Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sporťák BMW a Toyoty se posunul do fáze konceptu, vše prý běží podle plánu
7.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dílo německo-japonské spolupráce prý prošlo úvodním procesem projektů a nyní se tak staví první prototyp. BMW by ho mohlo naservírovat jako Z5.
Společný projekt, na jehož konci by měl stát námi přezdívaný „Toyobavor“, se podle posledních informací ve svém vývoji posunul kupředu. Ať už se bavíme o nové Supře, nebo o malém sporťáku s technikou BMW řady 1, spolupráce oběma automobilkám evidentně klape a těší se z ní obě strany. Potvrzují to konec konců také poslední informace z věrohodných zdrojů.
Ty totiž hovoří o posunu ve vývoji, který pokročil od úspěšně vypracované studie technické proveditelnosti ke skutkům, vše jde údajně přesně podle plánu. Někde ve vývojovém středisku tak začínají dost možná pozvolna vznikat první koncepční kusy, se kterými se v následujících letech budeme postupně seznamovat.
Zatím sice není zcela jasné, co z toho nakonec „vyleze“, protože Toyota zarytě mlčí, ale spekulativně se hovoří o nástupci mnichovského modelu Z4, který by mohl dostat název Z5. Počítá se u něho s použitím karbonového monokoku podobnému konstrukci hybridních modelů i3 a i8. Navíc se také proslýchá, že se s touto novinkou mnichovští znovu vrátí ke klasické plátěné střeše a že pro fandy kupátek nabídnou posléze i jeho odvozenou variantu s pevnou střechou.
Nepotvrzené zůstávají nadále pohonné jednotky, třebaže jako velmi pravděpodobné se jeví dvoulitrové přeplňované čtyřválce s výkonem 190, 245 a 270 koní. Někdy v delším časovém horizontu bychom mohli teoreticky očekávat také verzi Z5 M, která bude ctít oturbené šestiválce a výkonem dosáhne až na 425 koní. Jak by mohl vypadat si prohlédněte na přiložené fotce. Od Toyoty se zase dá velmi podobný vůz inspirovaný koncepčním supersportem FT-1. První plody společného vývoje, zřejmě osazené hybridní technikou, by mohly být k vidění v roce 2017. Do té doby se ale ještě může ledacos změnit.

Společný vůz BMW a Toyoty pokročil z fáze zkoumání technický řešení směrem k sériové výrobě. Další fází bude tvorba prototypů
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
před 2 hodinami
Kouzelný malý přívěs ve tvaru slzy nabídne jako jediný útočiště pro celou rodinu díky neobvyklému triku
před 4 hodinami
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
před 5 hodinami
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
