Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škody výrazně zdraží, i když nenabídnou o moc víc. A firma tak přemýšlí, jak to obhájí
6.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škody byly dlouho spojovány hlavně s nízkými cenami. To v posledních létech tak úplně neplatí a teď se chystá další zdražení, které automobilka musí nějak ospravedlnit.
Není překvapivé, že Škoda jakožto součást koncernu VW do budoucna počítá s pozvolnou elektrifikaci svého portfolia. Do roku 2020 bychom se měli dočkat pěti novinek, které elektromotor používají v kombinaci se spalovací jednotkou, do roku 2025 pak má dorazit pět ryzích elektromobilů. Značka tím dostane své průměrné emise na potřebnou úroveň, zároveň se ale bude muset potýkat s jedním novým problémem - auta už nebude moci prodávat za ceny blízké těm dnešním.
„Elektromobily jsou mnohem dražší než vozy s normálními motory, proto musíme najít cílovou skupinu, která je připravena platit za auta více,“ uvedl prodejní a marketingový šéf značky Alain Favey. To jistě není lehký úkol a může být tím pravým důvodem nedávné změny strategie automobilky. Původně měl totiž první elektromobil Škoda dorazit v roce 2020, nakonec se ale ukáže již příští rok, přičemž půjde o elektrickou verzi Škody Citigo.
Tato novinka má nabídnout dojezd 300 kilometrů, čímž takřka dvakrát převýší akční rádius již nabízeného sesterského modelu VW e-up!. Je tedy evidentní, že vůz použije nové baterie. Na druhou stranu však jeho původní vývoj byl již do značné míry zaplacen, Škoda tak nebude muset laťku šponovat příliš vysoko. Na poměry malých aut půjde přesto o vyšší sumu a automobilka tak vyzkouší, jak budou lidé na „dražší totéž” v případě elektrického Citigo reagovat.
V roce 2019 se ukáže taktéž plug-in hybridní Superb, který velmi pravděpodobně sáhne po kombinaci 1,4litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru. Škoda dokonce v mezičase vyvinula i hybridní architekturu, u které elektromotor pohání zadní nápravu. Předvedl ji konceptem Vision X, jenže toto ústrojí Superb PHEV nedostane, dorazit s ní má až produkční SUV někdy v roce 2020.
Počátek nové dekády je spojen rovněž s plně elektrickým SUV, které bude postaveno na modulární platformě MEB uzpůsobené alternativním pohonům. Hierarchicky se přitom tento vůz zařadí mezi modely Karoq a Kodiaq, cenou ale přesáhne oba. S ohledem na dojezd, jenž má činit 500 km, lze počítat s částkou přesahující milion a půl korun v základu, což skutečně bude pro stávající zákazníky velký oříšek k rozlousknutí.
„Nejde o to, abychom se dostali s cenou co nejníže, nýbrž abychom představili přitažlivý vůz s konkurenceschopnou technikou, za který lidé ochotně zaplatí více,“ dodává Favey. Automobilka tak doufá, že lidé podlehnou jiným svodům než samotnému elektrickému pohonu a připlatí si třeba i za specifický design. V případě elektrických aut totiž designéři nebudou svázáni tolika konvencemi jako u vozů se spalovacími motory.
Lze dodat, že předzvěstí tohoto modelu byl koncept Vision E, který se ukázal loni v Šanghaji. Zajímavé přitom je, že Škoda jej bude vyrábět přímo v Mladé Boleslavi, čím se výrazně odliší od VW a Seatu. A tím alespoň trochu srazí ceny, z jejichž zvýšení má evidentně předem obavy...
Produkční Škoda Vision E dorazí v roce 2020 a nebude zrovna levná. Automobilka tak už teď řeší, jak donutit lidi zaplatit za takové auto klidně i dost přes milion korun
Zdroj: AutoNews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 11 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 7 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 8 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 10 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 11 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 17:38 - code
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.07. 12:40 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 05.07. 07:36 - Snowman000