Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia Cup je zpátky, takhle řádí RS s 320 k na 1 120 kg
21.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Legendární šampionát je po pětileté odmlce znovu realitou. Soupeřit v něm budou vozy s až 320 koňmi a hmotností 1 120 kg.
Celý motoristický svět se v minulém týdnu soustředil především na frankfurtský autosalon. Dozvukům této motor show se samozřejmě budeme věnovat i v následujících dnech, nyní bychom ovšem rádi zabrousili o trochu dále do minulosti, konkrétně k počátku července. Tehdy jsme zmínili možný návrat šampionátu Octavia Cup, o který usilovala firma Benet. Ten se ve své původní podobě konal v českých luzích a hájích v letech 1998 až 2010, přičemž se stal líhní stávající české i slovenské závodní elity. Za všechny můžeme jmenovat třeba Jana Kopeckého nebo Štefana Rosinu.
Nyní se přitom veškeré spekulace stávají skutečností, neboť právě Benet Automotive, která na znovuzrození šampionátu pracuje již několik měsíců, potvrdila opětovné zaburácení motorů vyladěných Škod Octavia RS již v příštím roce. Zástupci značky přitom slibují, že více se o projektu rozpovídají 6. října, na kdy je ohlášena tisková konference. Oznámeny přitom nebudou pouze parametry nového pohárového vozu, ale rovněž lze očekávat i jeho reálné představení na okruhu v Mostě.
Momentálně tak již nemáme co dodat, snad kromě zopakování dosud známých technických dat. V případě prototypů se počítalo s trojím naladěním dvoulitrového motoru TFSI, který by dával v první fázi k dispozici 230 koní a 350 Nm. Ve druhé by bylo možné počítat s 260 koňmi a 380 Nm, ve třetí pak dokonce s 320 koňmi a 420 Nm.
Tento výkon by přitom byl zkombinován s převodovkou DSG, samosvorným diferenciálem a hmotností pouhých 1 120 kg. Bezpečné zastavení by dostaly na starosti přední brzdy AP Racing s 362milimetrovými kotouči a šestipístkovými třmeny, zatímco vzadu zůstaly zachovány standardní kousky. Mimo to je možné zmínit ještě 18palcová litá kola Evo Corse osazená pneumatikami o rozměru 235/40.
Interiéru soutěžního vozu mají dominovat sedadla Sparco či displej a datalogger AIM Pista, nic bližšího však známo není. Do placu tedy již můžeme dát pouze nové fotky vozu a video z testů na mosteckém okruhu, které ukazuje jeden z prototypů v akci.













Škoda Octavia RS Cup se zatím představila v předprodukčním hávu, finální parametry firma Benet Automotive upřesní za dva týdny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Číňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 2 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 3 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
před 5 hodinamiIronie osudu: Auta Jaguaru vyšla ze studie kvality poprvé dobře ve chvíli, kdy je zrovna přestal vyrábět
před 6 hodinamiVysoká hmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je zjevně mrtvé ještě před dokončením
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva