Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky

Volba finálové sedmičky je překvapivá, neboť z obyčejnějších aut tu zůstalo jen jedno mini a jedno malé SUV. Zbytek výběru je podstatně více ambiciózní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky

28.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volba finálové sedmičky je překvapivá, neboť z obyčejnějších aut tu zůstalo jen jedno mini a jedno malé SUV. Zbytek výběru je podstatně více ambiciózní.

V boji o evropské Auto roku 2018 (COTY neboli Car of the Year) začíná přituhovat. Ze sedmatřiceti kandidátů odborná porota vybrala sedm finalistů a ze hry jsou hlavně koncernová auta, kterých bylo letos přihlášeno opravdu požehnaně. Jen namátkou lze zmínit třeba Audi Q5, Porsche Cayenne, Seat Arona, Škodu Karoq nebo Volkswageny Arteon, Polo a T-Roc. Ani jeden z těchto vozů již na titul nedosáhne.

Mimo hru jsou ale i další novinky, u kterých jsme s postupem počítali více než u některých kandidátů, jenž se do užšího kola probojovali. Řeč je v tomto případě třeba o Fordu Fiesta, Hondě Civic, Hyundai i30 nebo Kie Stonic. Zejména první trojice totiž dostala do vínku zcela nové či alespoň radikálně přepracované platformy, s nimiž byly spárovány hlavně litrové tříválce, které jsou dnes silně protěžovány.

Porota však nakonec rozhodla, že vybírat bude spíše mezi prémiovými vozy, neboť do vyselektované sedmičky patří Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW řady 5, Citroën C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza a Volvo XC40. To je vskutku zajímavá skupinka, ve které šance má prakticky každý automobil - každý totiž může zaujmout zcela odlišným způsobem. Podívejte se tedy detailněji, čím mohou porotu okouzlit.

Alfa Romeo Stelvio

Vůbec první SUV italské automobilky dostalo do vínku atraktivní design a platformu i motory, jenž sdílí s Alfou Romeo Giulia. Platí to nejen v případě základních dvoulitrů, ale rovněž u vrcholného provedení Quadrifoglio Verde, jenž pohání 2,9litrový přeplňovaný šestiválec s kořeny u Ferrari, který produkuje 510 koní. Na rozdíl od sedanu však míří pouze na všechna čtyři kola.


Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 1 - COTY 2018 kandidati 01Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 2 - COTY 2018 kandidati 02Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 3 - COTY 2018 kandidati 03Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 4 - COTY 2018 kandidati 04Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 5 - COTY 2018 kandidati 05

Audi A8

Nová generace vlajkové lodi čtyř kruhů asi neoslní designem, který sice čerpá nemalou inspiraci z konceptu Prologue (jenž ovšem ve skutečnosti byl navržen až po schválení vzhledu limuzíny), ale je více evoluční než revoluční. Nicméně tu máme řadu technologických fines, mezi něž patří třeba přizvednutí vozu při hrozící havárii. Kromě toho je A8 prvním vozem na trhu, jenž disponuje autopilotem úrovně SAE3.

Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 6 - COTY 2018 kandidati 06Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 7 - COTY 2018 kandidati 07Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 8 - COTY 2018 kandidati 08Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 9 - COTY 2018 kandidati 09Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 10 - COTY 2018 kandidati 10

BMW řady 5

Nová pětka je lehčí než ta předchozí, a to hlavně zásluhou platformy CLAR. Stran toho disponuje novými motory, se kterými třeba M550i bez problémů pokoří ve sprintu i předchozí generaci M5. Nicméně máme pocit, že tento vůz má ze zvolené sedmičky nejmenší šance na zisk titulu, nepřichází s ničím až tak výjimečným.

Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 11 - COTY 2018 kandidati 11Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 12 - COTY 2018 kandidati 12Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 13 - COTY 2018 kandidati 13Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 14 - COTY 2018 kandidati 14Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 15 - COTY 2018 kandidati 15

Citroën C3 Aircross

Francouzská odpověď na Nissan Juke či Opel Mokka nejspíše působí v prozatímní selekci tak trochu jako chudý příbuzný, pořídit ji ostatně lze už od 349 900 Kč. Nicméně právě nízká cena spárovaná s pohledným zevnějškem může být jedním z hlavních kladů Citroënu C3 Aircross. Spíše postarší porotu pak mohou zaujmout i motory 1,2 PureTech a 1,6 BlueHDi.

Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 16 - COTY 2018 kandidati 16Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 17 - COTY 2018 kandidati 17Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 18 - COTY 2018 kandidati 18Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 19 - COTY 2018 kandidati 19Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 20 - COTY 2018 kandidati 20

Kia Stinger

Možná vás to překvapí, ale pokud by udílení cen bylo na nás, okamžitě by na příčku nejvyšší zamířila korejská novinka. Už jen za odvahu, že si dnes někdo vůbec dovolí vyrukovat se šestiválcovou zadokolkou, jejímž hlavním úkolem není ochrana planety. Stingeru bychom titul přáli, ale máme pocit, že maximem bude druhé či třetí místo.

Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 21 - COTY 2018 kandidati 21Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 22 - COTY 2018 kandidati 22Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 23 - COTY 2018 kandidati 23Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 24 - COTY 2018 kandidati 24Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 25 - COTY 2018 kandidati 25

Seat Ibiza

Nová generace španělského hatchbacku disponuje šmrncovním designem, s nímž je spárována již relativně odzkoušená koncernová technika. Nicméně pokud jsme zmínili, že BMW řady 5 vůči konkurenci nepřináší nic převratného, v tomto případě to platí dvojnásob. Tím samozřejmě neříkáme, že je to špatné auto, pro řadu zákazníků to jistě bude nejlepší možná volba. Takové vozy ale tituly Auto roku obvykle nevyhrávají.

Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 26 - COTY 2018 kandidati 26Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 27 - COTY 2018 kandidati 27Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 28 - COTY 2018 kandidati 28Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 29 - COTY 2018 kandidati 29Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 30 - COTY 2018 kandidati 30

Volvo XC40

Švédové mají se svým dosud nejmenším SUV opravu velké šance. V jejich prospěch totiž hovoří design inspirovaný většími sourozenci, zcela nová modulární platforma (vyvinutá společně s mateřským Geely) či pohonné jednotky Drive-E, které jsou po papírové stránce jak úsporné, tak výkonné. A to ani nemluvíme o tradiční bezpečnosti, která z Volva XC40 dělá malý tank. Že bychom dopředu odhadli vítěze?

Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 31 - COTY 2018 kandidati 31Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 32 - COTY 2018 kandidati 32Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 33 - COTY 2018 kandidati 33Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 34 - COTY 2018 kandidati 34Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky - 35 - COTY 2018 kandidati 35

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.