Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda začala vyrábět nový Kodiaq, při jeho vzhledu a cenách s ním má velmi odvážné plány
18.1.2024 | Petr Prokopec
Škoda svého času měla problém s výrobními kapacitami, také proto došlo k „odklizení” Superbu na Slovensko. Teď značka doufá, že v Kvasinách bude vyrábět o 150 tisíc víc SUV než dosud a Kodiaq II k tomu přispěje 410 vozy denně. Při jeho cenách a kritizovaném designu to ale může být problém.
Pohled na design je čistě subjektivní. U velkého množství aut navíc platí, že po čase si lidé zvyknou na lecjakou kontroverzi. Ostatně se jen podívejte na BMW M3 či M4. Jejich bobří zuby na přídi, které nahradily tradiční ledvinky, dnes již tak moc nevadí, jako tomu bylo v roce 2020, kdy debutovaly. Je proto dost možné, že za pár let se budeme smířlivěji koukat i na Škodu Kodiaq druhé generace, která ve srovnání s předchůdcem působí nemastně a neslaně. A dočkala se za to velmi kritických ohlasů napříč éterem.
SUV dlouhé 4 758 milimetrů se nyní začalo vyrábět, a to znovu v Kvasinách. Škoda do továrny investovala 1,2 miliardy korun, díky nimž byla modernizována jak výrobní linka, tak svařovna. Kromě toho byla přesunuta výroba spřízněné Škody Superb do Bratislavy, což značce umožní navýšit roční produkci modelů Kodiaq a Karoq o 150 tisíc exemplářů. Po něčem takovém automobilka volala před pár lety, kdy se zdálo, že míří k prodejním rekordům. Takové problémy ale dnes neřeší.
Je tedy, zda zájem klientely bude přetrvávat. Zvláště pak v případě většího modelu, a to nikoli jen kvůli zmíněnému kontroverznímu designu. Rovněž je třeba poukázat na ceny, které nejsou lidové ani v nejmenším. Zatím je totiž SUV k dispozici pouze s dvoulitrovým turbodieselem, který posílá buď 150 koní pouze na přední kola, nebo 193 na všechna čtyři. V prvním případě je pak spárován s úrovní výbavy Selection, ve druhém se stupněm Exclusive Selection.
Řekněme, že až druhá z variant je pro Kodiaq adekvátní volbou, kdy vedle přijatelného motoru a snad i nutného pohonu všech kol dostanete také třízónovou klimatizaci, 13palcový displej multimédií, kožené čalounění, litá dvacetipalcová kola nebo panoramatické okno. To je všechno fajn, ale za cenu od 1 489 000 Kč? Na kterém kole ujel automobilce smysl pro realitu? V době, kdy si můžete takové BMW X3 koupit od 1 411 800 Kč, třebaže v ne tak pěkné specifikaci, je 1,5milionová cenovka naprosto absurdní.
Jsme tedy vskutku zvědavi, jakým způsobem druhá generace naváže na tu první. Té se na 60 trzích prodalo celkem více než 870 tisíc exemplářů, za tím však stála velmi příznivá cenová politika značky. Když totiž původní Kodiaq v roce 2016 dorazil na trh, startoval na sumě 677 900 Kč. Pokud jste pak chtěli diesel se 150 koňmi spárovaný s automatem, stačilo vám 722 900 Kč. A bylo to v principu to samé auto, nový Kodiaq staví na stejné platformě.
Škoda přitom plánuje, že vyrobí 410 kusů velkého SUV denně. Když si nicméně uvědomíme, že Kodiaq ve velkém bodoval v Rusku, na Ukrajině a v Číně, tedy na trzích, z nichž první je aktuálně pro značku nedostupný, s druhým nelze až tak moc počítat a na třetím již Škoda málokoho zajímá, bude se zřejmě automobilka muset připravit na zklamání. I když na druhou stranu může vozu časem pomoci fakt, že je nadále dostupný jen s čistě spalovacími jednotkami. A diesely v jeho nabídce hrají prim.
Kodiaq druhé generace se začal vyrábět v modernizované továrně v Kvasinách, jeho vzhled ani ceny ale neohromují. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
před 8 hodinami - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
před 8 hodinami - Sexy prvotina luxusní značky Seatu jako ojetá maže jediný zásadní neduh tohoto vozu, vysokou cenu
před 10 hodinami - Majitel Tesly až po dvou letech pochopil, jak moc drahé ježdění s ní je, auto za tu dobu ztratilo na hodnotě 2,3 milionu Kč
před 11 hodinami - To aby zastřela, jak nevzhledná je? Kia hned po premiéře své poslední novinky odhalila i její rozsáhlé příslušenství
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 10.31. 23:22 - honziss
- Lampárna (stěžovatelna) 10.31. 21:42 - řidičBOB
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien
- BMW Divize 10.31. 17:14 - pavproch
- Kudy do Dolomit 10.31. 13:28 - plutocannonball