Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
10.5.2024 | Petr Prokopec
Je sympatické, že to Cadillac na starém kontinentu odmítá přestat zkoušet, to ale asi tak vše pozitivní, co lze říci o jeho obchodních záměrech. Nový Lyriq je atraktivní, ale s cenou o tři čtvrtě milionu vyšší než v USA tu snad ani nemá šanci.
Pokusy Cadillacu prorazit v Evropě jsou staré skoro jako Cadillac sám. Luxusní americká značka se ve své hrdosti nikdy nevzdala představy, že by na starém kontinentu měla být v kursu, opravdový úspěch si ale nepřipsala nikdy. A když se přece jen alespoň trochu prosadila, mělo to vždy krátkého trvání. Tento stav trvá dodnes, však když jej nezachránil ani Béda Trávníček s kolem štěstí, nezdá se, že už by se to někdy mohlo změnit.
Značka je tu ale pořád aktivní, byť zdaleka ne na všech trzích. A mateřský GM s Evropou dál počítá, byť tentokrát jen s elektrickými modely. Jestli tento záměr po zrušení plánů na přechod jen na elektromobily platí dál, nevíme, první velký vlaštovka s logem Cadillacu, která chce v Evropě konečně prorazit, ale elektrická je. A obáváme se, že už proto jsou její šance na úspěch velmi malé.
Jde o model Lyriq, jednu z novinek značky s hloupými jmény ve stylu Škody, která vizuálně dokáže zaujmout. Technicky to bude horší, hlavní problém je ale ještě jinde, je to cena. Cesta přes oceán totiž tohle SUV výrazně zdražila, neboť místo 58 590 dolarů (cca 1 364 000 Kč) v USA je třeba v Evropě sáhnout do peněženky pro 80 500 Eur (asi 2 010 000 Kč). Je pak sice pravdou, že v zámoří za své peníze dostáváte základní zadokolku, zatímco v Evropě se jedná o čtyřkolku ve vyšší výbavě Luxury, ovšem i ta je ve Státech o poznání levnější - Cadillac si za ni účtuje 66 190 USD (cca 1 540 000 Kč).
Nejde tu nicméně jen o citelné zdražení, ale i to, co za své peníze dostáváte. Třeba semi-autonomní systém Super Cruise jako takový do Evropy vůbec nedorazil. Místo toho si majitelé budou muset vystačit pouze s některými asistenčními systémy, jako je třeba monitoring jízdy ve zvoleném pruhu či automatické brzdy. V případě techniky za ony dva miliony korun dostáváte dva elektromotory naladěné na 528 koní, což pochopitelně není málo, jenž je třeba si uvědomit, že řeč je o 5 005 milimetrů dlouhém a 2 774 kilogramů těžkém elektromobilu. S dynamikou problém nebude, stovka za 5,3 sekundy je v bezproblémový údaj, dojezd 530 km dle cyklu WLTP ale bude po pár výraznějších akceleracích reálně sotva poloviční.
Je třeba si uvědomit, že baterie o kapacitě 102 kWh odpovídají 26litrové nádrži na naftu, rázem má člověk poměrně jasno, že o moc víc jak 250 až 300 km na nabití s tak těžkým SUV nedojede, ani když se bude snažit. Když se k tomu přidá tradiční trápení s dobíjením... Lyriq je zkrátka dalším prémiovým elektrickým SUV z mnoha. A při uvadajícím zájmu o bateriový pohon si nedovedeme představit, co by jakkoli větší množství lidí poslalo do showroomů Cadillacu. Design stačit nebude.
Je vlastně jedno, jak Lyriq vypadá, s jeho technikou a cenou je skoro odsouzen do role dalšího propadáku. Foto: Cadillac
Zdroj: Cadillac
Bleskovky
- Bugatti při jízdě rychlostí 413 km/h začal docházet benzin, jasně ukázalo, proč takové auto nemůže být elektrické
včera - Leštiči leštili jinak matnou Teslu Cybertruck tak dlouho, až vypadá jako zrcadlo na kolech, vážně
31.5.2024 - Policie při razii ve stodole objevila 16 ukradených veteránů v hodnotě skoro 70 milionů Kč
31.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Peter Hickman vyhrál první závod Superbike včera 20:30
- IDM Superbike pokračovalo v Oscherslebenu včera 17:40
- Vítězný double Lenovo Ducati včera 14:46
- Moto2 vyhrál Joe Roberts, Salač crash včera 13:02
- Mugello začalo dalším vítězstvím Alonsa včera 11:52
Nejnovější články
- Toyota upřesnila, jak udrží spalovací motory v prodeji i v době nařizování elektromobilů, její řešení je vážně čisté
před 11 hodinami - 500kW „stromové nabíječky” v době, kdy sítě kolabují kvůli domácímu nabíjení dvacetinovým výkonem, jsou hezká, ale utopická iluze
včera - Experti dokázali přelstít i nový bezklíčový systém Tesly laciným „udělátkem”, auto lze ukrást zcela nepozorovaně
včera - Bývalý člen představenstva BMW říká, že pokus zakázat spalovací auta od roku 2035 je „absolutně naivní”
včera - Bugatti při jízdě rychlostí 413 km/h začal docházet benzin, jasně ukázalo, proč takové auto nemůže být elektrické
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva