Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Vision C detailně: Octavia CC bude elegantní praktik
3.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Pětidveřové kupé z Boleslavi neudivuje pouze vzhledem, ale i aerodynamikou a spotřebou. K dokonalosti mu chybí jen výkon.
Doplněno 4.3.: Přidali jsme na 70 živých fotek Vision C přímo z ženevské večerní předpremiéry. Prohlédněte si nejnovější koncept Škody do detailu i zevnitř.
Pokud byste se nás zhruba před dvěma týdny zeptali, jaké auto tipujeme na největší hvězdu letošního ženevského autosalonu, byla by jedním z nich Škoda Vision C. Tedy dynamické pětidveřové kupé, z jehož ilustrace agresivita čišela na všechny strany. Provedení z masa a kostí, respektive ze železa, skla a plastů (dokonce těch vyztužených uhlíkovým vláknem), sice tyto tvary lehce umírnilo, stále však jde o nejdynamičtěji střižený mladoboleslavský model nového věku. A to nikoliv jen v rámci karoserie, ale také v případě interiéru, jehož snímky byly nově zveřejněny.
Než se ovšem podíváme do kabiny, znovu se podívejme na exteriér. Během slavnostní premiéry Škoda zmínila celou řadu dříve neznámých detailů. Víme tak, že ona výrazná boční linie byla pojmenována Tornádo a tvar zadního bočního okna designéři Škody označili jako ploutev. Poprvé byl přitom tento prvek představen na Octavii třetí generace. Celková silueta vozu má evokovat rychlost, dynamický dojem mají umocnit bezrámové dveře.
Působivým detailem jsou pak skryté kliky dveří, které automaticky při přiblížení ruky (a po odemčení vozu) vyskakují do dlaně. Zrovna tento prvek ale asi do prodeje nedorazí. V případě nových světel je tomu přesně naopak. Ty čelní navíc mají evokovat národní hrdost, neboť inspirací jim byl český krystal. Zadní pak pro změnu opětovně formují tvar písmene „C“, rozděleny ovšem byly na dvě části.
Vizuální přehlídku pak můžeme uzavřít zmínkou o nízkém aerodynamickém odporu karoserie, jehož koeficient i díky výše zmíněným finesám typu zapuštěných klik dosáhl hodnoty 0,26. Kromě nízkého odporu se tak dá - i s ohledem na zmiňovaná použitá uhlíková vlákna - očekávat i nízká hmotnost, přesné hodnoty však značka nezveřejnila. Podvozek studie vychází z modulární platformy MQB, kola mají průměr 19".
Více víme o motorovém prostoru, kde pracuje 1,4litrový motor schopný spalování benzinu i zemního plynu. Jeho výkon činí 81 kW/110 koní, zatímco spotřeba byla vyčíslena na 3,4 kg, respektive 5,1 metru krychlového. Emise CO2 mají pro změnu dosahovat hodnoty pouhých 91 g/km, po stránce jízdní dynamiky ovšem byla zveřejněna pouze maximálka 214 km/h. Je tedy zřejmé, že pár koní navíc by vozu jen prospělo.
Nyní již můžeme nastoupit do kabiny, která nakonec počítá jen se čtyřmi cestujícími. Každý z nich má k dispozici samostatné sedadlo, přičemž vzadu nechybí dva výsuvné displeje pro přehrávání multimédií, čtecí lampičky po stranách dveří a individuálně nastavitelné výdechy klimatizace. Hlavové opěrky jsou pak integrovány do opěradel, aby řidiči nebránily ve výhledu vzad.
Samotný šofér má pro změnu k dispozici volně programovatelný přístrojový štít s velkým displejem a 3D grafikou. Druhou, tentokráte již dotykovou, obrazovku najdeme na vrcholku středové konzole, pod ní nošlo své místo ovládání klimatizace zakomponované do dekorační plochy z jednoho kusu skla. Působivě zpracovaný je ostatně i volič automatické převodovky.
Naše poslední zmínka pak bude patřit praktičnosti, na kterou nebylo ani přes důraz na vzhled zapomenuto. Dveře pojmou litrové lahve, široké páté dveře se kvůli jednodušší manipulaci s nákladem vyklápějí opravdu vysoko. Mimo to nechybí ani síťový program nebo boční uzavíratelné schránky na drobnosti.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Škoda Vision C - živé fotografie ze Ženevy
Škoda Vision C - oficiální studiové fotografie
Škoda Vision C předznamenává nejen budoucí Octavii CC, ale všechny chystané modely značky. A to především detaily typu boční linie Tornádo, tvarem zadních oken zvaných ploutev nebo světlomety formujícími podobu tradičního písmene „C“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 57 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23