Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda vrátila do nabídky Octavii RS. Je silnější i levnější, ale jen na oko
19.10.2018 | Petr Prokopec
Novými pravidly EU vyhnaná a novou homologací Škody do nabídky vrácená Octavia RS má opět své ceny. Na první pohled jsou výhodnější, ale opravdu jen na ten první.
Pokud patříte mezi fanoušky mladoboleslavské automobilky a zoufale jste vyhlíželi návrat Škody Octavia RS do ceníku, dnes jste se dočkali. Než ovšem začnete bouchat šampaňské a odstartujete hrátky v konfigurátoru, máme pro vás špatnou, dobrou a zase špatnou zprávu.
Začít musíme tím, že k mání je momentálně již jen jedno provedení, zatímco dříve v portfoliu trůnily verze RS a RS245. První se přitom pyšnila 230 koňmi, v případě druhé byl výkon zmíněn rovnou v názvu. Automobilka ale kvůli nové homologaci slabší provedení z nabídky vypustila. Pořídit si tedy můžete už jen model s 245 koňmi, ten však podělil základní název RS. Číslovka dostala padáka, stejně jako lze zapomenout na cenu přes 770 tisíc korun. Nově vám totiž Škoda naúčtuje „jen” 766 900 Kč.
Jak jsme ovšem naznačili v úvodu, po oné smutné a dobré zprávě přichází ještě jedna, která je oním důvodem, proč možná na oslavy v mnoha případech nedojde. Ono zlevnění se totiž odehrálo pouze naoko, neboť nové RS přišlo o mnohé prvky výbavy, jimiž provedení RS245 disponovalo již ve standardu. Řeč je především o 19palcových černých litých kolech, místo nichž si musíte vystačit s osmnáctkami. Devatenáctipalcové ráfky lze ale naštěstí pořídit za příplatek, cenu však zvednou o 7 700 Kč.
Pokud chcete na původní úroveň vyšponovat také interiér, nezbude vám rovněž nic jiného než pátrat mezi doplňky. Čalounění kombinující Alcantaru a kůži totiž také není v základu, místo toho vás vyjde na dodatečných 7 500 Kč. Pokud pak tuto sumu navýšíte ještě o 30 tisíc korun, stanete se majiteli vozu ověnčeného paketem RS Challenge Plus, jehož součástí je také adaptivní podvozek DCC, barevný Maxi Dot s funkcí Lap Timer nebo černé koncovky výfuku a černé logo, jenž dříve byly též standardem.
Jakkoliv jsou ovšem tyto hrátky s výbavou, které nakonec vedou k faktickému zdražení vozu, záležitostí nepříjemnou, zákazníci mohou být nakonec vděčni, že si za 19palcová kola nebo kůži v kabině mohou připlatit. U silnější verze dříve standardní diferenciál VAQ s elektrohydraulicky ovládanou uzávěrou totiž nyní nefiguruje ani mezi doplňky. Oficiální vyjádření Škody na toto téma pak sice zatím chybí, nicméně se dá předpokládat, že pokud by tu tento prvek byl, značka by se jím dozajista neváhala pochlubit.
Na druhou stranu, pořád lze konstatovat alespoň tolik, že RS je zpátky v nabídce, a to navíc s 245 koňmi. Levnější vůči předchozímu vrcholu je pouze teoreticky, reálně se totiž váš bankovní účet dočká většího zásahu. Pořád je to ale lepší než předchozí informace, které zmiňovaly návrat tohoto provedení až někdy v příštím roce. Dodat pak již můžeme pouze odkaz na oficiální ceník (PDF 1,5 MB), který lze jako obvykle stáhnout z webových stránek oficiálního zastoupení mladoboleslavské automobilky.


















Škoda Octavia RS se vrátila do ceníku, nově už jen s 245 koňmi. S manuálem přitom startuje na 766 900 Kč












Obejít se však musí bez diferenciálu VAQ, kterým předchozí verze RS245 disponovala. Kromě toho jsou standardem už jen osmnáctky, černé devatenáctky zamířily mezi příplatky
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před hodinou
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.07. 07:05 - Stepan
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.07. 06:38 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
