Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila další nové SUV, stylem a praktičností chce oslovit hlavně mladé
4.11.2019 | Petr Prokopec
Představení tohoto modelu naznačuje, co by asi dělala Škoda v Evropě, kdyby ji tu nelimitovaly výrobní kapacity. Bohužel limitují, a tak je její už druhé SUV-kupé Kamiq GT určeno jen pro Čínu.
Co se ještě minulý týden nezdálo být příliš pravděpodobné, bylo nyní potvrzeno oficiální cestou. Škoda totiž představila nový model Kamiq GT, který je stejně jako větší Kodiaq GT určen pouze pro čínský trh. Důvodem není, že by Škoda nepředpokládala, že by o tyto modely byl v Evropě zájem, nemá tu kde vyrábět ani dost aut ze své současné nabídky, a tak zkrátka další nepřidává.
Máme co Číňanům závidět? To posuďte sami, novinka na každý pád není jen zmenšeninou stylového Kodiaqu. Zatímco ten dostal se dočkal větší porce stylu i za pomoci snížení střešní linie, u novinky šla mladoboleslavská automobilka proti proudu. Výška vozu totiž narostla z 1 593 milimetrů na 1 606 mm. Jakkoliv tak GT působí dynamičtěji než základní Kamiq, vůči němu nabídne i větší praktičnost.
Jak jsme již zmínili minulý týden, novinka se neproměnila pouze v rámci výšky, o 19 milimetrů narostla také délka, a to na 4 409 mm. Šířka 1 781 mm a rozvor 2 610 mm však již zůstávají zachovány. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby nové provedení začalo to starší v případě prodejů překonávat. Vše samozřejmě bude záviset na ceně, tu však Škoda zatím nezveřejnila, neboť prodej odstartuje až 22. listopadu. Technická data však již známa jsou a také ta hrají ve prospěch verze GT.
Zatímco základní Kamiq je k dispozici pouze s 1,5litrovým atmosférickým čtyřválcem naladěným na 110 koní a 145 Nm točivého momentu, jenž přenáší na přední kola automatická převodovka, stylová varianta dle očekávání dostala ještě druhou pohonnou jednotku, a sice přeplňovanou jedna-dvojku TSI. Tento motor přitom produkuje sice jen nepatrně vyšší výkon 115 koní, ovšem zároveň přihazuje také 200 Nm. Očekávat se tedy dá lepší jízdní dynamika, ta však zatím upřesněna rovněž nebyla.
Ve prospěch turba však hovoří alespoň spotřeba, která byla vyčíslena na 5,8 l/100 km, zatímco u atmosféry je třeba počítat s dvěma deci paliva navíc. Jak tomu bude v reálu, ale samozřejmě záleží na vaší pravé noze. Nicméně už jen skutečnost, že GT je k mání se dvěma motory, zatímco základní Kamiq pouze s jedním, by již se zájmem publika mohla zamávat.
Novinka se kromě nového motoru dočkala také odlišných světel vpředu i vzadu, inovované masky chladiče či 17palcových litých kol v dvoubarevném designu a stříbrných střešních ližin zahrnutých již do standardní výbavy. Kromě toho tu máme také odlišný zadní nárazník s atrapou difuzoru, který dostal další prvek jdoucí proti proudu - pryč jsou totiž falešné koncovky výfuku, které budí spíše kritiku než obdiv.
Uvnitř je již novinek daleko méně, hovořit se dá v podstatě pouze o příchodu nových předních sedadel, které se chlubí výraznějším bočním vedením i specifickým čalouněním a vyšitými logy GT. Ve zbytku jde ale pouze o grafické detaily, jako jsou specifické polepy či dekory. Architektura kabiny ale zůstala zachována, stejně jako se změn nedočkal ani volant či výdechy klimatizace. K mání je však nově velká panoramatická střecha.
Tím jsme se dostali na konec informačního pramene, pročež jen dodáme, že Škoda hodlá s novinkou oslovit zejména mladou klientelu. Tomu ostatně přizpůsobila i reklamní kampaň, stejně jako některé doplňky. Mezi nimi se totiž nachází i nový zlatý lak, který lze spárovat s konstrastně lakovanou střechou. Vůz tak působí ještě stylověji, jakkoliv jeho největším benefitem oproti základní verzi je ono navýšení praktičnosti.












Škoda oficiálně představila nový Kamiq GT, chce ideálně mísit styl s praktičností
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
včera - Ve Švýcarsku našli opuštěné Porsche 911, to pravé překvapení ale čekalo v motoru
5.12.2019 - Řidič v plné rychlosti vyjel ze silnice a přeskočil asi 12 aut stojících poblíž
5.12.2019 - Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného
4.12.2019 - Rodinu v rakouském údolí zasypala lavina v autě, přežila jen díky němu
3.12.2019
Nejdiskutovanější články
- 490 km/h Bugatti zaujme, armáda USA ale testuje sáně jezdící až 10 620 km/h
12.9.2019 (4) - Němci vyzkoušeli ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout
3.10.2019 (2) - Muž najel s Pagani Huayra za tři dny víc kilometrů než ostatní majitelé za rok dohromady
21.10.2019 (1) - Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější
26.11.2019 (4) - Elektrické experimenty BMW definitivně končí, znamenají konec jedné éry
19.9.2019 (3) - Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník
20.11.2019 (1) - Proč elektromobily dál mizerně fungují v zimním počasí? Část slabin nemá řešení
4.12.2019 (2) - Trump vzal Kalifornii právo určovat tvrdší emisní limity, pro svět aut to může být spása
20.9.2019 (1) - Policejní Tesla Model S totálně selhala při pronásledování podezřelého
27.9.2019 (4) - Pokus automobilky ulehčit život manažerům svéráznou výbavou skončil velkým fiaskem
19.10.2019 (1)

Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 22:08 - abgx1
- Politický koutek 19:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 19:25 - Stepan
- Rychlodotazy 17:00 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 15:52 - pavproch
- Onboard videa 14:30 - bojler
- Hon na piráty 14:18 - aikoN
- VZKAZY 14:10 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 13:49 - ctrl_j
- Řidiči, co to mají v ruce... 22:05 - řidičBOB
Autobazar
Škoda Roomster 1.2 TSI
r.v. 2012
128 000,- KčŠkoda Octavia 1.2 TSI
r.v. 2015
285 000,- KčŠkoda Octavia 1.4 TSI
r.v. 2017
470 000,- KčŠkoda Octavia 1.4 TSI
r.v. 2016
375 000,- KčŠkoda Octavia 1.5 TSI G-TEC
r.v. 2019
600 000,- KčŠkoda Octavia RS 2.0 TSI
r.v. 2019
690 000,- Kč