace vagónu pro 54 cestujících nevypadá ani z pohledu náročnějšího cestujícího nevábně, bohužel jde o dílo ruské, nikoli české
Zdroj: RIA Novosti
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 7 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 10 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 11 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
