Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda představila svou novou klimatizaci, díky zvláštním funkcím jen nechladí
26.7.2019 | Petr Prokopec
Klimatizace se ve většině nových aut stala standardem, a tak automobilky musí nabízet stále víc, aby na trhu dokázali zaujmout. Nová verze Climatronicu Škody tak víc umí.
Momentálně je víceméně jedno, kde na Zemi se nacházíte - s výjimkou pár míst, jakou jsou Himaláje a oba póly u toho pokaždé budou teploty překračující obvyklý normál. Česko tak kupříkladu momentálně připomíná vyprahlou Saharu, kde voda je nad zlato. Pokud tedy musíte cestovat vozem, měli byste se modlit nejen za fungující, ale rovnou za prvotřídní klimatizaci. Jinak se vám totiž může stát, že do cíle dorazíte propocení až na kost, pokud rovnou nepodlehnete dehydrataci či mdlobám.
Možná i proto si Škoda vybrala tento týden, aby představila novou klimatizaci, kterou dostal model Scala. Pracuje s údajně unikátním filtrem a senzorem kvality vzduchu, který má být nadmíru účinným zabijákem senné rýmy. Do kabiny by se tak neměly dostat žádné pyly či prach, jenž vás budou nutit ke kuckání. Stejně tak mohou cestující dle Škody zapomenout na slzející oči, kvůli čemuž již nebudou potřebovat léky navyšující únavu.
Pro aktivaci a zejména blahodárnou účinnost systému je třeba zatáhnout okénka a spustit plně automatický režim klimatizace, tedy včetně automatického uzavírání vnitřního okruhu. Systém pak následně dokáže uzavřít vstup vzduchu, pokud senzory zjistí přítomnost prachu, pylu či jiných nežádoucích částic. Další ze senzorů pak sleduje intenzitu a úhel sklonu slunečních paprsků, načež klimatizace dokáže uzpůsobit teplotu separátně pro každou stranu vozu. Měřena je pak venkovní i vnitřní teplota, stejně jako vlhkost.
Můžeme přitom jen dodat, že automatická klimatizace Climatronic s recirkulací vzduchu je u Škody Scala nabízena standardně u vyššího stupně výbavy Style. Mimo to jí mohou být osazeny i modely jako Octavia či Karoq. Kodiaq a Superb pak mohou mít dokonce třízónovou jednotku, jenž počítá s odděleným ovládáním i pro cestující vzadu. Ještě dále chce ovšem značka zajít u elektromobilů, jenž půjde zchladit ještě před nastoupením, pokud budou stát u stojanu.
Zmínit lze ještě tu skutečnost, že Škoda od května letošního roku disponuje čtyřmi klimatickými komorami pro testování svých aut. Teploty v nich se mohou pohybovat od -60 do +40 stupňů Celsia, nasimulovat lze prakticky jakékoliv podmínky panující během jízdy. Mimo to ovšem značka nezapomíná ani na testy v reálných podmínkách, konkrétně jak v polárních oblastech, tak v tropech, a to kvůli ověření, že cestující zvládnou i takové horko jako to dnešní.
Zajímavé přitom je, že klimatizace je jedním z prvních systémů nového vozu, které jsou při vývoji hotové. Značka k tomu využívá existujících modelů, do kterých napěchuje chystanou techniku. Prototyp samotného auta vzniká až poté - značka totiž musí vyřešit veškeré proudění vzduchu. Z toho důvodu se lidé, kteří mají klimatizaci na starosti, podílí i na návrhu designu. Musí totiž třeba určit, kde budou usazeny výdechy mj. proto, aby vzduch skrze ně proudící nezpůsoboval zbytečný hluk.







Škoda detailně představila svou novou klimatizaci a nechala nahlédnout i do zákulisí jejího vývoje. Povětšinou je celý systém ventilace hotový dříve než prototyp nového vozu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
