Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škody výrazně zdraží, i když nenabídnou o moc víc. A firma tak přemýšlí, jak to obhájí
6.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škody byly dlouho spojovány hlavně s nízkými cenami. To v posledních létech tak úplně neplatí a teď se chystá další zdražení, které automobilka musí nějak ospravedlnit.
Není překvapivé, že Škoda jakožto součást koncernu VW do budoucna počítá s pozvolnou elektrifikaci svého portfolia. Do roku 2020 bychom se měli dočkat pěti novinek, které elektromotor používají v kombinaci se spalovací jednotkou, do roku 2025 pak má dorazit pět ryzích elektromobilů. Značka tím dostane své průměrné emise na potřebnou úroveň, zároveň se ale bude muset potýkat s jedním novým problémem - auta už nebude moci prodávat za ceny blízké těm dnešním.
„Elektromobily jsou mnohem dražší než vozy s normálními motory, proto musíme najít cílovou skupinu, která je připravena platit za auta více,“ uvedl prodejní a marketingový šéf značky Alain Favey. To jistě není lehký úkol a může být tím pravým důvodem nedávné změny strategie automobilky. Původně měl totiž první elektromobil Škoda dorazit v roce 2020, nakonec se ale ukáže již příští rok, přičemž půjde o elektrickou verzi Škody Citigo.
Tato novinka má nabídnout dojezd 300 kilometrů, čímž takřka dvakrát převýší akční rádius již nabízeného sesterského modelu VW e-up!. Je tedy evidentní, že vůz použije nové baterie. Na druhou stranu však jeho původní vývoj byl již do značné míry zaplacen, Škoda tak nebude muset laťku šponovat příliš vysoko. Na poměry malých aut půjde přesto o vyšší sumu a automobilka tak vyzkouší, jak budou lidé na „dražší totéž” v případě elektrického Citigo reagovat.
V roce 2019 se ukáže taktéž plug-in hybridní Superb, který velmi pravděpodobně sáhne po kombinaci 1,4litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru. Škoda dokonce v mezičase vyvinula i hybridní architekturu, u které elektromotor pohání zadní nápravu. Předvedl ji konceptem Vision X, jenže toto ústrojí Superb PHEV nedostane, dorazit s ní má až produkční SUV někdy v roce 2020.
Počátek nové dekády je spojen rovněž s plně elektrickým SUV, které bude postaveno na modulární platformě MEB uzpůsobené alternativním pohonům. Hierarchicky se přitom tento vůz zařadí mezi modely Karoq a Kodiaq, cenou ale přesáhne oba. S ohledem na dojezd, jenž má činit 500 km, lze počítat s částkou přesahující milion a půl korun v základu, což skutečně bude pro stávající zákazníky velký oříšek k rozlousknutí.
„Nejde o to, abychom se dostali s cenou co nejníže, nýbrž abychom představili přitažlivý vůz s konkurenceschopnou technikou, za který lidé ochotně zaplatí více,“ dodává Favey. Automobilka tak doufá, že lidé podlehnou jiným svodům než samotnému elektrickému pohonu a připlatí si třeba i za specifický design. V případě elektrických aut totiž designéři nebudou svázáni tolika konvencemi jako u vozů se spalovacími motory.
Lze dodat, že předzvěstí tohoto modelu byl koncept Vision E, který se ukázal loni v Šanghaji. Zajímavé přitom je, že Škoda jej bude vyrábět přímo v Mladé Boleslavi, čím se výrazně odliší od VW a Seatu. A tím alespoň trochu srazí ceny, z jejichž zvýšení má evidentně předem obavy...















































Produkční Škoda Vision E dorazí v roce 2020 a nebude zrovna levná. Automobilka tak už teď řeší, jak donutit lidi zaplatit za takové auto klidně i dost přes milion korun
Zdroj: AutoNews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
