Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Špión natočil smutnou budoucnost BMW 1. Přijde o to jediné, co jej činí výjimečným
27.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jmenovat se bude stejně, ve svém nitru bude ale úplně jiné. BMW M140i nebude mít šestiválec, který nebude zaměstnávat zadní kola. Na jeho projevu je to znát.
Stávající generace BMW řady 1 přišla na svět v roce 2011, pomalu se tedy blíží konec její éry. Mnichovská automobilka ale pro nástupce chystá výraznou změnu, kterou nepoznáme ani tak na pohled, jako za jízdy. Místo pohonu zadních kol bude nový vůz standardně předokolka, tedy v podstatě totéž, co všechna ostatní auta v segmentu s výjimkou Subaru Impreza - to má standardně pohon 4x4.
Změna dána přesunem na platformu UKL známou třeba z Mini nebo SUV X1, což nejspíše nebude tak jednoduchá věc, jak si u BMW mysleli, a tak letos nepřišli s novou generací, ale s druhým faceliftem stávající jedničky. Zcela nového vozu bychom se tedy měli dočkat nejdříve na sklonku příštího roku, ona modernizace přeci jen nebyla až tak zásadní. Na druhou stranu ale nebyla až tak bezvýznamná, aby ji BMW přivedlo do hry jen na pár měsíců.
Nyní se ale již soustřeďme pouze na novou generaci, kterou nám už známý amatérský špión jménem Automotive Mike nachytal ve verzi M140i nově při testech na Nordschleife a v jejím okolí. S ohledem na ještě dlouhou cestu do showroomů nepřekvapí kamufláž od kol po střechu, stejně jakožto jisté dříve neviděné chování. Ze záběrů je patrné, že prototyp má nemalé sklony k nedotáčivosti a ve chvíli, kdy mu testovací jezdci dávají opravdu pořádně do těla, se začíná „hrnout“ přes přední pneumatiky.
Mnohé samozřejmě bude kompenzovat pohon všech kol, jenž bude u této verze nejspíše standardem. Nicméně prim bude i v takovém případě hrát přední náprava a rozložení hmotnosti, které ji favorizuje. A to je velký rozdíl oproti stávající konfiguraci, u níž sice lze také sáhnout po provedení xDrive, nicméně v té chvíli systém připojuje přední kola a bere je pouze jako pomocníky, nikoliv jako ta, jež mají hlavní slovo. Do budoucna tomu ale bude přesně naopak, a přesně tak to na záběrech vypadá.
Autorovi videa se navíc na Ringu ve stejný den podařilo natočit i stávající M140i s mnichovskou registrací, kterou pilot na ojíněném povrchu vodil zatáčkami v lehkých driftech. Něco takového s předním pohonem jednička nikdy nedokáže a právě tento styl nastavuje chování prototypu předokolky to správné zrcadlo.
Přesun na přední pohon navíc nebude být jedinou nepříliš populární novinkou, tou další je nahrazení třílitrového šestiválce dvoulitrovým čtyřválcem. Přítomnost minimálně dvou turbodmychadel motoru dopomůže k výkonu přes 300 koní, samotné auto by tím mohlo být i lehčí, takže o rychlost ne nebojme. Že to bude další hřebíček do rakve dnes jedinečného projevu M140i je ale nadevší pochybnost.
Pozitivem pro některé budiž, že větší důraz než kdy dříve dostane každodenní praktičnost, čekejme uvnitř a v kufru prostornější vůz. Je ale - pokolikáté už - otázkou, zda BMW opravdu sestupovat do vod plných konkurentů nabízejících přesně to samé. Dnes si BMW M140i může hrát na šlechtu mezi kompakty, pro příště bude nutně srovnáváno s vozy jako Audi S3, VW Golf R nebo Seat Leon Cupra. A vítězit nutně nemusí...
Nástupce BMW M140i byl nachytán na Ringu. Svým jízdním projevem zatím mnoho sympatií nevzbuzuje, zvláště při přímém srovnání se současným provedením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva