Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ

Máte pocit, že když si koupíte ostrou verzi určitého modelu auta, dostanete s ní krom vyššího výkonu také lepší jízdní vlastnosti? Očekávaní jsou to správná, u Kodiaqu RS ale marná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ

21.4.2019 | Petr Miler

Máte pocit, že když si koupíte ostrou verzi určitého modelu auta, dostanete s ní krom vyššího výkonu také lepší jízdní vlastnosti? Očekávaní jsou to správná, u Kodiaqu RS ale marná.

Pokud chcete to nejlepší z evropské nabídky SUV Škody, musíte zamířit pro model Kodiaq RS. Výkonná verze největšího sportovně-užitkového modelu značky je také tím nejdražším, co vám dnes česká automobilka může nabídnout, takže malá očekávání nejsou na místě. Pochopitelně, je to pořád SUV a doufat v opravdu sportovní model by bylo naivní, nicméně čekat rychlejší a agilnější Kodiaq se nezdá být nefér. Realita je ovšem jiná.

V plné nahotě to ukazuje test španělského magazínu km77, jehož hlavním posláním je přesně to, co naznačuje jeho jméno - rozjede auta na 77 km/h a zkouší, co předvedou při této rychlosti v tzv. losím testu, tedy rychlém úhybném manévru simulujícím krizovou situaci na silnici. Není to všeříkající zkouška, o chování zejména podvozku vozu ale naznačuje mnohé.

Většina aut dnes losí test v této rychlosti zvládá s nadhledem a Španělé nezřídka posouvají laťku výše, aby narazili na skutečný limit. U Kodiaqu RS ale museli jít opačným směrem - už v rychlosti 77 km/h zkoušku naprosto nezvládl. Auto se ve zjevné nedotáčivosti zdaleka nevešlo už do první šikany a do druhé jen doklouzalo bokem. Bylo nutné rychlost snížit na 75 km/h, aby se vůz do vymezeného prostoru vešel a ani tehdy se nechoval moc přesvědčivě.

Je to samo o sobě bídné, však jde o Kodiaq RS, sportovní model. Pravda, je to SUV, jenže jiné modely stejného typu i takový průjezd zvládají. Co je ovšem nejsmutnější, lépe jej zvládá i samotný Kodiaq, ne však RS.

Km77 stejné zkoušce před léty podrobil i základní verzi 1,4 TSI a v 77 km/h zvládla průjezd s nadhledem. Bylo nutné posunout rychlost na 79 km/h, aby nastaly potíže, i tehdy byl ale tento stroj přesvědčivější než RS v nižší rychlosti. Že by méně bylo znovu více? Vypadá to tak.

Problémem Kodiaqu RS je motor 2,0 TDI s dvojitým přeplňováním, který má sice 240 koní, je ale velmi těžký. Při zrychlení v přímce to přemůže silou, v zatáčkách ale výkon ještě nikomu nepomohl. Verze 1,4 TSI s lehčí přídí si pak i hrdé RS dává k svačině. Podívejte se na to sami níže - také tento test dodatečně vysvětluje, proč je údajný rekord Kodiaqu RS na Ringu tak nepřesvědčivý...


Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ - 1 - Skoda Kodiaq RS moose test fail 01Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ - 2 - Skoda Kodiaq RS moose test fail 02Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ - 3 - Skoda Kodiaq RS moose test fail 03Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ - 4 - Skoda Kodiaq RS moose test fail 04Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ - 5 - Skoda Kodiaq RS moose test fail 05Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ - 6 - Skoda Kodiaq RS moose test fail 06
Škoda Kodiaq RS má v losím testu velké problémy, v 77 km/h jej nezvládá vůbec, v 75 km/h s odřenýma ušima

Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ - 7 - Skoda Kodiaq RS moose test fail 07Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ - 8 - Skoda Kodiaq RS moose test fail 08Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ - 9 - Skoda Kodiaq RS moose test fail 09Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ - 10 - Skoda Kodiaq RS moose test fail 10Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ - 11 - Skoda Kodiaq RS moose test fail 11
Základní Kodiaq 1,4 TSI přitom ve stejné zkoušce stejného magazínu zvládl 77 km/h s nadhledem a v 79 km/h byl pořád vcelku jistý

Petr Miler

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama