Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let
27.11.2019 | Petr Prokopec
Automobilky rády hovoří o brzkém příchodu dostupných elektrických aut, která obrátí kormidlo dějin vpřed, zpátky ni krok. Šéf VW říká, že to není reálné, ani za několik let.
V září Volkswagen s velkou pompou představil elektromobil ID.3, který německá automobilka tituluje jako „vůz pro miliony, nikoliv pro milionáře“. Prozatím s ní však jen stěží můžeme souhlasit, neboť značka aktuálně nabízí pouze variantu s bateriemi o kapacitě 58 kWh a elektromotorem s výkonem 204 koní. Toto provedení ovšem vychází na necelých 40 tisíc Eur (cca 1,02 milionu Kč), což znamená, že krom milionářů osloví málokoho. Velké naděje by navíc klientela neměla spojovat ani se základní verzí tohoto modelu vozu, neboť ani tu si nebude moci dovolit každý.
ID.3 Pure bude stát méně než 30 tisíc Eur (asi 765 tisíc Kč), což na první pohled vypadá zajímavě, ovšem za tu cenu nabídne pouze 150 koní a především baterie o kapacitě 45 kWh, jež v reálném světě zaručí dojezd jen okolo 230 kilometrů. Za cenu dobře vybaveného dieselového Volkswagenu Golf tak dostanete sice prostornější elektromobil, nicméně budete muset neustále sledovat stav baterií. Stovku pak sice pokoříte za nějakých 8 sekund, ovšem nejvyšší rychlost bude kvůli limitům elektrického pohonu omezena na 160 km/h.
Jak je tedy zjevné, ID.3 rozhodně nezpůsobí revoluci, zvláště když ona základní varianta dorazí až v roce 2021. I proto Volkswagen počítá s příchodem ještě levnějšího elektromobilu. Čekat na něj ovšem budeme muset ještě déle, novinka s pravděpodobným názvem ID.1 má totiž dorazit až v roce 2023. Půjde přitom o elektromobil o velikosti Volkswagenu Polo, jež by měl stát méně než 20 tisíc Eur (cca 510 tisíc Kč). Ani to tedy nebude vyloženě levné auto, půl milionu jsme ne až tak dávno utráceli za slušná auta střední třídy či velmi dobré kompakt, nikoli nejmenší vůz v základním provedení s nepřesvědčivými parametry.
Že nás lepší scénář nečeká, potvrdil sám nejvyšší šéf koncernu VW Herbert Diess. Ten bez okolků přiznává, že ani firma s jeho možnostmi levné elektrické auto postaví neumí a hned tak umět nebude. „Před námi je ještě dlouhá cesta. Je opravdu těžké nabídnout ucházející dojezd u vozu do půl milionu korun,“ uvedl Diess. Zároveň dodal, že na novince pracují hned tři týmy techniků v Číně, Španělsku a Německu. Ti přitom mají oproti konkurenci k dispozici řadu výhod, mimo jiné platformu MEB, která je určená vozům s alternativním ústrojím. Koncern VW na této architektuře chce představit do roku 2025 hned 27 aut od čtyř značek, úspory z rozsahu jsou mu ale zatím k ničemu - akumulátory jsou příliš drahé a na lepší časy se neblýská.
ID.1 bude následovat ID.2, tedy malé SUV postavené na stejných základech. Dorazit by však mělo až rok po hatchbacku. Právě proto prodejní šéf Volkswagenu Jürgen Stackmann dodává, že proces zlevňování zabere opravdu dlouhou dobu. „Nicméně i tak musíme být s cenami agresivní,“ říká Stackmann s tím, že počítá s přímými ztrátami stejně jako třeba Škoda s elektrickým Citigo. Musí je však akceptovat, neboť kasu firmy zatíží zjevně méně než pokuty Evropské unie za nadlimitní CO2.
Elektromobilita tedy ještě nějakou chvíli opravdu nebude záležitostí davů, místo toho o ní lze přemýšlet jako o velké patálii pro většinu výrobců. Ti kvůli očekávaným ztrátám již začali zdražovat auta se spalovacím ústrojím, jejichž cena meziročně vzrostla o 5 procent. I to bude kompenzovat ztráty z potýkání se s elektromobilitou, stejně jako propouštění a další záležitosti, o kterých neuslyšíme rádi.










































Volkswagen ID.3 je sice titulován jako elektromobil pro miliony lidí, nikoliv pro milionáře, při ceně aktuálně dostupné verze to však tak nevypadá. Levnější model dorazí v roce 2021, i ten ale nebude skutečně levný a pro firmu beztak zůstane ztrátový
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 7 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 9 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 10 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
dnesVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch