Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia naplno ukázala svou přísnou novou tvář. Skrývá se za ní řada novinek
5.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlastě až teď v Ženevě si můžeme poprvé pořádně prohlédnout facelift Škody Fabia. A také do detailu projít, co skrývá pod svou inovovanou tváří.
Příchod modernizované Škody Fabia na ženevský autosalon byl oznámen nedávno. Hatchback i kombík přišly na svět v roce 2014 a bylo tedy nanejvýš pravděpodobné, že nepůjde o zcela novou generaci, třebaže oba koncernoví sourozenci ji nedávno dostali. To nechává stranou hry modulární platformu MQB A0, místo toho Fabia nadále setrvá u předchozí architektury PQ26. S tou poté páruje odlišný design přídě a zádě, stejně jako komfortnější interiér a více bezpečnostních a asistenčních systémů.
Naše představení odstartujeme u exteriéru vylepšeného pozměněným předním a zadním nárazníkem. Odlišně stylizovaná jsou také světla, přičemž vůbec poprvé jsou u tohoto modelu k dispozici také LED pro hlavní světlomety. Rozšířena byla též nabídka litých kol, kdy pro hatchback lze zvolit i 18palcové ráfky Vega v dvoubarevném designu. Kromě nich můžeme zmínit i příchod šestnáctek Vigo, jenž může zákazník specifikovat v černém, bílém či stříbrném provedení.
Vrchol nabídky bude znovu představovat výbava Monte Carlo, u které lze zvenčí počítat s přepracovaným předním spoilerem a černě lakovaným střešním křídlem. Dovnitř se pak u této varianty nastěhovala sportovní sedadla potažená kůží s karbonovým vzhledem. Červená a černá barva u nich kontrastuje s bílými švy. Nechybí pak ani dekory imitující karbon, zatímco čelní sloupky či strop počítají se sportovním černým odstínem.
Dále lze u výbavy Monte Carlo, stejně jako u stupňů Active, Ambition a Style počítat s novým čalouněním i jinými dekoračními lištami palubní desky. Odlišný je také design analogových kruhových přístrojů a displejů, na příchod digitálního přístrojového štítu je ale třeba vyčkat.
Veškeré tyto modifikace ale nikterak nezměnily základní parametry obou karosářských verzí. Hatchbacku tedy stále naměříme méně než čtyři metry (přesně 3 997 mm) na délku, kombík pro změnu tuto metu překračuje (4 262 mm). Zavazadelník pobere u kratšího vozu 330 litrů, respektive 1 150 litrů po sklopení sedadel, kombík počítá s 530 až 1 395 litry.
Praktičnost vozu přitom umocňuje mnohem širší plejáda prvků Simply Clever, mezi něž patří i dva porty na USB na zadních sedadlech. Zavazadelník počítá s oboustranným kobercem, přičemž u kombíku znovu najdete i vyjímatelnou svítilnu. Opomenut samozřejmě nebyl ani sítový program, stejně jako úložné prostory v kabině, kdy kapsy v předních dveřích poberou 1,5litrové lahve.
Tím se vracíme zpátky za volant, kde může řidič počítat s vyšší konektivitou. V rámci služeb Škoda Connect je důraz kladen hlavně na automatické tísňové volání v případě nehody, kromě toho dokáže aplikace na dálku zjistit, zda jsou zavřená okna a dveře. Zjistit můžete i stav paliva v nádrži, funkcí Remote Lock/Unlock lze vůz na dálku zamknout nebo odemknout.
V případě asistenčních systémů můžeme zmínit příchod monitoringu aut ve slepém úhlu či varování před srážkou s vozy či překážkami za vámi. Dorazil i asistent dálkových světel či adaptivní čelní světla s funkcí přisvěcování do zatáček. O denní svícení se starají LEDky.
O pohonných jednotkách se Škoda v tiskové zprávě nerozepisuje, to ale není až tak překvapivé. V podstatě lze totiž mluvit jen o benzinovém litrovém tříválci, diesely totiž dostaly padáka. Vybírat bude možné mezi atmosférickým a přeplňovaným provedením, přičemž ceny velmi pravděpodobně odstartují okolo 250 tisíc korun. Tedy o chlup výše než nyní.
Modernizovaná Fabia již má po ženevském debutu
Inovovaná Škoda Fabia se ukázala jako hatchback...
Prohlédnout si můžeme rovněž vrcholnou výbavu Monte Carlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz