Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda v Rusku ukončila prodej Octavie s lepšími motory. Nabízí ale jeden „poklad”
11.9.2018 | Petr Prokopec
S nástupem nových pravidel Evropské unie jsme trochu záviděli lidem žijícím mimo ní, neboť ti se teoreticky nemuseli změn obávat. Realita je jiná, třebaže pro staromilce není jen černá.
Škoda Octavia je jasně nejprodávanějším vozem mladoboleslavské automobilky. Je zároveň nabízena v největším množství verzí, a tak ani nepřekvapí, že je právě Octavia nejvíce postižena nutností nové homologace dle metodiky WLTP a příchod nové emisní normy Euro 6d-TEMP. Na jakémkoli trhu Evropské unie tedy aktuálně můžete sáhnout jen po dvou benzinových (1,0 TSI a 1,5 TSI Evo) či jedné dieselové (1,6 TDI) variantě vždy jen s předním pohonem, což je oproti předchozí nabídce neskutečné torzo.
Co je zajímavé, v případě zájmu o Octavii v atraktivnější specifikaci nepochodíte ani mimo EU. Tato zpráva nyní přichází z Ruska, kde byly do srpna též k dispozici varianty jako RS a Scout nebo modely s pohonem 4x4 včetně vrcholné specifikace Laurin & Klement. V první chvíli vás asi napadne, že když teď Škoda těmito verzemi kvůli WLTP a Euro 6d-TEMP nezásobuje trhy EU, neprodává je ani v Rusku a jakmile tady získá novou homologaci, vrátí je i tam. Jenže tak to není, ani trochu.
V Rusku samozřejmě žádné WLTP ani Euro 6d-TEMP neplatí, vozy si tam vystačí s Euro 5, které škodovky plní už léta. Jenže zmíněné verze nejsou v Rusku žádný prodejní hit - modelů RS, Scout a 4x4 se tam loni prodalo 526 kusů. Automobilka tedy jistě neponechá kvůli ruskému trhu ve výrobě varianty plnící starší emisní normy. A prvky, které zajišťují možnost projít Euro 6d-TEMP, jsou pro provoz v Rusku spíše přítěží. A i kdyby se automobilka nakrásně rozhodla to nějak vyřešit, nová homologace kvůli pár stovkám aut ročně bude též obtížně ospravedlnitelná. Všechny lepší motory tedy z nabídky vypadly i tam. A na rozdíl od EU nadobro.
Nové emisní normy jsou tedy pro automobilky očividně komplikací i mimo EU. Mladoboleslavská automobilka nakonec na ruském trhu ponechává pouze vozy osazené staršími pohonnými jednotkami, které vyhovují normě Euro 5 a může je vyrábět ve větších počtech. Znamená to tedy, že v Rusku je momentálně na prodej Octavia s agregáty, které už jinde na Starém kontinentu nedostanete - s 1,4litrovým a 1,8litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem. Druhý zmíněný je spojen pouze s automatem, u prvního je ale možné volit mezi manuální a automatickou převodovkou. Manuál lze navíc mít se všemi třemi úrovněmi výbavy.
Kromě motorů TSI ovšem Rusové mohou sáhnout i po jednom „pokladu” - motoru pro ty, kteří odmítají turba, takoví už u nás nepochodí. Jde o starou dobrou 1,6litrovou atmosféru, která dává 110 koní. I ty je možné spojit s výbavou Active, Ambition či Style, a to bez ohledu na to, zda jde o pětistupňové manuální nebo šestistupňové manuální provedení. Liftback přitom startuje na 1 021 000 RUB (cca 334 500 Kč), u nás dalece nedostupné sumě. Kombík je ovšem o extrémních 315 tisíc rublů (103 200 Kč) dražší.
Pokud se ptáte, proč je mezi oběma variantami téměř třetinový rozdíl, pak je třeba dodat, že zatímco základní liftback se montuje i v Rusku, Octavii Combi tamní zastoupení Škody dováží podobně jako ona eReSa a spol. Je tedy možné, že na lince v Nižnym Novgorodu dojde k rozšíření, zvláště poté, co skončila produkce SUV Yeti. To už je ale spekulace, faktem je, že nová pravidla EU komplikují evropským automobilkám život i mimo EU. A to více, než dosud kohokoli napadlo.















Škodu Octavia RS a další zajímavější verze vozu v Rusku už nejsou k dispozici, paradoxně kvůli v Rusku neplatícím pravidlům


Modernější turbodiesely pod do Octavie v Rusku kvůli WLTP a Euro 6d-TEMP též nekoupíte, starší atmosférický motor 1,6 MPI však k mání je
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
