Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si novou Škodu Kamiq s výchozí Scalou. Má vůbec co nabídnout navíc?
16.3.2019 | Petr Prokopec
Obě mladoboleslavské novinky disponují toutéž platformou i motory. Designem se však liší, hlavně vpředu. A rozdíly kupodivu najdete i za volantem, ač ten sám je identický.
Ještě nikdy v historii nebyla Škoda v pozici, kdy by nabízela hned devět modelů. Dva z nich jsou navíc zbrusu nové vozy, značka tak má dostatečný prostor k dalšímu růstu. I když to vlastně znamená, že u ní dojde k modelovému kanibalismu. Nový Kamiq a nová Scala cíli pomalu na totéž publikum, pročež vlastně jen bude záležet na tom, zda je kupec fanouškem SUV, nebo dává přednost protaženým hatchbackům. Rozdíly ale nejsou spojené jen se zevnějškem a vizáží, nýbrž rovněž s kabinou, ač ta působí na první pohled naprosto identicky.
Naše srovnání odstartujeme u exteriéru, u čelních partií. Stranou ponecháme masku chladiče, ta je do značné míry stejná. Vše ostatní se ale změnilo, nikoliv jen s ohledem na skutečnost, že Kamiq je vyšší a má rovněž zvýšený podvozek. SUV dostalo i zúžené světlomety se čtyřmi separátními diodovými segmenty. Díky tomu sice může působit moderněji, větší a konzervativněji střižené lampy Scaly však též umí přitáhnout. I proto, že jejich klínovitý tvar příď opticky rozšiřuje a snižuje, až Scala působí sportovním dojmem.
Je jisté, že názor publika ovlivní rovněž venkovní rozměry. Ač v případě rozvoru obě novinky dělí pouze dva milimetry, Scala v rámci délky narostla na 4,36 metru. Kamiq je pouze 4,24metrový, při pohledu z boku tak může působit dojmem, jako kdyby někdo přehnal kopanec pod zadní nárazník, jímž je možné za příplatek otevírat zavazadelník. A když už došlo k napřimování zadních partií, následoval i kopanec do přídě. Vůz tak sice má siluetu klasického SUV, ovšem kontroverzní detaily jako ona čelní světla pozitivní dojmy narušují.
Vzhledově dle našeho názoru vítězí Scala. A to jsme dosud nezmínili její nejsilnější prvek, a sice protažené zadní okno. To je sice k dispozici za vyšší cenu než základní specifikace, každá investovaná koruna se však vyplatí. V kombinaci s novými lampami hatchback vystupuje z davu způsobem, jaký máme často spojený jen s francouzskými či japonskými vozy, a to ne vždy v pozitivním slova smyslu. Světla Škody Kamiq jsou pak sice identická, doprovází je však již vcelku tuctové tvary zádě.
Aby toho navíc nebylo málo, hatchback získává body i po zvednutí víka zavazadelníku. Nikoliv jen tím, že se základním objemem 467 litrů překonává svého příbuzného o 67 litrů, ale rovněž kvůli níže položené nákladové hraně. Na té se podepsalo navýšení světlé výšky o 37 milimetrů vůči Škodě Scala, tento krok byl ovšem ryze stylistický. Nedá se předpokládat, že by kdokoliv s modelem Kamiq zamířil do náročnějšího terénu, zvláště když platforma MQB A0 užitá v obou případech vyloučila příchod pohonu všech kol.
Názor na vzhled je ryze subjektivní, a tak si jej každý musí udělat sám. Z faktů dodejme, že ač Scala nabízí větší zavazadelník, Kamiq pro změnu přichází ke slovu, kdy se posadíte na kterékoliv ze dvou předních či tří zadních sedadel. Právě vyšší stavba karoserie, stejně jako zvýšený podvozek, jsou důvodem, proč u SUV za volantem najdete tzv. velitelskou pozici. Neznamená to samozřejmě, že by Škoda Scala rovnou konkurovala Lotusu, ovšem do jejích sedadel víceméně zapadnete, zatímco u sourozence budete mít daleko větší přehled o okolní dopravě. Přitom vám zůstane ještě dostatek prostoru na hlavou. Pokud jste tedy vyššího vzrůstu a obdobně je na tom i zbytek rodiny, Scala vám vyhovovat nebude.
Tím jsme se dostali na samotný závěr, kdy jeden bod k dobru dostane opět Scala. Do showroomů totiž dorazí s o něco nižší cenou (přesné cifry zatím nebyly zveřejněny), ačkoliv pod kapotou se budou nalézat identické pohonné jednotky a technika vůbec. Motory výkonem pokryjí pásmo od 95 do 150 koní, kromě manuálu bude k dispozici i automat. V závěru roku se navíc objeví i plynová verze, a to v obou táborech. Jak je tedy vidno, skutečně záleží jen na tom, kolik měříte, kolik toho chcete převážet a zda jste najeli na vlnu obliby SUV či nikoliv.
Pořídili byste si raději Škodu Scala nebo Kamiq? To do značné míry závisí na vaší oblibě SUV, fakticky toho Kamiq o mnoho více nenabízí
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:02 - Vrooom
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.