Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Špión drze nafotil chystané nejlevnější SUV Hyundai, prostě mu odkryl kamufláž
2.4.2019 | Petr Prokopec
Když jako automobilka „zabalíte” svůj chystaný nový model do kamufláže, špionážních fotografů se neobáváte. To ale fotograf nesmí být tak drzý, aby si kamufláž při stání na místě sundal.
Potřebuje svět další SUV? Hyundai si to rozhodně myslí, proto na 17. duben naplánovalo premiéru nového modelu Venue. Ten se začne prodávat nejprve v Indii, nicméně globální debut na newyorském autosalonu, který se uskuteční pár dní po prvním slavnostním odhalení, jasně ukazuje, že jeho pouť světem tím neskončí. Kdy bude vůz k dispozici i na dalších trzích, zatím nebylo upřesněno, nicméně u nás s ním můžeme skoro počítat - „evropské parametry“ korejská novinka rozhodně má.
Jak vůz vypadá, bychom se za normálních okolností dozvěděli až za dva týdny, neboť i když Hyundai prototypy Venue vytáhlo na silnice, zabalilo je do neprostupné kamufláže. Jeden ale testovací pilot nechal chvíli stát bez dozoru a drzý špión neměl problém jej krytí zbavit. A tak všechno důležité, dokonce včetně interiéru, můžeme vidět už nyní.
Z dalších, povětšinou nepotvrzených informací vyplývá, Venue bude na délku měřit méně než čtyři metry. Půjde tak o nejmenší a nejlevnější SUV značky, které s největší pravděpodobností nabídne pouze pohon předních kol. Zákazníci si budou moci vybírat mezi dvěma 1,4litrovými motory, z nichž benzin nabídne 100 a diesel 90 koní. Kromě toho dorazí i přeplňovaný tříválec 1,0 T-GDI se 120 koňmi, u nějž se počítá hlavně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Právě tato turbo-verze byla nafocena, jak je patrné na zádi. Dominantou je však název modelu vypsaný dle nejnovější módy mezi koncovými lampami. Novinka čerpá značnou inspiraci z konceptu Carlino, který se ukázal v roce 2016, čelní partie jsou ovlivněny hlavně modelem Kona. Na masku chladiče zjevně mělo vliv nejnovější čínské Santa Fe, zatímco silueta připomene SUV Creta. Totéž lze říci i o litých kolech s diamantovým řezem.
Uvnitř se Venue pochlubí chytře navrženou koncepcí palubní desky, ze které vystupuje dotyková obrazovka multimediálního systému. Ta byla zasazena mezi výdechy klimatizace, na první pohled tak působí jako vyjímatelná. Společnost jí nadále dělají ovládací tlačítka. Aktivace většiny funkcí je díky nim mnohem snadnější než přes dotykový displej, vše navíc působí čistě a uspořádaně. A vlastně i částečně luxusně, třeba i s ohledem na kůží obšitý tříramenný volant.
Pro zákazníky asi nejpodstatnější je integrace karty eSim, díky které se korejská novinka stane vůbec prvním plně konektivním vozem automobilky. K dispozici bude 33 funkcí, mezi něž patří třeba monitoring povolené rychlosti, sdílení destinací nebo asistenční služby. Venue se zároveň dočká i hlasového ovládání, které bylo nastaveno tak, aby rozpoznávalo různé dialekty v zemi. A aby toho nebylo málo, bude možné třeba klimatizaci nebo motor ovládat na dálku skrze mobilní telefon.
Karta eSim bude součástí standardní výbavy, stejně jako třeba automatická klimatizace nebo dva USB porty, z nichž jeden je určen k vysokorychlostnímu nabíjení mobilních telefonů. Očekávat lze rovněž podélně i stavitelný sloupek řízení či stále ještě analogový přístrojový štít, který se ovšem již chlubí barevným digitálním displejem mezi ciferníky. Cenově tedy Venue zamíří mezi nejdražší vozy v daném segmentu, pročež bude vskutku zajímavé sledovat, jak si povede.



Hyundai Venue se ukázalo na prvních špionážních snímcích, slavnostně odhaleno bude za dva týdny v Indii, o pár dnů později se ukáže i v New Yorku
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 10:52 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 11.06. 10:18 - bojler
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
