Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu
1.8.2018 | Petr Prokopec
Pokud firma rozjede něco nového, obvykle jsou alespoň její šéfové přesvědčeni o tom, že to bude úspěšné. Proč se tedy nyní Škoda pouští do online prodeje aut, když mu nevěří?
Kupovat automobil přes internet může na první pohled působit jako holý nesmysl. Dnes už je to do značné míry spotřební věc, jenže současně stojí tolik, že volbě toho správného vozu stojí za to věnovat více času než chvíli sezení u počítače. U něj si dnes děláme jakýsi předvýběr a kandidáty pak jezdíme zkoušet do showroomu. Při té příležitosti samozřejmě dojde ke kontaktu s prodejci a pokud jsou alespoň trochu šikovní, přesvědčí vás nejen o správnosti volby, ale ještě vám vnutí i pár věcí navíc.
Internet ovšem vše zrychluje a zjednodušuje. Vše o zvoleném autě se tam dá najít a navíc lze vše potřebné zařídit z pohodlí svého obývacího pokoje, který v podstatě musíte opustit jen kvůli převzetí. A i to lze domluvit individuálně. Pravda, přijdete o možnost vyzkoušení, nicméně zkuste porovnat auto s bytem - v tom také nebydlíte pár dní na zkoušku, nýbrž se rozhodnete po krátké prohlídce. Přitom jde ale o daleko větší a hlavně dlouhodobější zátěž rodinného rozpočtu.
Pohled na Čínu přitom naznačuje, že vyzkoušení vozu před jeho pořízením se opravdu stává přežitkem. Na největším trhu světa bylo už v roce 2016 prodáno přes jeden milion aut online, což v podstatě odpovídá celoročním španělským registracím. Zájem o tento způsob mají především mladí lidé, téměř čtvrtina zákazníků nakupujících online byla mladší 24 let. Většina přitom vůz vyzkoušet nechtěla, neboť měla jasnou představu, co chtějí.
Jeden milion aut je opravdu hodně, v rámci Číny to ale v roce 2016 představovalo pořád jen pět procent z celkového koláče. Ještě o dva roky dříve bylo ovšem online prodáno pouze jedno procento aut ze všech registrací. Je tedy evidentní, že zájem roste. Automobilky na to samozřejmě již začínají reagovat, neboť tím mohou i vyšachovat některé dealery a navýšit tak svůj zisk.
Do daného kolotoče se v příštím roce zapojí i Škoda. Ta sice vozy online již prodává, aktuálně však jde pouze o program spojený s operativním leasingem. Vozy se navíc klasicky vyzvedávají u dealerů, kteří budou mít na starosti také servisní služby. Úspora času tu ovšem je, navíc u operativního leasingu nebudete při špatné volbě nadávat tak dlouho.
V případě klasického prodeje, ovšem realizovaného online, je tlak spojený s finálním rozhodnutím o poznání vyšší. Možná i proto si prodejní šéf mladoboleslavské automobilky Alain Favey není internetovým prodejem příliš jist a pochybuje, že po této možnosti sáhne větší počet zákazníků. Přesto se touto cestou firma vydá: „Je důležité, že tuto možnost nabídneme, nicméně mnoho lidí stále požaduje osobní vyzkoušení v dealerství,“ říká britský manažer.
Favey úspěchu této formy prodeje opravdu moc nevěří. Pro nejbližší léta jej ani nechce odhadovat, i v roce 2025 ale očekává, že online vůz zakoupí nanejvýš 10 procent zákazníků. Uvidíme tedy, s jakým úspěchem se tento model setká, česká automobilka v tuto chvíli zjevně hlavně chce být u toho a mnoho si od internetového prodeje aut neslibuje. Skutečnou reakci kupujících uvidíme brzy - zda byste byli ochotni si koupit auto bez jakéhokoli předchozího osobního kontaktu s dealerem, budete nejlépe vědět sami...
Škoda začne svá auta příští rok prodávat online, a to nejen na operativní leasing
Zda jde o krok správným směrem, uvidíme brdy. V Číně se dnes takto prodá přes milion aut ročně a zákazníci si je ani nemusí vyzvedávat v dealerství - k dispozici mají jakési obří automaty
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva