Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let
27.11.2019 | Petr Prokopec
Automobilky rády hovoří o brzkém příchodu dostupných elektrických aut, která obrátí kormidlo dějin vpřed, zpátky ni krok. Šéf VW říká, že to není reálné, ani za několik let.
V září Volkswagen s velkou pompou představil elektromobil ID.3, který německá automobilka tituluje jako „vůz pro miliony, nikoliv pro milionáře“. Prozatím s ní však jen stěží můžeme souhlasit, neboť značka aktuálně nabízí pouze variantu s bateriemi o kapacitě 58 kWh a elektromotorem s výkonem 204 koní. Toto provedení ovšem vychází na necelých 40 tisíc Eur (cca 1,02 milionu Kč), což znamená, že krom milionářů osloví málokoho. Velké naděje by navíc klientela neměla spojovat ani se základní verzí tohoto modelu vozu, neboť ani tu si nebude moci dovolit každý.
ID.3 Pure bude stát méně než 30 tisíc Eur (asi 765 tisíc Kč), což na první pohled vypadá zajímavě, ovšem za tu cenu nabídne pouze 150 koní a především baterie o kapacitě 45 kWh, jež v reálném světě zaručí dojezd jen okolo 230 kilometrů. Za cenu dobře vybaveného dieselového Volkswagenu Golf tak dostanete sice prostornější elektromobil, nicméně budete muset neustále sledovat stav baterií. Stovku pak sice pokoříte za nějakých 8 sekund, ovšem nejvyšší rychlost bude kvůli limitům elektrického pohonu omezena na 160 km/h.
Jak je tedy zjevné, ID.3 rozhodně nezpůsobí revoluci, zvláště když ona základní varianta dorazí až v roce 2021. I proto Volkswagen počítá s příchodem ještě levnějšího elektromobilu. Čekat na něj ovšem budeme muset ještě déle, novinka s pravděpodobným názvem ID.1 má totiž dorazit až v roce 2023. Půjde přitom o elektromobil o velikosti Volkswagenu Polo, jež by měl stát méně než 20 tisíc Eur (cca 510 tisíc Kč). Ani to tedy nebude vyloženě levné auto, půl milionu jsme ne až tak dávno utráceli za slušná auta střední třídy či velmi dobré kompakt, nikoli nejmenší vůz v základním provedení s nepřesvědčivými parametry.
Že nás lepší scénář nečeká, potvrdil sám nejvyšší šéf koncernu VW Herbert Diess. Ten bez okolků přiznává, že ani firma s jeho možnostmi levné elektrické auto postaví neumí a hned tak umět nebude. „Před námi je ještě dlouhá cesta. Je opravdu těžké nabídnout ucházející dojezd u vozu do půl milionu korun,“ uvedl Diess. Zároveň dodal, že na novince pracují hned tři týmy techniků v Číně, Španělsku a Německu. Ti přitom mají oproti konkurenci k dispozici řadu výhod, mimo jiné platformu MEB, která je určená vozům s alternativním ústrojím. Koncern VW na této architektuře chce představit do roku 2025 hned 27 aut od čtyř značek, úspory z rozsahu jsou mu ale zatím k ničemu - akumulátory jsou příliš drahé a na lepší časy se neblýská.
ID.1 bude následovat ID.2, tedy malé SUV postavené na stejných základech. Dorazit by však mělo až rok po hatchbacku. Právě proto prodejní šéf Volkswagenu Jürgen Stackmann dodává, že proces zlevňování zabere opravdu dlouhou dobu. „Nicméně i tak musíme být s cenami agresivní,“ říká Stackmann s tím, že počítá s přímými ztrátami stejně jako třeba Škoda s elektrickým Citigo. Musí je však akceptovat, neboť kasu firmy zatíží zjevně méně než pokuty Evropské unie za nadlimitní CO2.
Elektromobilita tedy ještě nějakou chvíli opravdu nebude záležitostí davů, místo toho o ní lze přemýšlet jako o velké patálii pro většinu výrobců. Ti kvůli očekávaným ztrátám již začali zdražovat auta se spalovacím ústrojím, jejichž cena meziročně vzrostla o 5 procent. I to bude kompenzovat ztráty z potýkání se s elektromobilitou, stejně jako propouštění a další záležitosti, o kterých neuslyšíme rádi.
Volkswagen ID.3 je sice titulován jako elektromobil pro miliony lidí, nikoliv pro milionáře, při ceně aktuálně dostupné verze to však tak nevypadá. Levnější model dorazí v roce 2021, i ten ale nebude skutečně levný a pro firmu beztak zůstane ztrátový
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva