Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody promluvil o jménech, designu i technice budoucích aut značky
12.5.2019 | Petr Prokopec
Podle Bernharda Maiera se do roku 2022 dočkáme hned 10 novinek s logem okřídleného štítu. Každý vpředu ozdobí falešná maska chladiče a pásek diod propojující světla.
Škoda se letos stane členem elektrického klubu. Nicméně od modelu e-Citigo se mnoho neočekává, opravdovým zlomem má být až produkční verze konceptu Vision iV, která dorazí v roce příštím. Po stránce vizuální přitom hodlá být svému předobrazu poměrně věrná, alespoň v čelních partiích. Šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Maier totiž uvedl, že jakkoliv elektromobily nevyžadují masku chladiče, Škoda tento designový prvek hodlá zachovat. Lidé na něj totiž zareagovali velmi pozitivně.
Nejde však o jediný prvek, které bude sériový elektromobil sdílet se studií. Dorazit má i diodový pásek propojující čelní světlomety, jenž zároveň převezmou i další novinky automobilky. „Jde o novou verzi designového jazyka, jenž byl ovlivněn křišťálem. Sklářství bylo českou specialitou po století, tudíž tu máme značnou autentičnost,“ dodal Maier s tím, že proužek ve skutečnosti nebude z křišťálu, bude vyroben z plexiskla, aby došlo k úspoře hmotnosti a jistě i nákladů. Masku přitom LEDky rozdělí na dvě části.
Tím ale možná i překvapivě propojení mezi konceptem a produkčním SUV nekončí. Do showroomů totiž novinka dorazí rovněž s označením iV, které hodlá Škoda použít u všech elektromobilů a plug-in hybridů. To znamená, že ozdobí rovněž faceliftovaný Superb, který bude pod přední kapotou párovat přeplňovanou jedna-čtyřku a elektromotor. Zda ovšem s hybridním provedením můžeme počítat již tento pátek v Bratislavě či až na podzim ve Frankfurtu, zatím není jisté.
„Součástí označení našich elektrických a elektrifikovaných aut bude předpona iV, což platí i pro plug-in hybridní Kodiaq a Superb. Není jednoduché najít správný název pro novou technologii, na světě je již spousta jmen zabraných konkurencí,“ zmínil dále Maier. Dle něj ale elektrické SUV má jistá jen tato dvě písmena, o zbytku názvu rozhodnuto nebylo. „Pracujeme na tom. Máme pár vskutku zajímavých návrhů, které perfektně zapadají do naší nomenklatury.“
Zda se tedy elektrická Škoda bude jmenovat Kosmiq, jak kdysi naznačila žádost o registraci u patentového úřadu, není jisté. Rouška tajemství ale začíná být strhávána z techniky. Aktuálně totiž již víme, že novinka dorazí se třemi pakety baterií - 49, 60 a 82 kWh - přičemž ten největší nabídne dojezd přes 500 kilometrů. V showroomech se však jako první objeví nejslabší verze, kterou následně doprovodí jedno z vrcholných provedení. Konkrétní rozhodnutí ale ještě nepadlo.
Standardem se stane pohon zadních kol, ke kterému se Škoda vrátí po několika desetiletích. Nicméně výše postavené modely dostanou do vínku elektromotory dva, přičemž ten druhý zapojí do hry i přední nápravu. Nejvyšší rychlost ale bude ve všech případech vrcholit 180 km/h, neboť SUV nedostane redukční převodovku. Ta by sice maximálku navýšila, ovšem zároveň by i výrazně zvedla cenu. „Nemít ji je dobré pro udržení nákladů na uzdě,“ říká Maier.
Tím ale elektrická expanze u Škody neskončí, do roku 2022 totiž značka hodlá poslat na trh hned deset novinek, jenž se již mají obejít bez spalovacího ústrojí. Mimo to má ale během příštích tří let dorazit nových vozů daleko více, mnohé přitom dostanou i označení RS. Zda ale mezi nimi bude i nová Škoda Kamiq, to Maier nepotvrdil. Na rozhodnutí se totiž stále čeká. A co více, než dorazí nové modely, značka musí vyřešit, kde je vůbec bude vyrábět.












Produkční verze konceptu Vision iV si ponechá diodový proužek propopující čelní světla. Tentýž prvek dostanou i všechny elektrifikované vozy Škody spolu s označením iV
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Z prvního elektrického Rolls-Roycu se stal takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před 30 minutami
Audi chce svůj postupující rozklad zachránit „modelovou ofenzívou”. Tohle má vážně být ta spása?
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo je zklamání. Jinak hezký a prostorný vůz nabízí míň než 6 let stará Škoda
před 3 hodinami
Honda zabila možná poslední šanci zachránit image nového Preludu, navíc sama sebe usvědčuje ze lži
před 5 hodinami
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.07. 11:11 - M.Z.
- Onboard videa 11.07. 09:35 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.07. 09:23 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
